– Namještaj izrađujemo od sto posto masivnog drva, uglavnom hrastovine, koja je isključivo domaćeg podrijetla, a proizvodimo, među ostalim, komode, stolove, poličare, ladičare i krevete. Riječ je o proizvodnji od isključivo prirodnog materijala koji će i nakon stotinu godina imati jednaku vrijednost, a neće izgubiti na kvaliteti – objašnjava Mladen Balić razloge zbog kojih je namještaj iz domaćeg hrasta svoje mjesto našao u restoranima, vinotekama, salonima i obiteljskim kućama.
Izravno s kupcima
Obrt je pokrenuo prije šest godina, a danas proizvodi namještaj po mjeri, surađujući s arhitektima i dizajnerima kako bi uspješno udovoljio zahtjevnom tržištu i izvozu. Hrastovina oblikovana u Pitomači jeftinija je od sličnih proizvoda na tržištu jer posluju izravno sa kupcima, zbog čega je namještaj oslobođen visokih marži. Obrt danas ima 12 zaposlenika, oko 35 posto proizvodnje izvoze u Englesku i Njemačku, a krizu su preživjeli bez gubitaka.
- Zbog pravodobne promjene organizacije poslovanja mi smo povećali proizvodnju za oko 15 posto te zaposlili dva nova djelatnika – ponosan je Balić na uspjeh obrta u posljednje dvije godine koji je uz nagradu za mikropoduzetnika godine novo veliko priznanje dobio prošlog tjedna na sajmu Ambienta u Zagrebu. Uz hrast, koji je postao zaštitni znak cijelog obrta, Tehnohit-hr je ove godine u svoj program uključio i slavonski orah, u novoj liniji namještaja WG 010 (Wallnut&Glass), koji je dobio brončanu plaketu i diplomu Mobil Optimuma za inovativnost.
Okrenuto naopako
– Program WG 010 je namijenjen opremanju atraktivnih poslovnih prostora i individualnih kućnih ambijenata, a radi se o namještaju iz punog drva slavonskog oraha i kaljenog stakla. Zahvalni smo dizajneru Krunoslavu Kovaču koji je nama ponudio svoj dizajn i ideju – kaže Balić. Sam dizajner i arhitekt kaže da je želio napraviti hrvatski proizvod isključivo za izvoz.
– Slavonski orah je unikatan sam po sebi, a moja ideja je tradicionalan proizvod okrenula naopako. Dobili smo time neobičan dizajn i proizvod koji je nešto drugačije, posebno, a daleko od kiča ili kopije postojećeg namještaja na tržištu – objasnio je Kovač.
Tehnohit-hr je na Ambienti dobio narudžbe iz Belgije, Austrije, Njemačke, Nizozemske i Francuske. Balić najavljuje da će njegov obrt ubuduće surađivati s drugim poduzećima.
Noviteti u dizajnu kao pun pogodak u proizvodnji
Virovitički arhitekt i dizajner Krunoslav Kovač idejom linije namještaja u kombinaciji slavonskog oraha i kaljenog stakla bio je zaokupljen dvije godine. Ponuditi je obrtu Tehnohit-hr pokazalo se punim pogotkom, kaže, jer je ovaj pitomački obrt jedan od rijetkih u Hrvatskoj koji se u današnje vrijeme okreće novitetima u dizajnu namještaja i promjenama proizvodnje u skladu s tržištem. Posjetitelje Ambiente, gdje je prvi put prikazan, oduševio je "naopaki dizajn", primjerice stol kojemu su noge od stakla, a ploča od drveta, za koji Tehnohitu stižu narudžbe iz cijele Europe.