Cijeli ansambl predstave “Unterstadt” HNK Osijek izašao je na scenu primiti Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u cijelini. Zaista imaju razloga za slavlje, jer dokazali su da u Slavoniji sada živi neki novi dobri duh kazališta. “Unterstadt” je neprikosnoveni pobjednik 2012. godine, predstava koja je osvojila i kritiku i publiku. Dokazuju to dvije Nagrade hrvatsko glumišta (dobio ju je i Zlatko Sviben za režiju ove predstave), ali i novoosnovana Tetara.hr nagrada publike gdje je, prema glasanju gledatelja, također pobijedila ova osječka predstava, dramatizacija istoimenog romana Ivane Šojat-Kuči. Treba se stoga nadati da će intendantica HNK Zagreb poslušati molbu upućenu joj javno na dodjeli nagrade i da će uskoro pozvati Osječane u goste kako bi i zagrebačka kazališna publika vidjela ovu predstavu.
Podbačaji velikih
Ostale nacionalne kazališne kuće baš i nemaju previše razloga za slavlje. HNK Zagreb spasile su tri dame: Alma Prica Nagradom za najbolju žensku ulogu (za Medeju u režiji Tomaža Pandura), Danica Dedijer Nagradom za najbolju kostimografiju (“Rat i mir”) te Iva Mihalić kojoj je za ulogu u “Ratu i miru” pripala nagrada za najbolju mladu glumicu. U Split odlazi samo nagrada za najboljeg mladog glumca koju je za ulogu u predstavi Splitskog ljeta “Adio kauboju” osvojio Marko Petrić. U HNK Rijeku odlazi samo nagrada Kristini Kolar koja je dobila nagradu za najbolju žensku ulogu u opereti \"Pariški život\", a u HNK Šibenik nagrada Šiška Horvata Majcana za ulogu u mjuziklu za djecu \"Mačak Đžingiskan\".
Ipak zagrebačka kazališta i dalje dominiraju po broju osvojenih nagrada, što iznova potvrđuje “nevidljivost” nekih odličnih ostvarenja. Najbolju predstavu za djecu ima kazalište Trešnja - “Rent a friend”, a najbolji su glumci za djecu Iva Visković i Dado Čosić. ZKM na svojoj sceni ima najbolji dramski tekst “Moj sin samo malo sporije hoda” Ivora Martinića, predstavu za koju je Doris Šarić-Kukuljica dobila Najgradu na najbolju sporednu žensk ulogu, dok Kerempuh slavi s “Krletkom” za koju je Hrvoje Kečke osvojio Nagradu za najboljeg glummca, a Mario Mirković za najbolju mušku sporednu ulogu. Od plesnih predstava izvojila se “Interface” Zagrebačkog plesnog ansambla, u koreografiji Snježane Abramović Milković, a od mjuzikla slavio je “Cabaret” zagrebačke Komedije, kao najbolji mjuzikl u koje je slavio i Dražen Čuček nagrađen za svoju ulogu Ceremonijal majstora. Za najbolju ulogu u TV dramu nagrađen jeVedran Mikota za ulogu u TV seriji \"Stipe u gostima\", a najbolji redatelj eradio drameje Darko Tarlić.
Žiri za dramu ove je godine Nagradu za ekstremna kazališna psotignuća dodijelio mladimglumicamakoje su u peščeničkom KNAP-u realiziranesvoju autorsku predstavu \"Glumicei to\". Naime, Dunja Fajdić, IvanaHorvat, Petra Kurtela i Amada Prenkaj umjesto da kukaju nad timekako nigdje ne mogu naći posla od toga su stvorilekazališnu predstavu za koju su same napisale tekst, režirle je, ali i dramatiziralete osmislile scenografiju i kostimografiju. Odnezavisnih projektara istaknuo se i mjuzikl \"Footloose\" za čiju je režiju i koreografiju nagrađen Igor Barberić.
Neki od nagrađenih iskoristili su scenu HNK Zagreb i izravni TV prijennućadodjelio ost kako bi progovorili o problemima kazališta.
Kultura na izdisaju
Tako je Ivor Matinić iznova upozorio da se mora razdvojiti nagrada za najbolji novi dramski tekst od one za dramatizaciju, dok je Ognjen Vučinić primajući nagradu za najbolju plesnu mušku ulogu (u “Interfaceu”) progovorio o teškom materijalnom položaju nezavisne kulture. Apelirajući da im se da malo zraka jasno je upozorio da su brojni vaninstituciolani projekti u kulturi na izdasaju. Kao i svake godine najsvečaniji trenuci dodjele bili su oni u kojima su dodjeljene nagrade za životno djelo. Njih su ove godine dobili Zlatko Vitez za dramu te Richard Simonelli za operetu i mjuzikl.