Večernji list u posjedu je povjerljivog i dramatičnog dopisa koji je prvi čovjek Zagrebačkog holdinga Ivo Čović uputio gradonačelniku Bandiću. U njemu ga je, pojednostavljeno prepričano, upozorio da je ZET – propao.
“Poštovani gospodine gradonačelniče, podružnica ZET-a više uopće nema uvjete za nastavak poslovanja”, napisao je Čović Bandiću. Iz Čovićeva dopisa evidentno je da Grad zapravo ZET-u ne osigurava sredstva potrebna za nastavak rada, što je do u detalje elaborirano. Nakon što je Bandićev gradski proračun ostao bez novca, gradonačelnik je dodatno srezao subvencije ZET-u. Iz Holdinga su ga stoga sada upozorili da će deficit najveće podružnice Holdinga, sa 4500 zaposlenih, do kraja godine iznositi zastrašujućih 890 milijuna kuna!
Nemilosrdne brojke
Konkretno: mjesečne subvencije od 62,5 milijuna kuna sada su smanjene na 43,5 milijuna te je bankrot neizbježan ako Bandić ne sjedne za stol s predstavnicima Holdinga i ne nađe neko rješenje.
Leasing rate koje mjesečno stižu na naplatu za 79 tramvaja, 214 autobusa, turističke vlakiće, 28 školskih autobusa i vozila za prijevoz invalida ne mogu biti podmirene pa proizlazi da je realan dug Grada Zagreba ZET-u u ovom trenutku 670 milijuna kuna, piše Čović u dopisu Bandiću. Do kraja godine ta će se brojka povećati još za 220, umjesto za predviđenih 163 milijuna kuna, i tvrtku baciti na koljena, alarmantni je zaključak Holdingovih stručnjaka.
Kako se navodi u dopisu gradonačelniku, ZET je do danas iz internih pozajmica i kreditnih sredstava dobavljačima platio oko 470 milijuna kuna, no preostalih 200 milijuna ne mogu podmiriti. Kada će posrnula podružnica morati prijaviti stečaj prema ovim podacima, čini se, samo je pitanje vremena. U dopisu se navodi kako mjere racionalizacije poslovanja koje se provode u području fiksnih i varijabilnih troškova ne mogu u ovome trenutku biti podmirene. U tu se kategoriju ubrajaju troškovi za gorivo, struju, ali i plaće zaposlenika, što znači da bi i u Holdingu mogle biti stopirane isplate.
Hitni i bolni rezovi
Kako bi se divovsku podružnicu ipak spasilo i pokušalo stati nakraj rastrošnosti gradske vlasti, Holding je okupio tim stručnjaka koji će već u rujnu predložiti novi tarifni model, uvođenje novih zona te povratak stare A-B karte.
Očito je da će karte poskupjeti, a izvjesno je i da će neke “socijalne” skupine izgubiti pravo na besplatni prijevoz. Hoće li školarci i studenti ostati bez pokaza, nije još jasno, no ZET će ubuduće subvencije za besplatan prijevoz morati financirati iz vlastitih sredstava, a to se u ovom trenutku čini nemogućom misijom. Besplatne karte ipak će morati biti u drugom planu, a u prvom je – očuvanje radnih mjesta.
Dramatičan dopis Bandiću: ZET više ne može poslovati!
Kako se navodi u dopisu gradonačelniku, ZET je do danas iz internih pozajmica i kreditnih sredstava dobavljačima platio oko 470 milijuna kuna, no preostalih 200 milijuna ne može podmiriti.
Komentara 150
Bandić je produkt SDP i dokazao je da čega se god dotakne SDP da je to osuđeno na propast!
Providna igra. Znaju oni da ZET nemože propasti i da će grad osigurati sredstva. Kada će USKOK uskočiti malo u taj ZG osinjak, da vidimo je li u pitanju samo adz ili ima i drugih lakomih pametnjankovića za jamljenje spremnih.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
he,he... Jurakica je bila zadužena za pranje love iz državnih poduzeća, a Bandinjo za pranje i mužnju Zagreba i zagrepčana.