Etihad Airways, moćni avioprijevoznik iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, od 1. kolovoza službeno će postati strateški partner srbijanskog nacionalnog avioprijevoznika JAT-a. Arapi će za 49 posto udjela u JAT-u u kompaniju uložiti 100 milijuna dolara, a 51 posto vlasništva i dalje će držati srbijanska vlada. Etihad će odmah promijeniti ime te aviokompanije koja će se odsad zvati Air Serbia. Strateški partner iz Emirata flotu Air Serbije odmah će obogatiti s dva airbusa 319, a do kraja godine s još osam takvih zrakoplova. JAT, odnosno Air Serbia, koji grca u gubicima, s arapskim ulagačima našao spas iz bezizlazne situacije u kojoj je već godinama. Etihad je, naime, brzorastuća aviokompanija, osnovana tek 2003. godine sa sjedištem u Abu Dhabiju. U svojoj floti ima 72 zrakoplova, a naručio ih je 91. Sa 1300 tjednih letova pokriva 83 destinacije na svim kontinentima. Lani je prevezao 10,3 milijuna putnika. Air Serbia i beogradski aerodrom Etihadu će ponajprije služiti kao veza za letove za Sjevernu Ameriku te za punjenje linija za Abu Dhabi i dalje na istok.
Air Serbia bi s novim avionima u svojoj floti trebala uvesti 14 novih destinacija u red letenja, a među tim novim destinacijama navode se Bejrut, Bukurešt, Kairo, Kijev, Ljubljana, Prag, Varna...
Ulazak Etihada u JAT ozbiljno će uzdrmati poziciju hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika Croatije Airlinesa, ali i Zračne luke Zagreb u regiji. Naime, dok će Air Serbia uz pomoć arapskog kapitala povećavati svoju flotu i broj destinacija, CA će zbog europskih pravila o zaštiti tržišnog natjecanja, zato što je primila državnu potporu, morati smanjiti broj aviona i broj destinacija.
Tako će ove zime vjerojatno prestati letjeti iz Dubrovnika u Frankfurt. U CA to objašnjavaju slabom popunjenošću putničke kabine i posljedičnim gubicima. Zbog istih razloga mogao bi biti smanjen broj tjednih letova iz Zagreba u Pariz.
Zagreb i Rim povezivat će pak samo manji zrakoplovi – dashovi. Za česte promjene u redu letenja u Croatiji Airlinesu kažu da one odražavaju aktualno stanje hrvatskoga i europskog zrakoplovnog tržišta.
– Croatia Airlines prilagođava se tim zahtjevima u skladu s mogućnostima, odnosno strukturom flote. Promjene u redu letenja, prije svega, rezultat su provođenja programa restrukturiranja i nužne su kako bi se program proveo u zadanim rokovima i ostvarili postavljeni ciljevi – navode u toj kompaniji u kojoj na pitanje kako će se ulazak Etihada odraziti na njihovu tržišnu poziciju odgovaraju da ne komentiraju poslovne odluke drugih kompanija.
>> Croatia airlines za svoj spas prodaje blago na Heathrowu