Uoči stote godišnjice rođenja Benjamina Brittena, koja će se slaviti 2013. godine, Opera HNK Split preksinoć je kao posljednju ovosezonsku premijeru izvela upravo operu velikog britanskog skladatelja – "Silovanje Lukrecije".
Premijera je u najavama povezana i s još jednim važnim događajem iz 2013., ulaskom Hrvatske u Europsku uniju. Naime, predstava je nastala kao koprodukcija splitskog teatra i dviju kulturnih institucija iz Španjolske i Italiji – Artemus Fundacion Madrid i Teatro Verdi Trst.
Remek-djelom dvadesetog stoljeća, operom koja je samo u nazivu komorna jer riječ je o vrlo zahtjevnom i kompleksnom projektu, ravnao je maestro Robert Homen. Orkestar od 14 članova, solista, slažu se svi, bio je na visini zadatka. Dramatičnu priču o zanosnoj Rimljanki Lukreciji koju je silovao etrurski princ Tarkvinije nakon čega se ubila, što je Rimljane potaknulo na pobunu protiv etrurske monarhije te dovelo do stvaranja Rimske Republike, režirao je i vrlo zanimljivu scenografiju osmislio Nenad Glavan. Inače zahtjevnoj splitskoj publici posebno se svidjela amfiteatarska rotirajuća konstrukcija i video.
Naslovnu ulogu Rimljanke Lukrecije pjevala je sopranistica Sara Galli koja nije uspjela dostići očekivanu razinu glavnog lika. Odličnim su ocijenjeni nastupi austrijskog tenora Alexandera Kronera (muški korus) i poljske sopranistice Katarzyne Medlarske (ženski korus), a publiku je najviše oduševila Nuria Garcia Arres u ulozi Lucije, Lukrecijine mlađe sluškinje. Princa Tarkvinija glumio je Carlo Agostini, rimskoga generala Kolatina Marijo Krnić, rimskog generala Junija Zlatko Aurelio Kokeza, a Bjanku, Lukrecijinu dadilju, Dijana Hilje. Scenski pokret osmislila je Almira Osmanović, v.d. ravnateljice splitskog Baleta, a kostimografiju potpisuje Teresa Ancone. Opera "Silovanje Lukrecije", svakako značajna međunarodna produkcija koja će potkraj ljeta imati premijere u Trstu i Madridu, u cjelini je uspjela i malo je koga u publici ostavila ravnodušnim.