Smrt je dio života, ali malotko tako razmišlja o njoj. Osim 75-godišnjeg Richarda Harrisa, kolekcionara iz Chicaga koji se upravo proslavio dirljivom i jezivom izložbom “Smrt: autoportret” otvorenom u londonskom muzeju Wellcome Collection. Tristotinjak je eksponata izabrano iz Harrisove zbirke koja broji dvije tisuće komada vezanih uz temu smrti, a koje godinama skuplja, pa se ne može reći kako se pod stare dane sjetio privikavanja na činjenicu da smo smrtni. Slike, povijesni artefakti, znanstveni primjerci, lutke pa čak i automobili izloženi su u muzeju do 28. veljače 2013. Tu su vrijedna umjetnička djela, ali i popkulturni izlošci poput chevroleta iz 1969. ukrašenog motivima za meksički dan mrtvih.
Harrisovo zanimanje za temu smrti počelo je s njegovim ranim učenjem anatomije. Zbirka obuhvaća rijetke grafike Rembrandta, Dürera, Goye, osobito Otta Dixa čija 51 grafika prikazuje poimanje smrti s prve linije bojišnice u Prvom svjetskom ratu. Jasno je da su brojne lubanje dio ikonografije smrti, poglavito zato da ne zaboravimo da smo smrtni. Memento mori – oživljava u zbirci, ali nimalo morbidno. Izlošci raspoređeni u pet tematskih dvorana, ocijenjeni su kao važno istraživanje uloge umjetnosti u razvoju ideje smrti, dakako povezane s tijelom. A Harrisov “kabinet kurioziteta” nazvan je i odličnim vizualnim esejem o smrti!