Iako ideja da se svega 15 kilometara od zagrebačkog Jelačić-placa smjesti jedna od nekoliko najbržih staza za auto-moto utrke na svijetu, na prvu zvuči kao utopija, međutim, projekt Bistra u punom je zamahu.
Nacrti koje je ovaj tjedan na stol u sjedištu HAKS-a stavio ugledni arhitekt Hermann Tilke predstavljeni su Vladi, koja čvrsto stoji uz privatne investitore, a događanja pod Medvednicom s pozornošću prate Jean Todt, prvi čovjek automobilizma, i Bernie Ecclestone, vlasnik Formule 1.
Nacrte za projekt višenamjenskog automobilističkog centra kraj West Gatea pokazao nam je član FIA-ine vlade Zrinko Gregurek, četiri dana prije nego što će ga vidjeti Jean Todt.
Mali grad uz West Gate
– Staza bi trebala biti licencirana za nekoliko kategorija utrka svjetskih prvenstava, GT1, WTCC-a, Moto GP-a i kartinga. Projektirana je prema najvišim standardima FIA-e, pa bi se u budućnosti, uz dodatno licenciranje, mogle na njoj odvijati i utrke formule 1. Međutim, za sada, naravno, nema govora o tome hoće li se najprestižnije natjecanje ikada na njoj održati, o tom - potom. No, ni ljudi u FIA-i ne mogu vjerovati da je staza toliko blizu glavnoga grada. Polivalentni centar ne bi bio namijenjen isključivo utrkama, kao dosad Grobnik, već bi to bio mali grad sa svim popratnim sadržajima – objašnjava Gregurek, jedan od bliskih suradnika Jeana Todta.
Postojeći glavni plan važan je kako bi se moglo zatražiti lokacijsku i građevnu dozvolu, ali i privući investitore.
– Prema našemu mišljenju, takvih sportskih objekata u Hrvatskoj nema. Radi se o najkompletnijem i najprofitabilnijem projektu, ali ne nužno i najskupljem, koji i te kako može garantirati povratak uloženoga novca tijekom određenoga roka. Pa u Dinamov je stadion uloženo barem jednako koliko bi morala koštati gradnja tog centra, a sada bi stadion u Maksimiru, navodno, najjeftinije bilo srušiti!
Vlada ne financira projekt
Podršku su dali ministar investicija Domagoj Milošević i ministar gospodarstva Đuro Popijač. Hermann Tilke, najcjenjeniji svjetski projektant takvih kompleksnih centara, osobno im je predstavio najvažnije segmente tog projekta.
No, hoće li novac dati i država?
– Vlada neće financijski pomagati, već nam je obećala kako će učiniti sve unutar zakonskih okvira kako ne bismo gubili vrijeme na izdavanje dokumentacije.
Kada će se zabiti prva lopata, postaviti kamen temeljac?
– Realno, rok gradnje je između 18 i 20 mjeseci, no sve ovisi o imovinsko-pravnom rješavanju preostalih čestica, kada krećemo u ishođenje lokacijske i građevinske dozvole te izradu izvedbenog projekta. Investitori neće biti nepremostiv problem ako će "papirnato" sve biti riješeno na vrijeme – dodaje Gregurek.
Hrvatska je ipak premalo tržište za utrke formule 1, no ukoliko se u dogledno vrijeme i otvori takva "svemirska" mogućnost, Hrvati bi imali asa u rukavu.
Riješit će imovinsko-pravne odnose sa Zagorcima? Svaka čast! Što se same ideje tiče: svi promotori ideje, kao i potencijalni investitori, moraju unaprijed dati pismene izjave da za troškove izgradnje jamče svojom osobnom imovinom i da od države neće tražiti nitii kune. Ovo da neće tražiti novac od države moraju izjaviti i pod kaznenom odgovornošću!