Osjetan oporavak

Zamah leasinga zbog ulaganja u pogone i veće kupnje vozila

auti
Foto: Marko Prpić/Pixsell
26.08.2016.
u 09:00

Na tržištu je 20 tvrtki koje nude ovakvo financiranje, a najbolje stoje Erste, Unicredit i OTP, povezani i s bankarskim grupacijama

Bez puno buke ove je godine s tržišta nestao Hypo leasing, čiji novi vlasnici očito nisu vidjeli računicu da poslovanje nastave pod kišobranom Addiko Banka pa će se za svoj kolač na tržištu leasinga ubuduće nadmetati 20 tvrtki. Unatoč pritisku rekordno jeftina novca i sve skuplje regulative, tržište leasinga je u prvoj polovici godine značajno uzletjelo.

Vrijednost novozaključenih ugovora dosegnula je 3,45 milijardi kuna u šest mjeseci, 850 milijuna kuna više nego u istom razdoblju prošle godine, otkrivaju podaci Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa). Pritom je ugovora o operativnom leasingu 23 posto više, vrijednih desetak posto više nego lani.

Brojke su varljive, ali...

Zamah bilježi financijski leasing: ugovora je 38 posto više, s time da im je vrijednost skočila za čak 43 posto. Poznavatelji ističu da su brojke varljive jer se uzlet financijskog leasinga u većoj mjeri može objasniti padom operativnog koji su prethodno pumpali državni tenderi za nabavu automobila. – Zahvaljujući oporavku tržišta osjeća se veći rast, oko 30 posto, što je sjajno nakon godina krize u kojima su iznimno oprezni bili i poduzetnici i financijska industrija. Poduzetnici polako otvaraju vrata novim investicijama kako bi bili konkurentni, što jača i leasing. Vjerujem da će se takvi pozitivni trendovi nastaviti i u ostatku godine – kaže predsjednica uprave OTP leasinga Renata Pondeljak.

Do kraja lipnja OTP leasing je zaključio novih ugovora u vrijednosti 385 milijuna kuna, čime je zauzeo treće mjesto, nakon Erstea (720,4 mil. kn) te Unicredita (499,3 mil. kn), gledaju li se tvrtke u vlasništvu bankarskih grupacija. Niske kamate i rast troškova regulacije pritišću profitabilnost, a dobrim dijelom tržišta vladaju tvrtke povezane s autokućama koje isključivo financiraju kupnju vozila. Neki su se jače profilirali u pojedinom segmentu, poput Erstea s plovilima.

– Strategija poslovanja u 2016. odnosila se na održavanje kvalitetnih odnosa s dobavljačima, postizanje visoke razine prepoznatljivosti Erste Leasinga kao jakog u financiranju čartera i utrživih brodova, ali i jače pozicioniranje u financiranju novih i rabljenih osobnih vozila. Riječ je o “retail” segmentu gdje postoji prostor za rast – kaže član uprave Erste & Steiermärkische S-Leasing Krunoslav Župan.

I za plovila se traži

Kad se promatra što se financira na taj način, vidljivo je da su kod operativnog leasinga na prvom mjestu po broju ugovora postrojenja i oprema koji su porasli više od 40 posto, gospodarska vozila zahvaljujući poreznim olakšicama 35 posto, osobna vozila 22 posto, dok plovila bilježe rast od 17 posto.

Kod financijskoga leasinga na prvom mjestu su plovila, s rastom od 62%, slijede osobni automobili s rastom od 50%. Financiranje nekretnina i dalje je u slobodnom padu; broj novih ugovora i upola je manji nego lani.

>>Reprogramirano čak 275 od 277 HBOR-ovih kredita iz starih operativnih programa

Komentara 2

HR
Hrabraja
11:27 26.08.2016.

Bjezite od OTPa kasnite par dana s ratom, opomena 70kn

SM
SmellsLikeŠit
11:47 26.08.2016.

Nije to lizing,to je pušing

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije