Šoping nas čini sretnima, šoping nas čini nesretnima, čini nas sretnima, čini nas nesretnima. I tako ukrug, od istraživanja do istraživanja.
Prije nego što dođemo do najnovijeg istraživanja, podsjetimo se da svaka žena za sebe zna hoće li je novi par cipela usrećiti i hoće li to biti samo trenutačno popravljanje raspoloženja. No, činjenica je da se mnogi na kupnju odlučuju baš kad su tužni ili nesretni. Iživcirao vas je netko na poslu? Odlična prilika da kupite koju krpicu! Imate PMS? Još bolja izlika.
Imajući u vidu takvo ponašanje, znanstvenici sa sveučilišta Michigan proveli su istraživanje "Pogodnosti kupovanja: odlučivanje pri kupnji smanjuje osjećaj tuge". Teoriju su provjeravali kroz tri eksperimenta s pretpostavkom da je tuga čvrsto povezana s osjećajem kako gubimo kontrolu nad svojim životom i da u njemu ne možemo ništa promijeniti.
Ispitanici su bili podijeljeni u dvije skupine. Jedni su kupovali (ili hipotetski ili uistinu), dok su drugi samo razgledavali.
Donošenje odluka pri kupnji (npr. izabrati plave ili crvene cipele) pomoglo je ublažavanju osjećaja tuge bez obzira na to je li kupnja bila hipotetska ili je ispitanica doista kupovala.
Potkrijepili su teoriju da se ublažavanje osjećaja tuge dogodilo kod osoba koje su vratile osjećaj kontrole.
Čak 79 posto osoba koje su kupovale, odnosno birale osjetile su više kontrole, dok je tek dva posto osoba koje su samo razgledavale vratilo osjećaj kontrole. Ispitanici iz skupine stvarnih kupaca bili su i tri puta manje tužni, piše The Huffington Post.
>>Pogledajte šest odličnih suknji midi dužine iz Asosa
>>Kako odabrati savršeni par koji će vam stajati kao staklena cipelica Pepeljugi?
Ako imaš love ideš u šoping