Znanstvenici s Princetona objavili su da bi SAD mogao eliminirati svoju potrebu za naftom koristeći kombinaciju ugljena, prirodnog plina i biogoriva, piše Science Codex.
Uz ekonomske prednosti i osiguravanje nacionalne sigurnosti plan bi mogao imati i pozitivan učinak na okoliš. Znanstvenici tvrde da bi SAD kroz nekoliko desetljeća mogao smanjiti i do 50 posto ispuštanje ugljikova dioksida iz vozila koristeći biogorivo kako bi se proizvela tekuća goriva.
Transportni sustav jednostavno bi se prilagodio na sintetička goriva, jer se ona mogu direktno koristiti u motorima automobila i gotovo su identična kao goriva dobivena iz sirove nafte. To ih stavlja ispred trenutačno dostupnih biogoriva, kao što je etanol, koji moraju biti miješani s plinom ili je za njih potrebno izrađivati nove motore.
Voditelj tima s Princetona Chrustodoulos Floundas u nekoliko je članaka iznio razne scenarije po kojima bi vozila u SAD-u bila pogonjena sintetičkim gorivima.
– Cilj je proizvesti učinkovito gorivo, ali i smanjiti emisije CO2 za 50 posto – kazao je Floundas te dodao da nije pitanje samo može li se to učiniti, nego može li se to učiniti na ekonomski učinkovit način.
Za prebacivanje na sintetička goriva potrebno od 30 do 40 godina
– Odgovor je potvrdan u oba slučaja – kaže Floundas, ali i dodaje da to neće biti ni lagano ni brzo. Smatra da bi SAD-u trebalo od 30 do 40 godina kako bi uveo vožnju na sintetička goriva. Smatra da bi to stajalo oko 1100 milijardi dolara za cijeli sustav.
Floundasov suradnik Vern Weekman rekao je da su troškovi glavni razlog zbog kojeg industrija još nije prihvatila sintetička goriva. No, rast cijena nafte i poboljšanja u učinkovitosti sintetičkih goriva učinili su proces mnogo prihvatljivijim nego je bio ranije.
Tim je otkrio da se iz biljaka za proizvodnju sintetičkog goriva mogu dobiti benzin, dizel i gorivo za zrakoplove po vrlo konkurentnim cijenama, ovisno o cijenama nafte i vrste sirovine koja se koristi za proizvodnju sintetičkog goriva. Oko dvije trećine sirove nafte koja se koristi u SAD odlazi u transportni sustav. SAD sada uvozi oko 45 posto svojih potreba za sirovom naftom godišnje.
Njemačka razvijala tu tehnologiju 20-ih godina
Za proizvodnju goriva koristili bi metodu koja je razvijana 20-ih godina 20. stoljeća u Njemačkoj, a nazvana je procesom Fischer-Tropsch. Ona objašnjava način na koji se ugljen pretvara u tekuće gorivo. Jezgra plana je tehnologija koja koristi toplinu i kemiju kako bi se proizveo benzin i ostala tekuća goriva iz sirovina bogatih ugljikom kao što su ugljen pa sve do nekih trava.
>>Svijet 2100.: 10 milijardi ljudi, glad i nedostatak nafte
Za proizvodnju goriva koristili bi metodu koja je razvijana 20-ih godina 20. stoljeća u Njemačkoj, a nazvana je procesom Fischer-Tropsch. . Ne razvijali nego i proizvodili benzin iz ugljena u ratu. A principe i mehanizme Fisher-Tropschovog postupka zna svaki student tehnologije već 50 godina. Radi se jedino o poboljšanju procesa, uglavnom u katalizatorima i tlakovima sinteze. Proces se nije koristio jer na ovim razinama cijene nafte još uvijek nije ekonomičan. U čemu bi to gorivo bilo čišće i s manjim emisijama od konvencionalnog iz nafte, nije razvidno.