ne slaže se s vladom

HDZ traži referendum o davanju autocesta u koncesiju

'SPECIJAL 24 EXPRESS 13.04.2012., Zagreb - Tomislav Karamarko, kandidat za predsjednika HDZ-a.  Photo: Goran Stanzl/PIXSELL'
Foto: 'Goran Stanzl/PIXSELL'
1/5
Autori: Tea Romić, IČ/VLM
06.09.2012.
u 13:37

O pitanju raznih koncesija morat će se povesti javna rasprava, a neke će se stvari morati rješavati i referendumski, rekao je Karamarko za Hrvatski radio

HDZ traži raspisivanje referenduma o davanju autocesta u koncesiju jer su hrvatske autoceste vlasništvo građana Republike Hrvatske, poručio je danas tajnik HDZ-ova Odbora za gospodarstvo Goran Soldo na konferenciji za novinare pod nazivom „Zaustavimo rasprodaju državne imovine“.

Isto je danas najavio i predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko u razgovoru za Hrvatski radio, prenosi HRT.
– Mi samo znamo da država želi poreznim mjerama skupiti što više novca. Taj će novac ići u krpanje proračunskih nedostataka. O pitanju raznih koncesija morat će se povesti javna rasprava, a neke će se stvari morati rješavati i referendumski – poručio je Karamarko.

Kaže da jedan od predmeta referenduma moraju biti i autoceste.
– One su se gradile teškim zaduživanjem i ne znam koliko je pametno dati ih u koncesiju. Stručnjaci će se o tome morati dogovoriti – kazao je šef HDZ-a za Hrvatski radio.

– Građani Hrvatske već desetljećima plaćaju i cestarinu, i PDV i trošarine i naknade za gorivo upravo za gradnju tih autocesta. Sada se postavlja pitanje zašto je budućnost tog hrvatskog nacionalnog blaga i cestovne neovisnosti dovedena pod upitnik. Zašto Radimir Čačić ne traži partnere za gradnju, a ne partnere za prodaju? Mi tražimo koncesionare za gradnju, a ne za prodaju. Hrvatska treba ulaganja, a ne one koji će otkupljivati nacionalno blago – tvrdi Soldo. Predsjednika HDZ-ova Odbora za gospodarstvo Zlatka Ževrnju pak zanima kolike će nakon davanja u koncesiju biti cestarine te koliko će patiti platni servisi poput restorana, benzinskih crpki i drugih objekata uz autocestu. Vjeruje da će zbog svega građani birati neke druge alternativne pravce, „neke ceste upitne sigurnosti pa ih na taj način izlažemo i pogibelji“.

Usprotivili su se HDZ-ovci i prodaji Hrvatske poštanske banke i Croatia osiguranja, pa tako predsjednik HDZ-ova Odbora za financije Goran Marić podsjeća da u Vladinu programu za gospodarski oporavak nije bilo ni riječi o rasprodaji državne imovine, već samo o restrukturiranju javnih poduzeća.

Croatia Osiguranje i Hrvatska poštanska banka dvije su jedine kreditno-financijske institucije u državi, one predstavljaju posljednju crtu obrane financijskog suvereniteta RH. I sada trebamo predati i tu posljednju crtu. Mi se tome suprotstavljamo i ni jedna vlada to ne čini u nacionalnu korist, nego u korist nekih drugih. Koncesija autocesta također ne može nikako biti u nacionalnom interesu jer su dosadašnja iskustva s koncesijama pokazala da su uvijek na štetu Hrvatske. Tako pojedini koncesionari plaćaju manji iznos koncesije u Hrvatskoj nego u vlastitoj zemlji, kao što to Ina ima, recimo – objasnio je te dodao da HPB i Croatia banku, jedine hrvatske banke koje nisu na prodaju, treba dokapitalizirati te da one mogu financijskom tržištu i hrvatskom gospodarstvu odgovoriti na sve potrebe jer su druge poslovne banke usmjerene prema drugim ciljevima i nisu zainteresirane za razvoj hrvatskog gospodarstva i proizvodnje.

– Prodati Croatia osiguranje za 2 mlrd. kuna u uvjetima kada ta tvrtka ima toliku nacionalnu tradiciju, milijardu kuna depozita u drugim poslovnim bankama, dvije milijarde tehničkih pričuva, imovinu vrijednu šest do sedam milijardi kuna, s time da je podcijenjena, prodati takvu tvrtku za 2 mlrd. ne može nikako biti nacionalni interes kada se ta ista cifra može priskrbiti iz dobiti u roku od šest godina. A zamislite koliko je opasno takvu tvrtku prodavati kada se zna da je ona i suvlasnik 50 posto obveznog mirovinskog fonda, kad drži državne obveznice koje će novi vlasnik prodati pa isti trenutak može dovesti državu u pitanje i možemo postati „smeće“. To je jako neozbiljno – zaključio je Marić kojeg brine i teza da Hrvatska ne zna upravljati svojom državnom imovinom. On vjeruje da zna, no bitan je, tvrdi odabir pravih ljudi da to rade.

– Do sada je hrvatska politika najviše griješila u odabiru onih koji su upravljali državnom imovinom. Njome se upravljalo neozbiljno, ali koliko je neozbiljna sva politika govori i činjenica da do danas nitko nije popisao državnu imovinu – kritizira Marić.

Podsjetimo, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture objavilo je jučer natječaj za savjetnika za davanje autocesta u koncesiju. Natječaj je objavljen u Narodnim novinama i u Financial Timesu, a bit će otvoren do 17. listopada. Ukupan trošak savjetničkih usluga za izbor koncesionara procijenjen je na 80 milijuna kuna. U Vladi očekuju da bi od 30-godišnje koncesije nad autocestama dobili odjednom tri milijarde eura.

Komentara 290

DU
Deleted user
13:51 06.09.2012.

ovaj karamarko je totalna budala, blene bilo što samo da se vrti u medijima još kada se sjetim isušivanja jezera i sličnih komandos akcija puknem od smijeha.

MD
Mdafaka
13:53 06.09.2012.

Evo dokaza da je ova vlada itekako ne gleda u budućnost. HAC ima godišnje prihode od oko 1,2 milijarde kuna. Recimo da tolki prihodi ostanu toliki tokom svih 30 godina koncesije (pod pretpostavkom da promet neće rasti). To je 36 milijardi kuna. Ali ulaskom u EU sigurno raste promet, što znači da će cca 50 milijardi kuna dobiti koncesionar. Kad odbijemo jednokratnu naknadu što dobivamo, ispada da je koncesionar 30 milijardi u plusu. Vlado, kae s glavom ?

Avatar Vrijeme
Vrijeme
13:50 06.09.2012.

A gdje je bio referendum do sad?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije