Rasipništvo

Gubitaš HŽ direktoru naručio passat po mjeri za 320.000 kuna!

'28.03.2012., Osijek - Veliki broj osjecana koristi zeljeznicki most za prelazak preko rijeke Drave. Putnici na izlasku iz vlaka.  Photo: Davor Javorovic/PIXSELL'
Foto: 'Davor Javorovic/PIXSELL'
1/3
Autor
Marko Biočina
08.09.2012.
u 12:27

Tri godine leasinga, tvrtka otplati auto do kraja mandata direktora, a zatim ga on na odlasku povoljno otkupi. Zato auti i imaju performanse prilagođene privatnim potrebama

Unatoč milijunskim gubicima u Hrvatskim željeznicama ne odustaju od luksuznog voznog parka. Najnoviji dodatak cestovnoj ergeli posrnule željezničke tvrtke tako bi trebao biti novi VW passat, za čiji bi trogodišnji leasing HŽ Putnički prijevoz trebao platiti oko 320.000 kuna.

Da su u HŽ-u uistinu odlučili nabaviti tu luksuznu njemačku limuzinu, može se zaključiti iz natječajne dokumentacije objavljene u oglasu javne nabave. Ondje se navodi niz traženih performansi vozila, koje ukupno može zadovoljiti samo passat. Osim osnovnih dimenzija vozila i snage motora, kao nužan uvjet navodi se metalik boja “deep black perieffek”, koja je inače samo u ponudi vozila VW koncerna, jednako kao i automatski klima-uređaj Climatronic. Ipak, da je riječ baš o passatu, svjedoči zahtjev za “blue motion technology start stop sustavom, s pohranom energije kočenja”.

Možda i koruptivan

Riječ je o VW-ovoj tehnologiji koja se, od automobila dostupnih na našem tržištu, ugrađuje samo u passate. Na temelju toga jasno je da je riječ o namještenom javnom natječaju, organiziranom tako da uvjete može ispuniti samo jedan ponuđač. Ipak, osim što je nelegalan, pa možda i koruptivan, taj javni natječaj novi je dokaz golemog rasipništva i neshvatljive socijalne neosjetljivosti čelnih ljudi Hrvatskih željeznica.

Naime, ta tvrtka je u financijskom kolapsu, radnicima su smanjene plaće, a do kraja godine bit će podijeljeno i otprilike 2500 otkaza. Nejasno je stoga kako u takvoj situaciji, ali i uz značajan postojeći vozni park, u upravi mogu opravdati trošak od 320.000 kuna za nabavu nove luksuzne limuzine. A da je riječ o luksuznom vozilu, pokazuju i tražene performanse.

Tako su u HŽ-u poželjeli kabinu automobila s grijanim kožnim sjedalima, ručicom mjenjača presvučenom kožom, te ukrasnim letvicama desert bež boje, od brušenog aluminija i korijena orahovine. Izvana bi željeni automobil morao biti opremljen kromiranim letvicama, aluminijskim naplacima, te retrovizorima i branicima u boji vozila. Zanimljivo je i da se – unatoč tome što je riječ o službenom vozilu – traži sportski ovjes, snižena udaljenost šasije od tla, ali i dvije isofix instalacije za pričvršćivanje dječjih sjedalica. Iako se takve instalacije danas gotovo redovito ugrađuju u automobile više klase, nejasno je zašto se navode kao uvjet pri kupnji službenog vozila. Kako objašnjava jedan bivši djelatnik Hrvatskih željeznica, riječ je o uhodanoj praksi menadžera u kompaniji.

Ubrzana amortizacija

– Ista se stvar radi već godinama. Menadžeri prema svojim ugovorima imaju pravo na odlasku preuzeti službene automobile, pa uzimaju nova vozila s namjerom da ih kasnije jeftino kupe. Kad su se vozila kupovala, to se radilo kroz ubrzanu amortizaciju, a sad se radi preko leasinga.

Tri godine leasinga – do kraja mandata direktora – otplati tvrtka, a onda ga on na odlasku povoljno otkupi od leasing kuće. Zato su performanse službenih automobila prilagođene privatnim potrebama direktora – kaže Večernjakov izvor. Čini se kako ni Kukuriku koalicija nije našla način da tome stane na kraj.

Komentara 89

OS
osica
12:34 08.09.2012.

- postoji plan 21 u kome toga naravno nema , - ali ima "kvakau 22".

OB
-obrisani-
12:31 08.09.2012.

Hrvatski Domoljub : Direktor HŽ Putničkog prijevoza Damir Grgić

CA
carlogiordano
18:51 08.09.2012.

ja nikako ne kužim jednu stvar, pa molim nekoga da mi objasni: ako je firma u gubitku, znači li to da na žiro-računu nema love? ako pak love ima, zašto ne smanjuju s njom dug? love ima, ali ne za smanjenje duga, nego za preseravanje. kako spriječit preseravanje? zakoni ipropisi za te moralne gnjde ne važe, znači igra jedino sila. sila prema autu i prema korisniku...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije