MEDVJED S KOTAČIMA

Bolid Arctos - nova jurilica studenata FSB-tima

bolid arctos,fsb (1)
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/4
16.05.2013.
u 15:37

Nemaju privatnog života. CV ne prolazi, svi se moraju dokazati. Cijeli su u projektu, nazvali su gotovo sve tvrtke u Hrvatskoj u potrazi za podrškom i pomoći

U maloj garaži iza zgrade Fakulteta strojarstva i brodogradnje rodio se novi studentski bolid FSB-RT04 Arctos (od lat. Usus Arctos, mrki medvjed) koji će u srpnju i kolovozu u Njemačkoj i Mađarskoj konkurirati među bolidima više od sto sveučilišta iz svih dijelova svijeta. Studenti okupljeni u projektu Formula Student predstavili su svoje najnovije vozilo, a cilj im je prodati ga žiriju – biti najbolji u kvaliteti dizajna i prezentaciji svog proizvoda. Praktično, pokušavajući držati ritam sa studentskim obvezama, nastoje biti što uspješniji poslovni ljudi i pripremiti se za tržišne izazove koji ih čekaju nakon diplome.

Svaki šaraf je bitan

– Da bi naš bolid bio najbolji, moramo znati objasniti svaki šaraf iz troškovnika, dojmiti ih dizajnom, napraviti poslovnu prezentaciju. Uz to imamo utrku ubrzanja, osmica, sprinta i izdržljivosti na 22 kilometra na kojoj "padnu" mnogi bolidi. Neki ne mogu izdržati kraj utrke, a neki se ne mogu pokrenuti nakon 11. kilometra kada se mijenjaju vozači – objašnjava Damir Tota, predsjednik Hrvatske studentske asocijacije strojarskih fakulteta. Udrugom su si osigurali samostalnost, da ne moraju, kako kažu, dekana vući za rukav za svaku kutiju šarafa. Svaki dio i cijelo vozilo svojim je rukama sklopilo 25 studenata s Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Fakulteta elektronike i računarstva, koji su bili zaduženi za elektroniku jurilice, a pomogli su im kolege s Ekonomskog fakulteta, Akademije dramskih umjetnosti i srednjoškolka Zlatka Subotičanec, pobjednica dizajna kacige vozača formule Marka Webera. Na svjetsko natjecanje studenata odlaze kao tim s najskromnijim sredstvima. I djeluju kao tim – nisu usmjereni na sebe i samopromidžbu, već na zajednički proizvod i njegovu praktičnu primjenu. Među sobom će odabrati četiri vozača koji će na stazi dokazati kvalitetu vozila. Tko se najbolje snađe u sjedalu bolida, prezentirat će ga na stazi u Hockenheimu i Hungaroringu. A borit će se s najboljim timovima kojima su od samog početka osigurani bogati proračuni i sponzori.

– Nekidan smo bili kod kolega u Grazu. Njihov bolid stoji 400 tisuća eura, a iza njih, kao trajni partner, stoji AMG Mercedes. S njima razvijaju optimalni motor s unutarnjim izgaranjem koji će moći koristiti još deset generacija studenata. Kod njih timovi imaju oko 150 studenata – kaže Domagoj Bolfan, voditelj FSB Racing Teama. Za razliku od austrijskog, u bolid sa zagrebačkog sveučilišta uloženo je 500 tisuća kuna. Radili su ga u dvadesetak četvornih metara velikoj garaži, a zavarivanjem i rezanjem dijelova uznemiravali su susjede. Mali prostor ima osiguranu zvučnu izolaciju, ali traži otvorena vrata da bi mogli disati. A radili su i noću.

– U rujnu 2012. sinula je ideja, potom projektiranje i ostala dokumentacija, a sredinom veljače krenuli smo u proizvodnju. Tri smo mjeseca radili po dvanaest sati dnevno. Sve smo, osim motora, pogona i kočnica, sami napravili. Sad, nakon predstavljanja, imamo još tri mjeseca da vidimo kako se ponaša u realnim uvjetima te da dotjeramo detalje – objašnjava Bolfan. Paralelno s nacrtima, a svaki dio jurilice Arctos raspravljali su među sobom te potom i na višesatnim sastancima s profesorima (jer, priznaju, treba netko provjeriti je li ideja realna), tražili su sponzore. Morali su pojačati startni budžet od 30.000 kuna koliko je udruga dobila od Studentskog zbora. Rudarski posao na kraju se, nadaju se, isplati.

Tim prije svega

– Mi nemamo privatni život. Kod nas CV ne prolazi, moraš se dokazati. Cijeli smo u projektu, nazvali smo gotovo sve tvrtke u Hrvatskoj. One koje su strukom bliske rado pristanu pomoći u izradi dijelova i slično. No, zbog bolida neki studenti ne mogu držati ritam s ispitima i izgube godinu. Iskustva kolega koji su ranije radili bolide kažu da to nije nužno loše. Mnogi rade jako dobre poslove u prestižnim tvrtkama koje su upoznali putem projekta i tako u njih dobili povjerenje – kaže Darija Arežina, studentica Ekonomskog fakulteta. Ona je preuzela marketing bolida koji je, poručuje Bolfan, izuzetno bitan i zahtjevan, a za koji strojari nemaju vremena.

Jasno im je da za prodaju proizvoda na tržištu izuzetno važna i estetika. U tim su za vanjsku suradnicu "vrbovali" maturanticu Zlatku Subotičanec koja će iduće godine postati dio njihova tima. Poznanstva u uskom dizajnerskom krugu česta su pa ju je u tim doveo Tomislav Srbljinović. Cijeli je tim glasovao pri odabiru boja koje će obilježiti Arctos, a Zlatka je osmislila logo i vizualni identitet, dok je Tomislav, osoba s najpreciznijom rukom, oslikao oklop.

>> Studenti FSB-a predstavljaju novi, brži i jači bolid

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije