Ministarstvo prometa jučer je za Večernji list objasnilo na što je točno mislio ministar Siniša Hajdaš Dončić kada je u Saboru štetu koju je Podravski ipsilon donio poduzeću Hrvatske autoceste procijenio na oko milijardu kuna.
Da nisu morali...
– Riječ je o oportunitetnom, odnosno opcijskom trošku jedne tvrtke koja je, ulazeći u gradnju prometnice, a iz koje neće moći prihodovati, uložila svoju operativu, svoje ljude, znanje, vrijeme te svoja sredstva. Riječ je o kreditima dobivenima pod skupim uvjetima, a HAC je trenutačno zadužen za 23 milijarde kuna – kazali su u Ministarstvu prometa.
Istaknuli su, također, da je opcijski trošak istodobno nastao i na drugim područjima za tu tvrtku.
– Primjerice, da Hrvatske autoceste nisu morale ulaziti u taj projekt, svoja bi sredstva i akumulacije mogle usmjeriti u projekt gradnje autoceste do Ploča, koja bi do danas bila završena i na čemu bi tvrtka već ostvarivala prihod – kažu u ministarstvu.
No, to nije sve.
– Valja tu ukalkulirati i trošak kamata na kreditna sredstva koja su uložena u gradnju, a riječ o oko 260 milijuna kuna, u otkup zemljišta veće vrijednosti nego što je potrebno za gradnju brze ceste i slično – također objašnjavaju iz kabineta ministra Hajdaša Dončića.
Vidi razlike
Osim toga, daju i sasvim konkretnu računicu kolika bi bila razlika između procijenjenog troška gradnje Podravsko-bilogorskog ipsilona i stvarnog troška koji bi nastao da je projekt nastavljen onako kako je zamišljen.
Trošak gradnje kraka prema Koprivnici (A12) procijenjen je na 1,2 milijarde kuna, a u stvarnosti bi bio viši za 230 milijuna kuna. Što se kraka prema Bjelovaru tiče (A13), procijenjen je na 730 milijuna kuna, a u stvarnosti bi iznosio 140 milijuna kuna više.
Samo bi to donijelo konkretnu štetu Hrvatskim autocestama u iznosu od 370 milijuna. Kad se tome dodaju druge spomenute štete, iznos se penje do nevjerojatnih milijardu kuna.
Iz Ministarstva prometa nisu odgovorili na pitanje hoće li ministar Hajdaš Dončić pokrenuti pitanje kaznene odgovornosti za tu štetu. Neslužbeno nam je poručeno da to nije u njegovoj mjerodavnosti. No, Državno bi odvjetništvo na temelju spoznaja dosad objavljenih u medijima samo moglo pokrenuti preispitivanje kaznene odgovornosti osoba koje su donijele – sada je očito – štetnu odluku iz političkih razloga.
HAC je trenutačno zadužen za 23 milijarde kuna - kazali su u Ministarstvu prometa. STRAWA