Međunarodna zračna luka Zagreb završila je prošlu godinu sa 2,3 milijuna putnika, što je pad od 1,8 posto u odnosu na godinu prije. Predsjednik uprave MZLZ-a Gonzalve de Cordoue kaže da je putnika manje zbog smanjenih kapaciteta Croatia Airlinesa koji je u procesu restrukturiranja. Tako je CA za 10 posto smanjio broj ponuđenih sjedala na Plesu, zbog čega je osam posto manje putnika te aviokompanije na tom aerodromu kojim od lanjskog prosinca upravljaju koncesionari predvođeni francuskim tvrtkama Aéroports de Paris i Bouygues.
Bit će strpljivi s CA
No Cordoue kaže da su druge aviokompanije koje lete na Pleso povećale broj raspoloživih sjedala šest posto. Kako CA čini 60 posto prometa na Plesu, u upravi MZLZ-a koju uz Cordoua čine još Hulya Sofuoglu i David Gabelica, očekuju da hrvatski nacionalni prijevoznik sudjeluje u rastu broja putnika na Plesu. U ovoj godini u MZLZ-u očekuju rast od osam posto. No ako CA ne bude sudjelovala u tome, Cordoue kaže da će se onda MZLZ okrenuti niskobudžetnim avioprijevoznicima koje bi doveli na Pleso i tako ostvarili željni rast. Istaknuo je da će biti strpljivi s CA.
Od novih linija za ovu godinu u MZLZ-u su već dogovorili s KLM-om liniju Zagreb – Amsterdam, na kojoj već leti CA. Najavljuju i povratak češkog ČSA i ponovnu uspostavu linije Zagreb – Prag, a kažu da pregovaraju i s avioprijevoznicima iz Italije i Poljske. Pregovori o liniji Zagreb – Rim novoosnovane kompanije Etihad Regional još traju.
Terminal rade naši radnici
Cordoue kaže da je MZLZ-u cilj uspostava interkontinentalnih letova i to ponajprije u destinacije gdje žive hrvatski iseljenici pa tako trenutačno pregovaraju s dvije kanadske aviokompanije o letovima za Zagreb. Član uprave MZLZ-a David Gabelica kazao je da koncesionar na raspolaganju ima 300 milijuna eura, dok je članica uprave Hulya Sofuoglu istaknula da će na gradnji novog putničkog terminala koja počinje na proljeće biti angažirano oko 700 radnika od kojih će čak 95 posto biti iz hrvatskih kompanija s kojima se pregovara da budu podizvođači radova. Glavni izvođač radova bit će Bouygues.
Valjda zato da se lakše riješe hrvatske mladeži koja ide trbuhom za kruhom jer ih nesposobni jugosinovi ponove tjeraju sa njihovih ognjišta.....pa eto nek bar imaju direktni let...