Pitanje:
Prije mjesec i pol dana mama mi je kupila narukvicu na poklon u jednoj zlatarnici. Narukvica je u mjesec dana dva puta pukla radi slabih spojki i nekvalitetne izrade. Kad sam je drugi put odnijela na popravak objasnila sam vlasnici da bih je zbog čestih lomova željela zamijeniti ili tražiti povrat novca, a ona je odgovorila da to nije njihova praksa u poslovanju i da tražim nemoguće. Imaju li pravo na takvo poslovanje i ima li smisla ustrajati u povratu novca te koji mi je sljedeći korak? Moja mama pri kupnji narukvice nije dobila račun i ta mi ga je gospođa, koja je ujedno i vlasnica zlatarnice, izdala tek na moj zahtjev. (M. K.)
Odgovor:
U slučaju pojave materijalnog nedostatka u roku od šest mjeseci od kupnje proizvoda imate pravo na reklamaciju, prema čl. 5. Zakona o zaštiti potrošača te čl. 400. Zakona o obveznim odnosima, uz predočenje računa. Prema čl. 410. Zakona o obveznim odnosima, kupac-potrošač koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može po svom izboru: zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni, zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka, zahtijevati sniženje cijene, izjaviti da raskida ugovor – povrat novca. Savjetujemo da napravite pismenu reklamaciju (poštom preporučeno na trgovca ili urudžbiranjem kod trgovca – pritom zatražite potvrdu primitka na kopiji prigovora), pozovite se na navedene članke Zakona o obveznim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača. Reklamaciji priložite kopiju računa i objasnite kronologiju događaja. Trgovac je dužan odgovoriti u roku od 15 dana. U slučaju negativnog odgovora, trgovca prijavite na internetskoj stranici Centralnog informacijskog sustava zaštite potrošača Ministarstva gospodarstva.
>>Ako niste zadovoljni proizvodom, a nisu vam odgovorili, javite to ministarstvu
>>Ne platite li ratu za osiguranje vozila, ovrhu možete dobiti i bez opomene