Proizvodnja instant celebrityja fenomen je s kojim se svijet bori
posljednjih desetak godina. I ne bi to bilo tako strašno da zbog
ponešto ubitačnih posljedica koje za sobom sije nečija besmislena slava
ne pati cijela nacija.
No s druge strane talent showovi koji
niču kao gljive poslije kiše, osim što postaju legla na slavu patološki
fokusiranih ljudi kojima nikakva kvaliteta ili talent nisu važni, često
postaju i idealna mjesta nečijeg početka te mjesta koja su lansirala i
neke zlatne medijske koke koje jamče gledanost ili čak doista posjeduju
talent.
Stoga, gledali pozitivno ili negativno na njih, talent
showovi opstaju i idu dalje te magično privlače i nove kandidate i
njihove gledatelje. U njima su počeli mnogi današnji "slavni" ljudi
koji su konstanta društvenih događanja zemlje i čiji se svaki korak
pomno prati, a njihove ciljeve s kojima su krenuli u osvajanje
medijskog prostora i uopće pojam "slave" pokušala je objasniti i
psihologinja Dubravka Miljković.
– Talent showovi načelno su
dobra stvar jer lako mogu poslužiti kao odskočna daska mladim ljudima
koji na nekom području žele nešto postići no nemaju nikoga tko će ih
progurati – kaže Miljković i nastavlja:
– Ali i od samog showa
važniji su ciljevi s kojima se kandidati prijavljuju. Mogu biti
dvostruki. Prvi su vanjski ciljevi i s njima kreću ljudi kojima je
bitno postati slavan, imati status u društvu i biti makar po ničemu
poznat i zgodan. A drugi su unutarnji ciljevi s kojima kreću
talentirani ljudi kojima je talent show ulog u njihov samorazvoj. No
iako i jedni i drugi misle da će im talent show osigurati sreću, ona će
se dogoditi samo onima koji dolaze s unutarnjim ciljem, jer oni vanjski
brzo se zaborave i potroše.
Na showu Story SuperNova Nove TV,
jednom od prvih kod nas, te 2003. počeli su mnogi današnji pjevači,
voditelji i medijske pojave. A među njima dali bi se odvojiti oni koji
su se vodili dvjema vrstama ciljeva o kojima psihologinja govori.
Bojan
Jambrošić, pobjednik RTL-ova showa “Hrvatska traži zvijezdu” pravi je
primjer talentiranog kandidata vođenog unutarnjim ciljem kojem se
upornost isplatila.
– Uvijek sam htio postići nešto u glazbi i s
tom mišlju krenuo sam na svoj prvi talent show sa 16 godina. U prva dva
showa nisam uspio, ali vjerovao sam u sebe i to se isplatilo. Svima bih
savjetovao da idu u takve emisije, ali bez velikih očekivanja – kaže
danas uspješni Bojan.
S druge strane Marko Grubnić koji je s 19
godina krenuo na audiciju i ne znajući zašto, naoružan mišlju da mora
postati medijska zvijezda, primjer je čovjeka vođenog vanjskim ciljem
čiji se planovi mogu brzo raspršiti. Jer svatko će se složiti da
vrludanje od druženja s poznatima do stiliziranja njihova izgleda pa
do privlačenja pažnje skupljanjem psećeg izmeta u ni manje ni više već
Gucci vrećicu, dakle trikovi kojima se Marko služi, i nisu baza za
dugovječnu karijeru. Osim toga kako psihologinja Miljković kaže:
–
Danas su informacije predostupne i dovoljno je da mediji znaju za vas
da postanete "slavni". Ali slava je postala krhka stvar u kojoj je vrlo
lako propasti. Stoga će vrijeme pokazati tko je talent, a tko lažnjak
koji živi iskrivljenu stvarnost.
Sonja Kovač ne sjeća se debija u showu
Sonja
Kovač (25), glumica i pjevačica željna medijske pažnje svojeg se
nastupa na Story SuperNova Music Talents Showu prije šest godina i ne
sjeća. – Prijavio se cijeli razred pa sam se iz zezancije priključila i
ja – kaže. Ne zna ni što je pjevala, a multitalent žiri tad nije
prepoznao. No iako joj u tom trenutku slava nije bila važna, pa se
poslije ni na jedan sličan format nije prijavljivala, Sonja je danas
itekako prisutna u medijskoj javnosti i uživa u tome.
Marina Parlov žiri je osvojila duhovitošću, a ne tijelom
Marina
Parlov (22) voditeljica HTV-ove emisije “VIP Music Club” svoju sreću
potražila je prijavivši se kao 15-godišnjakinja na audiciju za modele.
– Bila je to mladost-ludost! Dječji san bio mi je baviti se
manekenstvom i mislila sam da mi je to najbolji način da san i ostvarim
– prisjetila se Marina i dodala:
– Sad mi je sve to užasno smiješno.
Tad sam bila i malo bucmasta curica i nisam uspjela u svojem naumu, ali
ušla sam u drugi krug zahvaljujući duhovitosti. Naime, rekla sam žiriju
da imam boksačko prezime pa ću se sigurno uspjeti obračunati i s njima.
Marina se poslije pokušala prijaviti i na “Survivor”, ali nije prošla, a voditeljsku karijeru ostvarila je sasvim drugim putem.
Marko Grubnić sanjao je život, a danas živi svoj san
Marko Grubnić (27) poznatiji kao Modni Mačak na Story SuperNovu za pjevače prijavio se kao 19-godišnjak:
–
Listajući magazine odmalena sam znao da ću i ja biti tu negdje. Osjetio
sam potrebu pojaviti se – kaže Marko. To mu je bio jedini pokušaj u
emisiji takva tipa, a ostalo su kako kaže njegova djela. No danas kad
gleda svoju sliku iz tog razdoblja tvrdi da vidi dječaka koji je sanjao
život, dok sada, kada ga pojedini mediji "maze", živi svoj san.
Seksepil joj je pomogao, ali ne i talent show
Te
davne 2003. godine Nikolina Pišek bila je tek novinarka na Hrvatskoj
televiziji. Čuvši da je Nova TV raspisala natječaj za voditelje, nije
dugo dvojila o prijavi. Ušla je u 20 najboljih, ali brzo je napustila
show, zajedno s Goranom Mileusnićem, menadžerom i tadašnjim dečkom Mije
Kovačić. Oboje su odustali doznavši da će se od audicije napraviti
reality show, koji je tada barem na trenutak u zvijezde vinuo Marina
Tironija, Predraga Šuku i Barbaru Radulović. Nikolina se poslije nije
prijavljivala na slične audicije, a karijeru je nastavila graditi
laganim koracima – prvo kao provokativna novinarka seksi rubrike koju
je vodila s Ninom Skorup u “Glamur kafeu”, poslije je stigao
voditeljski angažman “Shpitze”, a transferom na Novu TV stasala je u
pravu TV zvijezdu.
Zgodna Zagrepčanka danas slovi za jedno od najseksi TV lica, a tu i tamo naciju počasti golišavim fotografijama.
Zvijezde audicija - talentirani ili samo žedni slave
Kandidati se u talent showove prijavljuju da bi postali slavni ili su doista talentirani i to im je još jedan vid samoizgradnje. No sreću će postići samo ovi drugi, jer prvi će se brzo potrošiti i pasti u zaborav.
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.