podravski ipsilon

Evo zašto je igrokaz s otvorenjem oštetio HAC za čak milijardu kuna

'27.04.2009., Koprivnica - Ivo Sanader na otvorenju radova na autoputu. Posvecenje autoceste.  Photo: Josip Maljak/Vecernji list'
'Josip Maljak/Vecernji list'
25.01.2013.
u 14:54

Državno odvjetništvo i bez prijave može pokrenuti preispitivanje kaznene odgovornosti za "slučaj Ipsilon"

Ministarstvo prometa jučer je za Večernji list objasnilo na što je točno mislio ministar Siniša Hajdaš Dončić kada je u Saboru štetu koju je Podravski ipsilon donio poduzeću Hrvatske autoceste procijenio na oko milijardu kuna.

Da nisu morali...

– Riječ je o oportunitetnom, odnosno opcijskom trošku jedne tvrtke koja je, ulazeći u gradnju prometnice, a iz koje neće moći prihodovati, uložila svoju operativu, svoje ljude, znanje, vrijeme te svoja sredstva. Riječ je o kreditima dobivenima pod skupim uvjetima, a HAC je trenutačno zadužen za 23 milijarde kuna – kazali su u Ministarstvu prometa.

Istaknuli su, također, da je opcijski trošak istodobno nastao i na drugim područjima za tu tvrtku.

– Primjerice, da Hrvatske autoceste nisu morale ulaziti u taj projekt, svoja bi sredstva i akumulacije mogle usmjeriti u projekt gradnje autoceste do Ploča, koja bi do danas bila završena i na čemu bi tvrtka već ostvarivala prihod – kažu u ministarstvu.

No, to nije sve.

– Valja tu ukalkulirati i trošak kamata na kreditna sredstva koja su uložena u gradnju, a riječ o oko 260 milijuna kuna, u otkup zemljišta veće vrijednosti nego što je potrebno za gradnju brze ceste i slično – također objašnjavaju iz kabineta ministra Hajdaša Dončića.

Vidi razlike

Osim toga, daju i sasvim konkretnu računicu kolika bi bila razlika između procijenjenog troška gradnje Podravsko-bilogorskog ipsilona i stvarnog troška koji bi nastao da je projekt nastavljen onako kako je zamišljen.

Trošak gradnje kraka prema Koprivnici (A12) procijenjen je na 1,2 milijarde kuna, a u stvarnosti bi bio viši za 230 milijuna kuna. Što se kraka prema Bjelovaru tiče (A13), procijenjen je na 730 milijuna kuna, a u stvarnosti bi iznosio 140 milijuna kuna više.

Samo bi to donijelo konkretnu štetu Hrvatskim autocestama u iznosu od 370 milijuna. Kad se tome dodaju druge spomenute štete, iznos se penje do nevjerojatnih milijardu kuna.

Iz Ministarstva prometa nisu odgovorili na pitanje hoće li ministar Hajdaš Dončić pokrenuti pitanje kaznene odgovornosti za tu štetu. Neslužbeno nam je poručeno da to nije u njegovoj mjerodavnosti. No, Državno bi odvjetništvo na temelju spoznaja dosad objavljenih u medijima samo moglo pokrenuti preispitivanje kaznene odgovornosti osoba koje su donijele – sada je očito – štetnu odluku iz političkih razloga.

Komentara 21

OB
-obrisani-
15:00 25.01.2013.

HAC je trenutačno zadužen za 23 milijarde kuna - kazali su u Ministarstvu prometa. STRAWA

BT
btatarov
15:13 25.01.2013.

Čudna i jedinstvena računica "vrlog" ministra? Kako izvjesna firma može ostvariti gubitak na poslu koji nije obavljala? Nije svoje radnike i sredstva angažirala jer nije radila. Nije gubila vrijeme jer nije ni počela radit. Opće je poznato da se nee ulazi u posao (pogotovo ne u velike) bez građevinske dozvole i osiguranih sredstava kroz garancije banke. A Hrvatske ceste mogle su završiti autocestu do Ploča upravo sa novcima od ipsilona pod uvjetom da su te novce imali. Budući da ih nisu imali a niti ih sada imaju nema završetka do Ploča kao što neće biti ni za gradnju do Koprivnice i Bjelovara. Sve je to jeftina demagogija mladog ministra.

Avatar cannabinoid
cannabinoid
15:28 25.01.2013.

i jos nesto... slika govori tisucu rijeci...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije