Oznake upozorenja o štetnom djelovanju na zdravlje trebale bi držati te proizvode dalje od potrošača. Ali, događa se nešto posve neočekivano. Istraživanja pokazuju da te oznake zapravo mogu imati suprotan učinak, piše DNA.
- Kada postoji vremenski razmak između čitanja upozorenja i kupnje ili konzumacije tih proizvoda onda se može dogoditi da potrošač razvije određenu dozu povjerenja u proizvođača potencijalno opasnih proizvoda, a to ih čini manje opasnima, tvrdi Yael Steinhart sa Sveučilišta u Tel Avivu.
Iako upozorenja mogu smanjiti potrošnju, tijekom vremena, paradoksalno, mogu djelovati tako da promoviraju povjerenje u proizvod i posljedično mogu dovesti do više pozitivne ocjene proizvoda, objavljeno je u rezultatima istraživanja objavljenih u časopisu Psychological Science.
Tijekom istraživanja znanstvenici su pokazali pušačima jedan od dva oglasa njima nepoznate marke cigareta - sa ili bez upozorenja za štetno djelovanje na zdravlje. Kada su pušačima rekli da će cigarete stići idući dan, upozorenje je imalo utjecaja. Ta je skupina imala za čak 75 % manje ostavrene kupnje cigareta od skupine koja nije vidjela oglas s upozorenjem.
- Kad su pušačima rekli da će cigarete stići za tri mjeseca, kupnja cigareta porasla je u prosjeku za 493 posto u odnosu na skupinu kojoj nije prikazan oglas s upozorenjem.
>>Bore, obješena koža... Evo kako pušenje uništava lice!
ovakva upozorenja ne dovode do povjerenja u proizvođaca vec do ignoriranja svega onoga što se silom pokušava progurati pod zdravo od strane onih koji uporno zagađuju i truju sve oko sebe....osobno ne ulazim u to dal je cigareta štetna ili ne, ono me više muci je pitanje, što je danas zapravo zdravo?....pogotovo kad pogledam specifikacije raznih preparata za zaštitu voca i povrca koji se stalno prezentiraju kao nešto "super" a, u sebi kriju onu rijec "kancerogeno"