U riječkom brodogradilištu 3.maj, koje čeka da ih u privatizaciji preuzme Uljanik, posla je sve manje. U pogonima dolazi do zastoja proizvodnje, a kako je gradnja broda “lančani posao” polako će, ne bude li ugovora za novogradnje, utihnuti jedna po jedna hala. Zasad se manjak posla rješava preraspodjelom i smanjenjem kooperanata. U takvoj situaciji ne čudi što je radnike željne posla danas dodatno ogorčila, tvrde netočna informacija iz medija da njihovu škveru za gradnju četiriju brodova za Jadroliniju treba čak 1260 dana.
HUS-ovi sindikalci Željko Maričić i Vedran Sabljak, ne štedeći upravu za koju kažu da je mnoge poteze u restrukturiranju već trebala napraviti pa bi bilo i izglednije da upravo trećemajska ponuda za gradnju trajekata za Jadroliniju bude u vrhu, tvrde da je ponuda njihova škvera među osam koje su stigle na natječaj, u sredini.
– Nije istina da se na riječkim navozima četiri broda grade gotovo četiri godine i da je iz našeg brodogradilišta to ponuđeno. Prvi brod za Jadroliniju, koja je na natječaju oglasila gradnju četiriju ro-ro putničkih brodova kapaciteta 600 putnika i 145 vozila vrijednih 32 milijuna eura, može biti dovršen u roku od 413 dana, a ako se brodovi grade u seriji sva četiri mogu biti predana naručitelju do kraja lipnja 2014. – kaže Maričić koji sumnja da i Uljanik, koji je ponudio najkraći rok za gradnju svih četiriju brodova od 317 dana, može to i ostvariti. Da su tvrdnje i rokovi gradnje o kojima govore sindikalci točne, neslužbeno potvrđuju i u upravi.
Uz 3.maj i Uljanik, ponude za gradnju poslali su Brodosplit-BSO, riječka Kvarnerplastika s partnerima, Dalmont iz Kraljevice, Leda iz Korčule, Brodotrogir i srpski Shipyard. Ponuđeni rokovi i cijena bit će presudni kod odluke o tome tko će dobiti posao, a sada predstoji formiranje skraćene liste kandidata koji ispunjavaju uvjete da bi se među njima izabralo brodogradilište, ili više njih, koje će graditi nove trajekte za flotu Jadrolinije.