HDZ traži raspisivanje referenduma o davanju autocesta u koncesiju jer su hrvatske autoceste vlasništvo građana Republike Hrvatske, poručio je danas tajnik HDZ-ova Odbora za gospodarstvo Goran Soldo na konferenciji za novinare pod nazivom „Zaustavimo rasprodaju državne imovine“.
Isto je danas najavio i predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko u razgovoru za Hrvatski radio, prenosi HRT.
– Mi samo znamo da država želi poreznim mjerama skupiti što više novca. Taj će novac ići u krpanje proračunskih nedostataka. O pitanju raznih koncesija morat će se povesti javna rasprava, a neke će se stvari morati rješavati i referendumski – poručio je Karamarko.
Kaže da jedan od predmeta referenduma moraju biti i autoceste.
– One su se gradile teškim zaduživanjem i ne znam koliko je pametno dati ih u koncesiju. Stručnjaci će se o tome morati dogovoriti – kazao je šef HDZ-a za Hrvatski radio.
– Građani Hrvatske već desetljećima plaćaju i cestarinu, i PDV i trošarine i naknade za gorivo upravo za gradnju tih autocesta. Sada se postavlja pitanje zašto je budućnost tog hrvatskog nacionalnog blaga i cestovne neovisnosti dovedena pod upitnik. Zašto Radimir Čačić ne traži partnere za gradnju, a ne partnere za prodaju? Mi tražimo koncesionare za gradnju, a ne za prodaju. Hrvatska treba ulaganja, a ne one koji će otkupljivati nacionalno blago – tvrdi Soldo. Predsjednika HDZ-ova Odbora za gospodarstvo Zlatka Ževrnju pak zanima kolike će nakon davanja u koncesiju biti cestarine te koliko će patiti platni servisi poput restorana, benzinskih crpki i drugih objekata uz autocestu. Vjeruje da će zbog svega građani birati neke druge alternativne pravce, „neke ceste upitne sigurnosti pa ih na taj način izlažemo i pogibelji“.
Usprotivili su se HDZ-ovci i prodaji Hrvatske poštanske banke i Croatia osiguranja, pa tako predsjednik HDZ-ova Odbora za financije Goran Marić podsjeća da u Vladinu programu za gospodarski oporavak nije bilo ni riječi o rasprodaji državne imovine, već samo o restrukturiranju javnih poduzeća.
Croatia Osiguranje i Hrvatska poštanska banka dvije su jedine kreditno-financijske institucije u državi, one predstavljaju posljednju crtu obrane financijskog suvereniteta RH. I sada trebamo predati i tu posljednju crtu. Mi se tome suprotstavljamo i ni jedna vlada to ne čini u nacionalnu korist, nego u korist nekih drugih. Koncesija autocesta također ne može nikako biti u nacionalnom interesu jer su dosadašnja iskustva s koncesijama pokazala da su uvijek na štetu Hrvatske. Tako pojedini koncesionari plaćaju manji iznos koncesije u Hrvatskoj nego u vlastitoj zemlji, kao što to Ina ima, recimo – objasnio je te dodao da HPB i Croatia banku, jedine hrvatske banke koje nisu na prodaju, treba dokapitalizirati te da one mogu financijskom tržištu i hrvatskom gospodarstvu odgovoriti na sve potrebe jer su druge poslovne banke usmjerene prema drugim ciljevima i nisu zainteresirane za razvoj hrvatskog gospodarstva i proizvodnje.
– Prodati Croatia osiguranje za 2 mlrd. kuna u uvjetima kada ta tvrtka ima toliku nacionalnu tradiciju, milijardu kuna depozita u drugim poslovnim bankama, dvije milijarde tehničkih pričuva, imovinu vrijednu šest do sedam milijardi kuna, s time da je podcijenjena, prodati takvu tvrtku za 2 mlrd. ne može nikako biti nacionalni interes kada se ta ista cifra može priskrbiti iz dobiti u roku od šest godina. A zamislite koliko je opasno takvu tvrtku prodavati kada se zna da je ona i suvlasnik 50 posto obveznog mirovinskog fonda, kad drži državne obveznice koje će novi vlasnik prodati pa isti trenutak može dovesti državu u pitanje i možemo postati „smeće“. To je jako neozbiljno – zaključio je Marić kojeg brine i teza da Hrvatska ne zna upravljati svojom državnom imovinom. On vjeruje da zna, no bitan je, tvrdi odabir pravih ljudi da to rade.
– Do sada je hrvatska politika najviše griješila u odabiru onih koji su upravljali državnom imovinom. Njome se upravljalo neozbiljno, ali koliko je neozbiljna sva politika govori i činjenica da do danas nitko nije popisao državnu imovinu – kritizira Marić.
Podsjetimo, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture objavilo je jučer natječaj za savjetnika za davanje autocesta u koncesiju. Natječaj je objavljen u Narodnim novinama i u Financial Timesu, a bit će otvoren do 17. listopada. Ukupan trošak savjetničkih usluga za izbor koncesionara procijenjen je na 80 milijuna kuna. U Vladi očekuju da bi od 30-godišnje koncesije nad autocestama dobili odjednom tri milijarde eura.
ovaj karamarko je totalna budala, blene bilo što samo da se vrti u medijima još kada se sjetim isušivanja jezera i sličnih komandos akcija puknem od smijeha.