Moja poduzetna Hrvatska

Za vrijedne poduzetnike nema dvojbe: 'Najvažnije je slušati kupca'

vinkovci obrt
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
1/13
11.09.2016.
u 13:00

Najlakši je put do kupaca sudjelovanje na sajmovima, no mnogima su kotizacije preskupe. Naš je festival za izlagače potpuno besplatan

Ovogodišnjem izdanju Zagorskog gospodarskog zbora, koji se od 8. do 10. rujna održavao u Krapini i koji je privukao više od 350 izlagača, u četvrtak se pridružio i Festival poduzetništva, obrta i OPG-ova Moja poduzetna Hrvatska. Riječ je o projektu nastalom pod zajedničkim okriljem Večernjeg lista, Poslovnog dnevnika i 24 sata u sklopu kojega će se u petnaest hrvatskih gradova tijekom ove godine organizirati prodajni sajmovi, predstaviti stari zanati i organizirati edukativne radionice.

Preskupe kotizacije

Cilj festivala Moja poduzetna Hrvatska popularizacija je i promocija poduzetništva i obrta pa su iskustva izlagača koji na njima sudjeluju najbolja povratna informacija koja se može dobiti. Oni se ponajviše žale na kotizacije za sajmove koje su i dalje preskupe, stoga su rijetke prilike poput Gospodarskog zbora i Moje poduzetne Hrvatske na kojima je sudjelovanje besplatno, a zapravo su najlakši put do kupaca. To potvrđuje i Josip Pavlin, vlasnik poljoprivrednog gospodarstva i sirane, koji kaže da kotizacije iznose i do dvije i pol tisuća kuna, a tome treba pridodati i troškove prijevoza, smještaja i parkiranja. S druge strane Josip Mesar, vlasnik obrta za izradu drvenih tradicijskih igračaka Pan, čest je gost sajmova pa ondje i kroz suvenirnice te na gradskim tržnicama uspješno distribuira svoje proizvode:

– Nisu sva obrtnička zanimanja jednako uspješna u istom trenutku, a pravila diktira tržište. Moj je obrt privukao pažnju i velikih stranih medijskih kuća, a imam sreću da se izrađujem proizvod koji je 2009. godine zaštitio UNESCO – kaže Mesar koji proizvodi i namještaj za dječje vrtiće i ukrasne kutije, a ovim se zanatom bavi već 20 godina. Pohvalio je i veliku potporu koju mu daje Krapinsko-zagorska županija.

Novim asortimanom ekoposteljine i torbama za prijenosno računalo – oboje izrađeno od kukuruzne komušine na tradicijski način međimurskog kraja – festivalu se pridružila etnodizajnerica Mina Petra Petričec.

– Materijal dolazi s područja uz rijeku Savu, i to od Posavine do Slavonije. Rado se kupuje kao suvenir i kao uspomena – kazala je dizajnerica.

Zadovoljna je i Ivana Benkotić koja sa suprugom u Svetom Križu Začretju vodi OPG Benkotić orijentiran na proizvodnju sokova i sirupa, namaza od povrća, svih vrsta zimnice te slatkih i ljutih papričica.

Inovacije u ponudi

– Možemo živjeti od svoga posla, a na sajmove odlazimo jer tako pratimo tržište – kaže vlasnica OPG-a. U sklopu Vinkovačkih jeseni i pratećih manifestacija poput Slavonskog sokaka i Vinkovačkog jesenskog sajma gospodarstva i obrtništva u subotu se u Vinkovcima održalo još jedno izdanje Festivala poduzetništva, obrtništva i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska.

OPG Šuran iz Andrijaševaca ondje je predstavila vlasnica Zdenka Šuran koja se bavi pčelarstvom te proizvodnjom meda i pčelinjih proizvoda. U ponudu redovito uključuju nove okuse kao i kombinacije već postojećih, od čega valja izdvojiti i med od heljde koji je rezultat inicijative PIK-a. OPG sada proizvodi devet vrsta meda, u ponudi imaju i svijeće te cvjetni pelud. – Postojimo od 2004. godine, na tržištu smo opstali zahvaljujući redu i radu te velikoj potpori kako županije tako i LAG-a Bosutski niz te Turističke zajednice Slavonskog Broda koji nas promoviraju i olakšavaju sajmišne troškove – rekla je Zdenka Šuran.

Roland Dujmić smatra pak da je konoplja jedan od temelja na kojima bi se lokalna ekonomija trebala bazirati. Dujmić u vlasništvu ima OPG i tvrtku Jupiter projekt, angažiran je u ekoselu Blatuši te pruža usluge besplatnih edukacija iz područja zdravog života. U ponudi ima brojne proizvode od konoplje, crnog kima, sikavice, chia sjemenki, buče te široku paletu domaćih i egzotičnih začina. Đakovački obiteljski obrt D&D iz male se kućne radionice transformirala u renomiranog proizvođača pletene trikotaže u Hrvatskoj.

– U svemu je najvažnije slušati kupca. Šokački etnoprogram pronašao je put i do najudaljenijih dijelova svijeta jer ljude podsjeća na djetinjstvo i domovinu – kazali su članovi obitelji Maceković, vlasnici obrta.     

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije