Programi restrukturiranja Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeke – Zagreb koji su početkom kolovoza predstavljeni javnosti u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture doživjeli su potpuni fijasko! Do kraja ove godine, prema programu restrukturiranja HAC-a, iz te državne tvrtke trebalo je otići 200 od ukupno 2822 radnika, no u toj tvrtki još nije počelo otpuštanje viška ljudi, iako je do kraja godine ostalo samo nekoliko tjedana!
Novi rokovi
Kako doznajemo, u HAC-u se radi posve novi program restrukturiranja, ako se program koji je predstavljen u kolovozu uopće može nazvati programom. A taj novi program ne radi uprava HAC-a koju čini predsjednik Dražen Guštin i članovi Nikola Bačurin, Jure Bajić te Narzio Dalsaso, nego je ministar Siniša Hajdaš Dončić taj zadatak dodijelio direktoru sektora za pravne poslove Marijanu Senteu i direktoru sektora za naplatu cestarine Davoru Mihoviliću, koji su u HAC došli preko javnih natječaja. A oni su dobili zadatak da smanje broj radnika u toj tvrtki znatno više od onog broja koji je predstavljen ljetos pa bi iz HAC umjesto 200 ljudi, trebalo uskoro otići njih 500-600.
Propali planovi restrukturiranja predviđali su da do kraja godine HAC i ARZ izdvoje naplatu cestarine i održavanje u tvrtke kćeri koje će se potom spojiti u jednu tvrtku, no već je sad jasno da je taj rok probijen i da neće uspjeti do kraja godine prebaciti radnike iz naplate i održavanja u nove tvrtke, a zatim te dvije tvrtke spojiti. Novi rok za to je najranije 1. veljače 2013. godine. U Ministarstvu prometa izrazito su nezadovoljni, kažu upućeni, radom uprave HAC-a koja se uglavnom bavi međusobnim svađama. A kad donose odluke, onda su one sulude, poput one o iznosu otpremnina, koja je predviđala da svaki radnik koji bude proglašen viškom dobije 150.000 kuna poticajne otpremnine bez obzira na to koliko godina staža ima. Tu je odluku uprava HAC-a morala povući.
U ARZ-u su pak ljetos u svom programu restrukturiranja naveli da će do kraja godine otpustiti 25 radnika od njih ukupno 745, a poslije je predsjednik uprave Željko Denona pak tvrdio da u ARZ-u uopće nema viška radnika iako je prosjek radnika u toj tvrtki na kilometar autoceste kojim upravlja (ukupno 182 kilometra) čak četiri, dok je europski prosjek oko dva radnika po kilometru. U ARZ-u su pak dobili zadatak da naprave novi program s realnim brojem viška zaposlenih pa će on biti veći od prvobitno predviđenih 25. Dosad se za poticajne otpremnine javilo oko 30 radnika te tvrtke. Usto, uprava ARZ-a predviđala je da u tvrtki matici ostane raditi čak 147 ljudi, iako će se izdvojiti naplata i održavanje. Novim planom u matici bi trebalo ostati samo 10 zaposlenih.
Kompleksna procedura
U HAC-u, pak, i dalje tvrde da će do kraja godine smanjiti broj radnika za 200, a kašnjenje u osnivanju tvrtke kćeri i njezinu spajanju s ARZ-om pravdaju kompleksnom procedurom. Zato i priznaju da će za spajanje biti potrebno “još neko kraće razdoblje”. U ARZ-u sad ne znaju koliko će radnika otići do kraja godine pa kažu da će to ovisiti o tome koliko ih se prijavi za odlazak u prijevremenu mirovinu. Na pitanje o kašnjenju spajanja s HAC-om, uputili su nas na Ministarstvo prometa!
>> Šlamperaj! 249.140 eura za studiju u kojoj nema ni svih podataka
Ministar Siniša Hajdaš Dončić najneposobniji je hrvatski ministar i trebao bi istoga trena predati ostavku. Kao i njegov nemoralni zamjenik Antešić. Godinu su dana potrošili na gluposti, a već su nakon mjesec dana trebali otpuštati višak zaposlenih u HŽ-u, HP-u,u, HAC-u... U međuvremenu su se bavili poništavanjem natječaja kojima su nadobudni direktori namjeravali nabavljati bijesne automobile koji kao da su trebali biti isporučeni drugu Titu. Kako odzvanja ona rečenica: "Ne ćemo Vas razočarati!"