Koketiranje s ekskluzivnošću i statusom koji je gradio proteklih godina Apple je preko noći skupo stajalo. Samo sat vremena nakon predstavljanja nove linije iPhonea, odnosno modela 5S i 5C, dionice ove kompanije izgubile su tri posto vrijednosti jer su investitori, baš kao i većina blogera procijenili da novi proizvodi neće zadržati staru slavu koju je najpoznatiji pametni telefon u povijesti stekao u vrijeme Stevea Jobsa.
iPhone za narodne mase
Problem leži u modelu 5C kojim je Apple očito pokušao pridobiti službeno mlađi, a zapravo siromašniji dio kupaca. Donedavno je iPhone bio sinonim kvalitetne izrade, metala i onog posebnog osjećaja dok ga držite u ruci, no iPhone 5C načinjen je od plastike. Doduše kvalitetne plastike, ali ipak od plastike, okvira u koji je ugrađen komunikacijski sustav.
– Kao da je BMW uzeo trabant, stavio mu novi retrovizor i znak na haubu te ga ponudio kao svoju novu seriju. Neće ići – ustvrdio je jedan od blogera koji je pratio predstavljanje novog uređaja. Ni ostale karakteristike novog iPhonea "za široke narodne mase" nisu baš impresivne. Kamera je gotovo ista kao na starim modelima, a kao jedan od glavnih aduta prodaje šef Applea istaknuo je da dolazi u pet različitih boja!
– Kao da ovaj telefon predstavlja trećerazredni proizvođač mobitela iz Singapura, a ne Apple – kaže James Cane koji je pratio predstavljanje proizvoda. Usto mu ni cijena nije zanemariva, bez ugovora koštat će gotovo 600 dolara, a jasno je da ga Apple planira najviše prodavati na kineskom tržištu. Ipak, koketiranje s ne baš jeftinom "jeftinjarom" koja nosi isti znak odgrizene jabuke mogao bi se odraziti i na prodaju skupljeg modela 5S, stvarnog nasljednika starih generacija iPhonea.
Kolateralna žrtva
Naime, dobar dio kupaca koji su spremni izdvojiti više od tisuću dolara, koliko će ovaj model koštati u prodaji, ne želi plaćati za proizvod koji dijeli znak, ime i imidž s uređajem namijenjenim kineskoj radničkoj klasi. Šteta, jer iPhone 5S doista je dobar mobitel. Ne spektakularno dobar, ali doista dobar.
Novi ključni model iPhonea donosi i nekoliko tehnoloških noviteta koji dosad nisu viđeni na pametnim telefonima.
Prije svega, tu je A7, prvi 64-bitni procesor, potom M7, koprocesor zadužen za brže učitavanje slike na zaslonu što donosi vrhunski prikaz igara i videa. Tu je i sustav prepoznavanja otiska prsta, potom posebni, ambijentalni blic koji snimljenim fotografijama daje prirodnije osvjetljenje. No sve ove tehnološke novine prosječnog korisnika ne ostavljaju bez daha.
– Brži procesor? Pa radi se samo o telefonu. A7 ima zgodne specifikacije, ali što to znači za prosječnog korisnika? Ništa. S druge strane, veličina ekrana i dalje je ostala ista kao kod starih modela. Očekivao sam da ću moći razvući sliku na većoj površini. Nema ni poboljšanja baterije, kao ni veće količine memorije. Mislim da su pogriješili u procjeni, svoj dosadašnji iPhone ne bih bacio da bi kupio novi model – kaže tehnološki analitičar Rick Broida. Sve su to procijenila i financijska tržišta, a očito je da Apple iPhoneom, barem ovakvim kakav je predstavljen, još dugo neće sustići konkurenta Samsung koji danas suvereno vlada svjetskim tržištem.
a Prema procjenama model 5C, "plastični iPhone", izuzetno je precijenjen, no to je očito i bila namjera Applea. Naime, svi pokazatelji govore da je njegova proizvodna cijena znatno niža od one iPhonea načinjenog od metala i stakla pa će i uz cijenu od 99 dolara, za koliko će biti raspoloživ u SAD-u uz potpis dvogodišnjeg ugovora, donositi dobru dobit. No pitanje je koliko dugo.
>> iPhone 5C za mlađe i siromašnije, 5S za ljubitelje fotografije