Blokiran račun

Bruna je za sud izvan zemlje, a svi je vide pred kućom u Kozarčevoj?!

sanader (1)
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/7
29.12.2010.
u 14:39

Iako je Sanaderovoj mlađoj kćeri račun blokiran, službeno nije primila nikakvu obavijest jer je navodno na putu!

Tridesetak slika, nekoliko skulptura i kašeta punih sitnijih umjetničkih predmeta istražitelji policije i USKOK-a danas su ponovno odnijeli iz obiteljske kuće bivšega premijera Ive Sanadera u Kozarčevoj ulici. Na vrata velebne rezidencije pozvonili su oko deset sati, a u kuću ih je pustila Bruna, mlađa kći Sanaderovih.

Novo popisivanje

Novo popisivanje imovine te pljenidba vrijednih umjetničkih djela, koja je zapravo započela još u ponedjeljak, prilično su razljutili odvjetnički tim bivšeg premijera. Tako je Jasna Novak poslije izlaska iz kuće bivšeg premijera kazala kako se čude ovakvu postupanju tijela kaznenog progona te im nije jasno zbog čega se cijela procedura obavlja nekoliko puta.

Tvrdi da je nejasno zbog čega se plijeni imovina kad je policija, kaže, jasno rekla da je Sanaderova kuća pod nadzorom te se upravo zbog toga i legitimiraju osobe koje ondje dolaze.

Podsjetimo, Sanaderovima su policija i USKOK i u utorak bili ponovno u kući radi pretrage garaža u kojima, koliko se zna, nisu pronađene vrijednosti. Umjetnine bivšeg premijera i one privremeno oduzete na početku tjedna kao osiguranje za naplatu štete države ako se pravomoćno ustanovi kako se bivši premijer okoristio novcem izvučenim iz državne blagajne preko marketinške agencije Fimi medije, zapakirane u plastične folije, prevezene su u kombiju u deponij Muzeja suvremene umjetnosti u Novom Zagrebu. Među slikama koje su oprezno iznošene iz vile Sanaderovih mogla su se prepoznati neka od djela slikara Mersada Berbera i Munira Vejzovića.

Pitanje podrijetla vrijedne Sanaderove zbirke još je vrlo osjetljivo te javnost ne zna jesu li možda neka od djela kupljena prljavo stečenim novcem. Zna se, naime, da je bivši premijer bio strastven kolekcionar te da je, primjerice, neke od vrijednih primjeraka iz svoje zbirke kupio dok još nije obnašao dužnost predsjednika Vlade i šefa HDZ-a.

Odbijene žalbe odvjetnika i Mirjane Sanader

Dok su istražitelji popisivali i iznosili imovinu nekoć jednog od najmoćnijih političara, na zagrebačkom Županijskom sudu odlučivalo se o žalbama Sanaderovih odvjetnika na dio blokirane imovine. Točnije, riječ je o zabrani opterećenja i otuđenja poslovnih udjela u tvrtkama Alia savjet d.o.o i Prebujac d.o.o koje je Sanader osnovao nakon povlačenja s političke scene prošle godine. Žalbe su im odbijene, a odbijena je i žalba Mirjane Sanader, supruge bivšeg premijera, koja također ima svoj udio u jednoj od tvrtki. Danas se nije raspravljalo o Sanaderovim blokiranim računima koji su, koliko se zna, uglavnom otvarani na imena užih članova obitelji. Zanimljivo je, primjerice, da sud još nije uspio uručiti Bruni Sanader rješenje o blokadi računa otvorenog na njezino ime jer je, neslužbeno doznajemo, ona navodno na putu te je zbog toga nema kod kuće.

Da ova informacija nije točna zna vjerojatno cijela Hrvatska s obzirom na to da se pojavljivala pred fotoreporterima kad je obavljana pretraga njihova doma, pred Božić kad ju je policija legitimirala pred kućom, popisivana i odnošena imovina, a i danas je otvorila vrata doma istražiteljima.

Bilo je vidljivo da među vrijednostima koje su danas odnesene iz Sanaderove kuće nije bilo i skupocjenih satova kojih je, navodno, petnaestak netragom nestalo iz Kozarčeve. Podsjetimo, na početku 2007. godine Hrvatsku je obišla pomalo šokantna vijest da je tadašnji čelnik Vlade i vladajuće stranke ponosan vlasnik zbirke satova vrijednih 150.000 eura! Bivši premijer rado je pozirao fotoreporterima zapešća okićena satovima marke Rolex, A. Lange und Sohne, Panerai, IWC..., no o njihovu podrijetlu stoički je šutio iako je cijelo vrijeme bio podbadan pitanjima o tome kako si može priuštiti takvu raskoš svojom plaćom te kako to da samo za jedan primjerak sata može izdvojiti 38.000 eura! Sanaderov glasnogovornik Ratko Maček u to je vrijeme tvrdio da je najvredniji sat tadašnjeg premijera zapravo dar Predsjedništva Republike Francuske koji je, tvrdio je, pohranjen u državnoj riznici.

Gdje su satovi?

Sanaderov spin-doktor ubrzo je uhvaćen u laži jer se ustanovilo da francuski dar vrijedi dvjestotinjak eura te se može naručiti i internetom. Za Sanaderovim satovima i u utorak su tragali istražitelji s obzirom na to da su u kući pronađena samo dva jeftina mjerača vremena bivšeg premijera. Je li ove vrijednosti Sanader sklonio na neko sigurnije mjesto poput sefa u banci ili ih pak možda prebacio u neki od stanova kojima se koristio u vrijeme dok je boravio u inozemstvu, još se ne zna.

Dok se istražitelji bave umjetninama bivšeg premijera, njegova obitelj u Splitu, otac i majka njegove supruge, prilično otvoreno mijenjaju retoriku o svome zetu. Ustanovilo se da je Ivo Šarić, Sanaderov punac, vlasnik spornog računa u Austriji na kojem je pohranjeno cijelo bogatstvo, a on pak tvrdi da već dulje nije bio u toj zemlji.

Karmela, Sanaderova punica, o nevinosti svoga zeta pak više ne želi ništa govoriti.

Komentara 230

BU
bubica111
22:04 29.12.2010.

Ne, cobraflok, nisam ja HDZ. Nisam ja u nijednoj stranki. Ali metode su krive. vjer.domo je dobro napisao. I još jedno. Majka sam i imam 2 sina. Prošla sam i yugoslaviju i vidim da su ovi isti kao i oni prije. Madoffu su sve uzeli ali tek KAD SU DOKAZALI DA JE KRIV.

OB
-obrisani-
01:03 30.12.2010.

* * * Andricevo \"Pismo iz 1920.\" Dragi, stari prijatelju, Kad smo se ono slučajno sreli u Slavonskom Brodu, naš razgovor je bio iskidan i mučan. I da smo imali mnogo bolju priliku i više vremena, ne verujem da bismosmo se sporazumeli i sve izveli na čistinu. Neočekivani susret i nagli rastanak onemogućili su to potpuno. Spremam se da napustim Trst, gde mi živi majka. Odlazim u Pariz, gde imam neke rođake sa majčine strane. Ako mi tamo kao strancu dozvole lekarsku praksu, ostaću u Parizu; ako ne, idem zaista u Južnu Ameriku. Ne verujem da će ovo nekoliko nepovezanih stavova što ih u brzini pišem moći potpuno objasniti stvar i opravdati u tvojim očima moje bežanje iz Bosne. Šaljem ih ipak, jer osećam da ti dugujem odgovor i jer, sećajući se naših đačkih godina, želim da me ne shvatiš pogrešno i ne gledaš u meni običnog Švabu i «kuferaša» koji olako napušta zemlju u kojoj se rodio, u trenutku kad ona počinje slobodan život i kad joj je potrebna sva snaga. Da pređem odmah na stvar. Bosna je divna zemlja, zanimljiva, nimalo obična zemlja i po svojoj prirodi i po svojim ljudima. I kao što se pod zemljom u Bosni nalaze rudna blaga, tako i bosanski čovek krije nesumnjivo u sebi mnogu moralnu vrednost koja se kod njegovih sunarodnika u drugim jugoslovenskim zemljama ređe nalazi. Ali vidiš, ima nešto što bi ljudi iz Bosne, bar ljudi tvoje vrste, morali da uvide, da ne gube nikad iz vida: Bosna je zemlja mržnje i straha. Ali da ostavimo po strani strah koji je samo korelativ te mržnje, njen prirodan odjek, i da govorimo o mržnji. Da, o mržnji. I ti se instinktivno trzaš i buniš kad čuješ tu reč (to sam video one noći na stanici), kao što se svaki od vas opire da to čuje, shvati i uvidi. A stvar je baš u tome što bi to trebalo uočiti, utvrditi, analizirati. I nesreća je u tome što se niko neće i ne ume da učini. Jer, fatalna karakteristika te mržnje i jeste u tome što bosanski čovek nije svestan mržnje koja živi u njemu, što zazire od njenog analiziranja, i – mrzi svakog ko pokuša da to učini. Pa ipak, činjenica je: da u Bosni i Hercegovini ima više ljudi koji su spremni da u nastupima ¸nesvesne mržnje, raznim povodima i pod raznim izgovorima, ubijaju ili budu ubijeni, nego u drugim po ljudstvu i prostranstvu mnogo većim slovenskim i neslovenskim zemljama. Ja znam da mržnja, kao i gnev, ima svoju funkciju u razvitku društva, jer mržnja daje snagu, a gnev izaziva pokret. Ima zastarelih i duboko ukorenjenih nepravdi i zloupotreba, koje samo bujice mržnje i gneva mogu da iščupaju i otplave. A kad te bujice splasnu i nestanu, ostaje mesto za slobodu, za stvaranje boljeg života. Savremenici vide mnogo bolje mržnju i gnev, jer pate od njih, ali potomstvo će videti samo plodove snage i pokreta. Znam ja to dobro. Ali ovo što sam gledao u Bosni, to je nešto drugo. To je mržnja, ali ne kao neki takav momenat u toku društvenog razvitka i neminovan deo jednog istorijskog procesa, nego mržnja koja nastupa kao samostalna snaga, koja sama u sebi nalazi svoju svrhu. Mržnja koja diže čoveka protiv čoveka i zatim podjednako baca u bedu i nesreću ili goni pod zemlju oba protivnika; mržnja koja kao rak u organizmu troši i izjeda sve oko sebe, da na kraju i sama ugine, jer takva mržnja, kao plamen, nema stalnog lika ni sopstvenog života; ona je prosto oruđe nagona za uništenjem ili samouništenjem, samo kao takva i postoji, i samo dotle dok svoj zadatak potpunog uništenja ne izvrši. Da, Bosna je zemlja mržnje. To je Bosna. I po čudnom kontrastu, koji u stvari nije tako ni čudan, i možda bi se pažljivom analizom dao lako objasniti, može se isto tako kazati da je malo zemalja u kojima ima toliko tvrde vere, uzvišene čvrstine karaktera, toliko nežnosti i ljubavnog žara, toliko dubine osećanja, privrženosti i nepokolebljive odanosti, toliko žeđi za pravdom. Ali ispod svega toga kriju se u neprozirnim dubinama oluje mržnje, čitavi uragani sapetih, zbijenih mržnji koje sazrevaju i čekaju svoj čas. Između vaših ljubavi i vaše mržnje odnos je isti kao između vaših visokih planina i hiljadu puta većih i težih nevidljivih geoloških naslaga na kojima one počivaju. Isto tako, vi ste osuđeni da živite na dubokim slojevima eksploziva koji se s vremena na vreme pali upravo iskrama tih vaših ljubavi i vaše ognjene i svirepe osećajnosti. Možda je vaša najveća nesreća baš u tome što i ne slutite koliko mržnje ima u vašim ljubavima i zanosima, tradicijama i pobožnostima. I kao što tle na kom živimo prelazi, pod uticajem atmosferske vlage i toplote, u naša tela i daje im boju i izgled, i određuje karakter i pravac našem načinu života i našim postupcima – tako isto silna, podzemna i nevidljiva mržnja na kojoj živi bosanski čovek ulazi neprimetno i zaobilazno u sve njegove, i najbolje, postupke. Poroci rađaju svuda na svetu mržnju, jer troše a ne stvaraju, ruše a ne grade, ali u zemljama kao što je Bosna – i vrline govore i deluju često mržnjom. Kod vas asketi ne izvlače ljubav iz svoje askeze, nego mržnju na sladostrasnike; trezvenjaci mrze one koji piju, a u pijanicama se javlja ubilačka mržnja na ceo svet. Oni koji veruju i vole – smrtno mrze one koji ne veruju ili one koji drugačije veruju i drugo vole. I, na žalost, često se glavni deo njihove vere i njihove ljubavi troši u toj mržnji. (Najviše zlih i mračnih lica može čovek sresti oko bogomolja, manastira i tekija.) Oni koji tlače i eksploatišu ekonomski slabije, unose u to još i mržnju, koja tu eksploataciju čini stostruko težom i ružnijom, a oni koji te nepravde podnose, maštaju o pravdi i odmazdi, ali kao o nekoj osvetničkoj eksploziji koja bi, kad bi se ostvarila po njihovoj zamisli, morala da bude takva i tolika da bi raznela i tlačenog zajedno sa tlačiteljem. Vi ste, u većini, navikli da svu snagu mržnje ostavljate za ono što vam je blizu. Vaše su voljene svetinje redovno iza trista reka i planina, a predmeti vaše odvratnosti i mržnje tu su pored vas, u istoj varoši, često sa druge strane vašeg avlijskog zida. Tako vaša ljubav ne traži mnogo dela, a vaša mržnja prelazi vrlo lako na delo. I svoju rođenu zemlju vi volite, žarko volite, ali na tri-četri razna načina koji se među sobom isključuju, smrtno mrze i često sudaraju. U nekoj Mopasanovoj pripoveci ima jedan dionizijski opis proleća koji se završava rečima da bi u takve dane po svim uglovima trebalo izlepiti oglase: Građanine francuski, proleće je, čuvaj se ljubavi! Možda bi u Bosni trebalo opominjati čoveka da se na svakom koraku, u svakoj misli i svakom, i najuzvišenijem čuva mržnje, urođene, nesvesne, endemične mržnje. Jer u toj zaostaloj i ubogoj zemlji, u kojoj žive zbijeno četiri razne vere, trebalo bi četiri puta više ljubavi, međusobnog razumevanja i snošljivosti nego drugim zemljama. A u Bosni je naprotiv, nerazumevanje, koje povremeno prelazi u otvorenu mržnju, gotovo opšta karakteristika stanovnika. Između raznih vera jazovi su tako duboki da samo mržnja uspeva ponekad da ih pređe. Znam da mi se na to može odgovoriti, i sa dosta prava, da se u tom pogledu ipak primećuje izvestan napredak, da su ideje XIX veka i ovde učinile svoje, a da će sada posle oslobođenja i ujedinjenja sve ići mnogo bolje i brže. Bojim se da nije sasvim tako. (Ja sam, čini mi se, za ovo nekoliko meseci dobro video strašne međusobne odnose među ljudima raznih vera i raznih narodnosti u Sarajevu!) Štampaće se i govoriće se svuda i svakom prilikom: Brat je mio,koje vere bio, ili Ne pita se ko se kako krsti, neg čija mu krvca grije prsi. Tuđe poštuj, a svojim se diči, Integralno narodno jedinstvo ne poznaje verskih ni plemenskih razlika. Ali oduvek je u bosanskim građanskim krugovima bilo dosta lažne građanske učtivosti, mudrog varanja sebe i drugih zvučnim rečima i praznim ceremonijalom. To prikriva kako – tako mržnju, ali je ne uklanja i ne sprečava u rastenju. Bojim se da i pod pokrovom svih savremenih maksima mogu u tim krugovima da dremaju stari nagoni i kainski planovi, i da će živeti dok god ne budu potpuno izmenjene osnove materijalnog i duhovnog života u Bosni. A kad će doći to vreme, i ko će imati snage da to izvede? Jednom će doći, ja u to verujem, ali ovo što sam video u Bosni ne ukazuje na to da se tim putem već sada ide. Naprotiv. Ja sam o tome razmišljao, naročito poslednjih meseci, kad sam se još borio sa odlukom da zauvek napustim Bosnu. Razumljivo je da ne spava dobro čovek koji se nosi takvim mislima. I ja sam ležao pored otvorenog prozora u sobi u kojoj sam se rodio, napolju je šumela Miljacka naizmence sa vetrom rane jeseni u još obilnom lišću. Ko u Sarajevu provodi noć budan u krevetu, taj može da čuje glasove sarajevske noći. Teško i sigurno izbija sat na katoličkoj katedrali: dva posle ponoći. Prođe više od jednog minuta (tačno sedamdeset i pet sekundi, brojao sam) i tek tada se javi nešto slabijim ali prodornim zvukom sat sa pravoslavne crkve, i on iskucava svoja dva sat posle ponoći. Malo za njim iskuca promuklim, dalekim glasom sahat – kula kod Begove džamije, i to iskuca jedanaest sati, avetinjskih turskih sati, po čudnom računanju dalekih, tuđih krajeva sveta! Jevreji nemaju svoga sata koji iskucava, ali bog jedini zna koliko je sada sati kod njih, koliko po sefardskom, a koliko po eškenaskom računanju. Tako i noću, dok sve spava, u brojanju pustih sati gluvog doba bdi razlika koja deli ove pospale ljude koji se budni raduju i žaloste, goste i posprema četiri razna, među sobom zavađena kalendara, i sve svoje želje i molitve šalju jednom nebu na četiri razna crkvena jezika. A ta razlika je, nekad vidljivo i otvoreno, nekad nevidljivo i podmuklo, uvek slična mržnji, često potpuno istovetna sa njom. Tu specifičnu bosansku mržnju trebalo bi proučavati i pobijati kao opaku i duboko ukorenjenu bolest. I ja verujem da bi strani naučnici dolazili u Bosnu da proučavaju mržnju, kao što proučavaju lepru, samo kad bi mržnja bila isto tako, priznat izdvojen i klasificiran predmet proučavanja kao što je lepra. Pomišljao sam da se i sam bacim na izučavanje te mržnje i, analizirajući je i iznoseći na svetlost dana, da doprinesem njenom uništenju. Možda je to i bila moja dužnost, jer ja sam, iako po poreklu stranac, u toj zemlji ugledao, što se kaže, svetlost dana. Ali posle prvih pokušaja i dužeg razmišljanja uvideo sam da nemam sposobnosti ni snage za to. Od mene bi se kao i od svih ostalih tražilo da stanem na jednu stranu, da budem mržen i da mrzim. A ja to nisam hteo ni umeo. Možda bih, ako tako mora biti, i pristao još da padnem kao žrtva mržnje, ali da živim u mržnji i sa mržnjom, da učestvujem u njoj, to ne mogu. A u zemlji kao što je sadašnja Bosna, onaj koji ne ume ili, što je još više i teže, onaj koji svesno neće da mrzi, uvek je pomalo tuđin i izrod, a često mučenik. To važi i za vas, rođene Bosance, a pogotovo za čoveka došljaka. – I tako sam ja jedne od tih jesenskih noći, slušajući čudna dozivanja tih raznovrsnih i raznoglasnih sarajevskih tornjeva, zaključio da ne mogu ostati u svojoj drugoj domovini Bosni, da ne treba u njoj da ostanem. Ja nisam toliko naivan da tražim u svetu varoš u kojoj nema mržnje. Ne, meni treba samo mesto u kome ću moći živeti i raditi. Ovde to ne bih mogao. Ti ćeš sa podsmehom, možda i sa prezirom, ponoviti svoju reč o mom bežanju iz Bosne. Ovo moje pismo neće imati snage da ti moj postupak objasni i opravda, ali izgleda da u životu ima prilika kad važi drevno latinsko pravilo: No nest salus nisi in fuga. ( Samo u bežanju je spas.) I molim da mi veruješ samo toliko: da ne bežim od svoje čovečanske dužnosti, nego zato da bih mogao da je potpuno i nesmetano izvršim. Tebi i našoj Bosni želim u novom narodnom i državnom životu svaku sreću! Tvoj Maks Levenfeld Ivo Andrić * * *

EU
eugenie
08:51 30.12.2010.

Bruna bi da se sudi izvan zemlje a Sanader je krao ovu zemlju.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije