Bitka za regiju

Arapska Air 
Serbia prijeti Croatiji Airlinesu

'02.07.2009., Dubrovnik - Zracna luka Cilipi, prvo slijetanje JAT-ovog zrakoplova u dubrovacku zracnu luku nakon domovinskog rata.  Photo: Grgo Jelavic/24sata'
'Grgo Jelavic/24sata'
31.07.2013.
u 15:30

Air Serbia bi s novim avionima u svojoj floti trebala uvesti 14 novih destinacija u red letenja, a među tim novim destinacijama navode se Bejrut, Bukurešt, Kairo, Kijev, Ljubljana, Prag, Varna...

Etihad Airways, moćni avioprijevoznik iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, od 1. kolovoza službeno će postati strateški partner srbijanskog nacionalnog avioprijevoznika JAT-a. Arapi će za 49 posto udjela u JAT-u u kompaniju uložiti 100 milijuna dolara, a 51 posto vlasništva i dalje će držati srbijanska vlada. Etihad će odmah promijeniti ime te aviokompanije koja će se odsad zvati Air Serbia. Strateški partner iz Emirata flotu Air Serbije odmah će obogatiti s dva airbusa 319, a do kraja godine s još osam takvih zrakoplova. JAT, odnosno Air Serbia, koji grca u gubicima, s arapskim ulagačima našao spas iz bezizlazne situacije u kojoj je već godinama. Etihad je, naime, brzorastuća aviokompanija, osnovana tek 2003. godine sa sjedištem u Abu Dhabiju. U svojoj floti ima 72 zrakoplova, a naručio ih je 91. Sa 1300 tjednih letova pokriva 83 destinacije na svim kontinentima. Lani je prevezao 10,3 milijuna putnika. Air Serbia i beogradski aerodrom Etihadu će ponajprije služiti kao veza za letove za Sjevernu Ameriku te za punjenje linija za Abu Dhabi i dalje na istok.

Air Serbia bi s novim avionima u svojoj floti trebala uvesti 14 novih destinacija u red letenja, a među tim novim destinacijama navode se Bejrut, Bukurešt, Kairo, Kijev, Ljubljana, Prag, Varna...

Ulazak Etihada u JAT ozbiljno će uzdrmati poziciju hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika Croatije Airlinesa, ali i Zračne luke Zagreb u regiji. Naime, dok će Air Serbia uz pomoć arapskog kapitala povećavati svoju flotu i broj destinacija, CA će zbog europskih pravila o zaštiti tržišnog natjecanja, zato što je primila državnu potporu, morati smanjiti broj aviona i broj destinacija.

Tako će ove zime vjerojatno prestati letjeti iz Dubrovnika u Frankfurt. U CA to objašnjavaju slabom popunjenošću putničke kabine i posljedičnim gubicima. Zbog istih razloga mogao bi biti smanjen broj tjednih letova iz Zagreba u Pariz.

Zagreb i Rim povezivat će pak samo manji zrakoplovi – dashovi. Za česte promjene u redu letenja u Croatiji Airlinesu kažu da one odražavaju aktualno stanje hrvatskoga i europskog zrakoplovnog tržišta.

– Croatia Airlines prilagođava se tim zahtjevima u skladu s mogućnostima, odnosno strukturom flote. Promjene u redu letenja, prije svega, rezultat su provođenja programa restrukturiranja i nužne su kako bi se program proveo u zadanim rokovima i ostvarili postavljeni ciljevi – navode u toj kompaniji u kojoj na pitanje kako će se ulazak Etihada odraziti na njihovu tržišnu poziciju odgovaraju da ne komentiraju poslovne odluke drugih kompanija.

>> Croatia airlines za svoj spas prodaje blago na Heathrowu

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije