Nemoguće je ne uspoređivati. Dok sjedite u mraku kazališta i pratite događaja na sceni, u glavi vam se, htjeli vi to ili ne, vrti slavni film Boba Fossea, koji s pravom nosi oznaku remek-djela. Na sreću, teatar ovaj put ne gubi tu nepravednu bitku.
Pomaknuti songovi
Stoga zagrebački Cabaret, novi mjuzikl kazališta Komedija, koji je u režiji Dore Ruždjak Podolski premijerno izveden u subotu, ne treba gledati zbog slavnog filma ili Lize Minnelli, već zbog zagrebačkog ansambla koji osvaja svojom energijom. Pri tome posebne zasluge svakako idu i na račun autorske ekipe; počevši od redateljice koja dobro poznatu priču priča iz pomalo pomaknute perspektive, one pogodnije za kazalište. Tako se i u ovom Kit Kat klubu živi ludo, a zvijezda mu je promiskuitetna Sally i tu glazba “pokriva” mračno doba jačanja nacizma. Dobro poznati songovi ovdje su promijenili redoslijed pa je tako najpoznatiji naslovni broj ovdje znak očaja i sloma glavne junakinje, dok pjesma “Budućnost je tu za nas” tek u drugom izvođenju – a tada je pjevaju dečki u halterima – postaje nacistička himna.
Zamisli Dore Ruždjak Podolski dosljedno prati orkestar na čelu s dirigentom Dinkom Appeltom, a posebno treba pohvaliti prijevod Ive Boršić koji inzistira na nekim starozagrebačkim “fruštucima” i “forcimerima”. Koreografija Petre Hrašćanec upečatljivo stilizira epohu, baš kao što to rade kostimi Mirjane Zagorec i minimalistička scenografija Ive Knezovića.
Dirigent Čuček
Ansamblom na sceni pak dirigira Dražen Čuček. On je glavna atrakcija ove predstave, odličan u glumački i pjevački zahtjevnoj ulozi majstora ceremonijala. Renata Sabljak kao Sally postaje sve sigurnija kako predstava odmiče i s pravom svoj vrhunac tempira u pjesmi “Cabaret”, dok Ronald Žlabur kao Clifford cijelo vrijeme ostaje pomalo u njenoj sjeni. Jasna Bilušić osvaja ulogom (i glasom) stanodavke zaljubljene u Židova, a upečatljivi su Sanja Marin i Davor Svedružić u ulozi nacista Ernsta Ludwiga.