Konzultacije parlamentarnih stranaka na Pantovčaku s predsjednikom Republike neformalno su obilježile početak predizborne utrke. A proširenom sjednicom Središnjeg odbora s kojeg je poslana poruka da je stranka jaka i stabilna, neformalna kampanja startala je i u HDZ-u.
Čeka se dogovor
No iako nas od izbora dijeli sedam-osam mjeseci izborna strategija se još uvijek brusi u najjačim strankama vladajuće koalicije - HDZ-u i HSS-u. Ne zna se još ni hoće li zajedno ili odvojeno na izbore. Nije tajna da je HDZ svojedobno naručio istraživanje iz kojeg je jasno da više glasova dobiva samostalnim izlaskom. Ali u međuvremenu su se promijenile okolnosti i HDZ-u rejting pada.
Kako doznajemo u HSS-u, još se ni na jednom stranačkom sastanku nije raspravljalo o izbornoj strategiji, promidžbi ili plakatima jer se još čeka odgovor hoće li HDZ sa HSS-om na zajedničke liste. S druge strane, u HDZ-u se osjeća određeno nezadovoljstvo nekih članova užeg vodstva koji ne žele prva i druga mjesta na listama prepuštati HSS-u, pa su skloniji tome da na izbore idu samostalno, te da se nakon izbora radi koalicija. Međutim, predsjednica HDZ-a Jadranka Kosor nije nesklona tome da te dvije stranke idu u predizbornu koaliciju. Budući de je HDZ-ov koalicijski potencijal slabiji od onog SDP-a, ne čudi da je oprezna i da želi i tako zadržati uza sebe HSS. No, u HDZ-u, iako tvrde da će izbori biti tek potkraj godine, već razgovaraju o izbornoj strategiji. Podignuta je na visoku razinu mobilizacija stranačke mladeži ali i hadezeovaca na lokalnoj razini.
Oporbenjaci (SDP, HNS, HSU i IDS) nemaju tih problema. Oni su koaliciju odavno dogovorili. No, hoće li se biračima s plakata i spotova zajedno smiješiti Zoran Milanović, Radimir Čačić, Silvano Hrelja i Ivan Jakovčić? Ili će svaka od stranaka Kukuriku koalicije imati i svoju stranačku kampanju? Ili će se raditi mješavina samostalne i zajedničke kampanje? O tome se Kukuriku koalicija još nije dogovorila.
U SDP-u još imaju dilemu. Rano je, kažu, za pravu kampanju, ali s obzirom na situaciju, treba biti spreman. PR stručnjak Krešimir Macan, koji je uspješno odradio Kerumovu kampanju, misli drukčije. "Mnogi već kasne s kampanjom jer je ostalo svega šest mjeseci. Vrijeme je jedino što ne možete kupiti", kaže Macan.
– Slogani će se raditi u zadnji trenutak, jer moraju biti aktualni i kreativni, a uz to moramo zajedno s partnerima vidjeti što bi bilo najbolje – kažu u SDP-u.
– Mislim da moramo nastupiti zajednički, poslati poruku o jedinstvenom bloku i pokazati građanima da nastupamo kao alternativa. Imamo potpisan sporazum o predizbornoj koaliciji, imamo programsku platformu koja daje ključne teme i naš je stav da bi bilo najbolje, ako već idemo sa zajedničkom listom, imati i zajedničku kampanju. Naravno da će uz to svaka stranka raditi i svoj dio posla na terenu. Već sada imamo sedam ljudi koji idu Hrvatskom, drže skupove i tematske tribine i zastupaju program – kaže Radimir Čačić, predsjednik HNS-a.
Operativni dio izborne kampanje u SDP-u vodit će Slavko Linić, a u HNS-u Srećko Ferenčak, a da bi sve "štimalo" između sve četiri stranke pobrinut će se međustranačke koordinacije. Kako se ide na zajedničke liste, trebat će uskoro dogovoriti i omjer zastupljenosti pojedinih stranaka na tim listama. U SDP-u kažu da će manje stranke proći nešto bolje nego sam SDP, ali da je cilj zajednički i da se treba usmjeriti prije svega na njega. U HNS-u tvrde da će njihova zastupljenost biti posljedica njihovih dosadašnjih izbornih rezultata i trenutačnog rejtinga.
– O konačnom omjeru još nismo razgovarali, a nismo niti o mjestima u Vladi, ali mislim da je jasno koji se kriteriji moraju poštovati. Naši okviri proizlaze iz naših brojeva – kaže Čačić.
Ipak, neki članovi Kukuriku koalicije tvrde da se već raspravljalo o listama i ljudima na njima te zamjeraju HNS-u goleme apetite. Navodno računaju na 10 do 15 saborskih mjesta.
Zasad je dogovoreno da će financiranje kampanje biti zajedničko i ovisno o proporcijama na listi.
– Svi će morati dati doprinos. Nadam se da je konačno završeno s financiranjem kampanja iz crnih fondova i da će se troškovi svesti u normalne okvire. HNS će u svom dijelu participirati u skladu s dogovorom u koaliciji – kaže Čačić. I SDP i HNS se slažu da kampanja mora biti pozitivno orijentirana, da se obraćaju prije svega biračima.
Vraćanje optimizma
– Cilj je vraćanje optimizma, povratak vjere u rad i znanje, nulta tolerancija na korupciju, decentralizacija države po principu više novca - više autonomije, više vlasti - više odgovornosti. SDP se zalaže za kombinaciju poduzetništva i radništva, visoke standarde u zaštiti radnika i uvođenje radnih i socijalnih sudova. Ukratko, sve se svodi na tri ključne teme: gospodarstvo u svoj njegovoj opsežnosti, regionalnu politiku i vanjskopolitički segment. Unutar svake stranke će stručni ljudi na sebe preuzeti posebne segmente poput poljoprivrede, zdravstva, kulture, porezne politike... – poručuju iz Kukuriku koalicije.
naslov clanka:Iako je do izbora nekoliko mjeseci clanak: do izbora sedam-osam mjeseci .... malo rastegnuta definicija NEKOLIKO