Lonely Planet, najpopularniji svjetski turistički portal i najveći izdavač turističkih vodiča, objavio je utorak svoju prvu top listu deset najboljih europskih destinacija za 2013. godinu, u koju je uvrstio i Hrvatsku. Bolji vjetar u leđa hrvatski turizam nije mogao dobiti iz SAD-a u trenutku kada zbog uvođenja viza Rusi odgađaju ili u manjem broju dolaze u našu zemlju pa bi bilo idealno tu neplaniranu prazninu na turističkom tržištu popuniti gostima s druge strane Atlantika. Lonely Planet već 40 godina vodi putnike i u najudaljenije kutke svijeta i američki turisti pažljivo slušaju njihove preporuke. Listu deset najboljih destinacija u Europi priredili su urednici Lonely Planeta iz Amerike i Velike Britanije i oni savjetuju države za koje zaključuju da ih turisti iz te dvije zemlje svakako moraju posjetiti.
Morate vidjeti Hrvatsku
Hrvatska se tako našla u društvu zemalja poput Portugala, Mađarske, Italije, Češke i Francuske. Andy Murdoch, urednik američkog Lonely Planeta, Amerikancima osim već poznate i privlačne dalmatinske obale, posebno preporučuje Zagreb, nacionalne parkove te kontinentalni dio Hrvatske koji naziva "šarmantnim".
Naša je zemlja, zaključuje Andreja Cvitković, direktorica ureda Hrvatske turističke zajednice u New Yorku, prepoznata kao etablirana destinacija za Europljane te odredište koje zadnjih godina postaje sve popularnije na sjevernom američkom tržištu s kojeg je u prvih pet mjeseci ove godine ostvareno povećanje u dolascima i noćenjima više od dvadeset posto.
– Da je Hrvatska postala sve interesantnija turistička destinacija, za Amerikance je dokaz i izvještavanje mnogih utjecajnih američkih medija koji su pisali ili objavljivali reportaže o Hrvatskoj, a još je važniji povećan interes organizatora putovanja koji žele uvrstiti Hrvatsku u svoje propagandne brošure za sljedeću sezonu – izjavila je za Večernji list Andreja Cvitković.
Vole Dubrovnik, Zagreb i unutrašnjost Hrvatske
Zanimljivo je da Amerikanci, uz već dugo njima prepoznatljiv i popularan Dubrovnik, sve više posjećuju Zagreb, a zanimaju ih i mjesta ne samo uz obalu nego i u unutrašnjosti Hrvatske.
Američki turisti, osim što su dobra platežna klijentela koja izdašno troši u izvanpansionskoj ponudi, vole putovati i izvan ljetne sezone pa je stoga takav interes i potencijal SAD-a vrlo važan za Hrvatsku koja potpuni turistički procvat neće doživjeti dok ne bude i zimi popunila kapacitete.
Ured HTZ-a u New Yorku nominirao je Dubrovnik za 8. svjetsko čudo na poznatom turističkom portalu Virtual Tourist, zajedno s još 324 turistička odredišta, a glasovati se može do 30. rujna ove godine. Prema izvješću TD Ameritrade Holding Corporationa, 78 posto Amerikanaca putovat će ovog ljeta na odmor, a 81 posto planira potrošiti isto ili više novaca nego u zadnjih pet godina. LowFares.com objavio je istraživanje koje otkriva da 93 posto Amerikanaca odlazi na odmor ,što je 23 posto više nego prošle godine.
– Zadovoljni smo ostvarenim rezultatima, ali ne stajemo nego nastavljamo s promocijom i motiviranjem Amerikanaca jer je to za nas najveće svjetsko tržište koje i dalje ima značajan i rastući potencijal za hrvatski turizam – naglasila je Andreja Cvitković.
>>Britanski Telegraph: Ovaj je grad najbolje čuvana tajna u Hrvatskoj!
>>Dubrovnik i Zagreb među 20 top mjesta u svijetu za posjetiti u 2011.