Daščara ograđena žicom u industrijskoj zoni na rubu Zagreba vjerojatno je “autosalon” s najluksuznijim vozilima u državi. Lamborghini, Maserati, Ferrari, Porsche i skupocjeni Mercedesi nalaze se među 250 automobila vrijednih nekoliko desetaka milijuna kuna u trošnom hangaru u Radničkoj cesti 222.
Braniteljske povlastice
Posebnost ovog “autosalona” nije samo što nema sjajnu reklamu i dugonoge hostese, već i zato što je vozni park zaplijenila Carinska uprava, koja ih na organiziranim dražbama prodaje – i to “ispod” cijene!
Riječ je o vozilima koja su zaplijenjena zbog prijevara. Jedni su ukradeni i preprodani, drugi uvezeni na braniteljsku povlasticu i otuđeni prije isteka roka od četiri godine, a treći su privremeno uvezeni, a zaplijenjeni zbog neplaćanja carina, poreza i trošarina koje mogu biti i više od milijun kuna. Primjerice, samo trošarina i PDV za novi Lamborghini Murciélago, koji bez tih davanja stoji 1,5 milijuna kuna, iznose 1,340.000 kuna.
– Naša je zadaća da ih čuvamo te prodamo, u čemu nam pomaže HAK. Nerijetko su te automobile zamijetili i prijavili prometni policajci u svojim redovitim patrolama, nakon čega je bio pokrenut carinski postupak – objasnio je zamjenik pročelnika Carinarnice Ante Mihaljević. HAK nakon završetka postupka organizira javne dražbe, a ove “zvjerke” nerijetko idu na bubanj i po nekoliko puta.
– Mana zbog koje se teško prodaju jest princip “viđeno – kupljeno”, koji baš i nije zahvalan. Komisija za procjenu provjeri je li auto moguće registrirati, što je i preduvjet za njegovu prodaju. No, stvarnu vrijednost, kao i ispravnost automobila, kupac ne može znati. Nema jamstva i to je problem – ispričao je djelatnik HAK-a Munjaga Mehić.
Maserati za 230.000 kn
Ipak, nedavno je na javnoj dražbi kupcu iz Zagorja prodan Maserati Quattroporte proizveden 2006. za 230.000 kuna. Početna cijena mu je bila 400.000 kuna, dok takav novi automobil stoji 1,3 milijuna kuna. Većina vlasnika, uključujući i vlasnika crnog Porsche Cayennea s registracijama dalekog Ontarija te bijelog Mercedesa “podrijetlom” iz Češke, nikad se nije vratila po svoje ljubimce.
Razlog je jednostavan – davanja državi najčešće su jednaka samoj vrijednosti auta. Pravo na privremeni uvoz osobnih vozila uz oslobođenje od plaćanja carine i poreza imaju osobe koje imaju prebivalište u inozemstvu dulje od pola godine. Ali, prema carinskim propisima, nakon šest mjeseci korištenja u RH, to vozilo bi trebalo napustiti njen teritorij ili bi se, pak, trebao platiti porez.
Najpoznatiji je Hrvat koji se vozio sa stranim pločicama Željko Kerum. Njemu je 2007. oduzet Hummer H2. Uvezen je iz SAD-a, a u RH ga nije mogao homologirati pa je na njemu ostavio američke pločice. Prijavljen je te je zbog prekršaja morao platiti kaznu od 730.000 kuna. Auto je ponovno prodao u SAD-u. Jedno je vrijeme vozio i Ferrari F430, vrijedan 220.000 eura, koji je kupljen na braniteljsku povlasticu njegova nećaka. Auto je u travnju prošle godine razbio drugi Kerumov nećak.
To prodajte i PARE DAJTE SIROTINJI.?????