Napokon bi se moglo stati na kraj ubojicama i divljacima u prometu te je stoga šteta što prijedlog radne skupine Ministarstva pravosuđa koji se odnosi na prometne delikte ne stupi na snagu već danas. Sada tek nekolicini vozača, među kojima je Drago Lovrić (43) iz Lekenika, kojem je 2008. godine doživotno zabranjeno upravljati automobilom, prihvate li se predložene izmjene Kaznenog zakona, mogao bi se pridružiti znatno veći broj vozača.
Lovriću je zauvijek zabranjeno voziti jer je sa 2,39 promila alkohola, vozeći 131,5 kilometara na sat (na granici ograničenja sa 80 na 60 kilometara na sat), usmrtio 28-godišnji par.
Ne čekati da netko strada
Njemu se moglo zauvijek zabraniti upravljanje vozilom samo zbog toga što je izazvao nesreću sa smrtnom posljedicom i što je već bio kazneno osuđivan zbog prometa. Da samo jedan od ta dva uvjeta nije bio ispunjen, bez obzira na to koliko bio bezobziran kao vozač, ne bi mu se moglo zauvijek zabraniti da vozi.
Radna skupina za izmjene Kaznenog zakona predlaže da se za trajnu zabranu vožnje ne čeka da netko teško strada ili da bude osuđen za prometni delikt. Dovoljno je da je vozač već prije tako teško kršio prometne propise pa da se može očekivati da bi i nakon najviše, petogodišnje zabrane vožnje (sada 10 godina) opet biti opasan vozač.
Notornom beskrupulozniku za volanom Elvisu Tahiroviću, koji vozi od svoje 14. godine, da su tada vrijedili propisi kakvi se sada predlažu, već se sa 19 godina moglo zabraniti da više ikad sjedne za upravljač automobila. On je u Zagrebu pijan, dok mu je na semaforu bilo crveno, pregazio 11-godišnju djevojčicu koja je prelazila cestu na zebri.
Samo nekoliko mjeseci prije u Matuljima kod Opatije ugrozio je dvije žene. Ali, ni pet godina poslije toga, nakon izdržane petogodišnje zatvorske kazne, kad je izazvao lančani sudar vozeći sa 0,55 promila alkohola u krvi, nije mu se moglo zauvijek zabraniti da vozi auto. Doduše, i tada bi se postavilo pitanje kakvog bi to smisla imalo, s obzirom na to da on sve vrijeme vozi bez vozačke (što bi također trebalo tretirati kao obijesno). Ali, prema prijedlogu njegov bi se posljednji slučaj tretirao kao “obijesna vožnja” pa bi mu, umjesto da bude samo prekršajno kažnjen sa 30.000 kuna, prijetilo od šest mjeseci do pet godina zatvora.
Umjesto prekršaja zatvor
U slučaju da zbog obijesne vožnje netko bude teško ozlijeđen ili nastane velika šteta, takvim će divljacima prijetiti od jedne do 10 godina zatvora, a ako netko pogine od tri do 15 godina zatvora. Obijesna je vožnja, prema prijedlogu, kad netko vozi u zabranjenom smjeru, pretječe kolonu vozila ili na nepreglednom mjestu, vozi 50 km/sat iznad dopuštenog, ne poštuje prednost ili vozi nesposoban zbog alkohola, droge ili psihoaktivnih lijekova.
Za nesreće bez “obijesnih” okolnosti sada se može izreći kazna od šest mjeseci do pet godina zatvora, a u slučaju nečije smrti od tri do deset godina zatvora (s time da se predlaže maksimum do 12 godina). Dosad je najveću kaznu, sedam godina i deset mjeseci zatvora, dobio Miljenko Stričak (29) za nesreću u tunelu Ledenik u kojoj su poginule četiri osobe.
Ako zbrojim 1 i 1 zar država ne zaradi na sudaru ? Onaj koji je izazvao sudar plaća troškove, njegova polica osiguranja se prazni, on ponovno kupuje auto. Zašto bi itko branio da \"troši\" ? Za ubojstvo uveo bi smrtnu kaznu.