Sukladno prometnoj strategiji Europe da se promet roba s cesta preusmjeri na riječni i željeznički promet, počelo je ostvarivanje projekta "Tehnička pomoć za obnovu i unapređenje plovnog puta rijeke Save, koji se sa 2,3 milijuna eura financira kroz IPA program za Hrvatsku.
Kako je rečeno na prigodnoj svečanosti u Sisku, to je ujedno i prvi projekt te vrste od pristupanja Hrvatske Europskoj uniji. Cilj projekta jest obnova plovnog puta rijeke Save od Siska do Brčkog, čime bi rijeka zadovoljila uvjete 4. klase plovnosti, najniže kategorije međunarodnog plovnog puta.
– I hrvatskom prometnom strategijom prioriteti su razvoj riječnog i željezničkog prometa. Budući da dunavski koridor postaje dio europske mreže plovnih putova, otvara se mogućnost sufinanciranja iz europskih fondova. Budući da Hrvatska nema vlastitih sredstava za takve investicije, očekujemo da ćemo u razdoblju od 2014. do 2020. godine ostvariti punu konzumaciju novca iz europskih fondova - rekao je na svečanosti ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Voditelj projektnog tima Roberto A. Zanetti napomenuo je da je rad na projektu već počeo te kako će se sva tehnička dokumentacija, sve do građevne dozvole, izraditi prema uvjetima EU. Kako je rekao, nakon izrade dokumentacije do 2015. godine, provest će se natječaj za izvođače radova i nadzor.
Ministar Hajdaš Dončić osvrnuo se i na najavljeno prikupljanje potpisa za referendum protiv davanja hrvatskih autocesta u koncesiju. Ponovio je kako će autoceste ostati hrvatsko vlasništvo bez obzira na to tko njima upravlja.
– Hrvatska će zadržati kontrolu nad upravljanjem autocestama. Ujedno, koncesija će omogućiti nove investicije u cestovni promet. U cilju smanjenja javnog duga mi nemamo drugoga rješenja – rekao je, uz ostalo, ministar Hajdaš Dončić.
>>Koncesija na 50 godina u stvari je prodaja autocesta!