gdje su granice

Do 2020. sto novih hotela, 90 mil. noćenja i 16 mlrd. eura prihoda

'ljeto...makarska...08.07.2008.  makarska, turisticka patrola,  foto: Goran Stanzl'
Foto: ''
1/4
24.09.2012.
u 15:52

Prvi bi se rezultati primjene strategije vidjeli za dvije godine kad bi Hrvatska trebala uknjižiti 68 milijuna noćenja i 9,3 milijarde eura prihoda

Onoliko koliko turizam sada po godini donese Hrvatskoj, u hrvatski će se turizam za nepuno desetljeće vratiti kroz ulaganja. Do 2020. bi, naime, turističke investicije trebale dosegnuti oko 6,5 milijardi eura. Prosječna bi potrošnja stranih gostiju pritom sa 369 eura narasla na 541 euro, a ukupni prihodi od turizma dosegli bi oko 16 milijardi eura. Lavovski bi dio, dakako, otpadao na strane goste od kojih bi Hrvatska uprihodila između 12,5 i 14,3 milijardi, dok bi domaći turizmu donijeli od 1,8 do 1,9 mlrd. eura.

Još tri poglavlja

Investicijski zamah i rast broja gostiju otvorio bi i mogućnost zapošljavanja za najmanje još deset tisuća ljudi u turizmu. Tako autori strategije razvoja hrvatskog turizma, iz Instituta za turizam, projiciraju gospodarske učinke grane od koje zemlja puno očekuje. Od proteklog tjedna javno je, na internetskim stranicama Ministarstva turizma, dostupno deset od ukupno 13 poglavlja strategije koja će biti završena do listopadskog tradicionalnog susreta turističkih radnika, Dana turizma. Prema toj viziji, čiju izradu resorno ministarstvo plaća 4,5 milijuna kuna, hrvatski bi turizam u idućih osam godina trebao postati bogatiji i za desetak resorta, 60 do sto velikih hotela u okviru postojećih turističkih zona, mnogo malih hotela te šezdesetak kampova.

Novi milijuni noćenja

U skladu s rastućim trendovima, za osam bi godina broj turističkih noćenja sa sadašnjih 60 milijuna narastao na barem 86, a možda i 93 milijuna. A sve bi se to prodavalo pod brendom koji bi Hrvatsku predstavljao kao nadasve lijepu zemlju koja u tankom luku spaja Dubrovnik i Dunav i čija izuzetna raznolikost na malom prostoru omogućuje obilje različitih vrsta odmora i rekreacije. Pritom bi se zemlja dobrog vina i hrane “reklamirala” i kao zemlja s bogatstvom pitke vode. Sunce i more te nautički turizam neizbježno ostaju glavni turistički proizvodi i ubuduće, a slijede kulturni turizam, golf, zdravstveni i ruralni te ekološki turizam. Prvi bi se pak rezultati primjene strategije, o kojoj rasprava tek slijedi, vidjeli 2015. kad bi Hrvatska trebala imati 68 milijuna noćenja i 9,3 milijarde eura prihoda.

Ključne riječi

Komentara 63

IT
i_tata_bi_sine
15:56 24.09.2012.

Nas i Rusa dvista milijuna :-)

FE
Felicijen
15:56 24.09.2012.

Te godine najvjerojatnije šaljemo i astronaute na Mars. Natječaj za izbor astronauta će biti raspisan do kraja ove godine. Ili nešto kasnije...

Avatar Meggi
Meggi
10:09 25.09.2012.

Ajme više neću imati di staviti šugaman na plaži.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije