– Povući ću se iz politike samo ako me bezuvjetno osude za nesreću u Mađarskoj – izjavio je prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić u svibnju prošle godine kada je već bilo jasno da će Kukuriku koalicija na prosinačkim izborima s lakoćom preuzeti vlast u Hrvatskoj.
Šokantna podrška
S obzirom na to da je pritom mislio na pravomoćnu presudu, a danas bi u mađarskom Kaposváru trebala biti donesena nepravomoćna, očekivati je da se u političkom smislu za šefa HNS-a ništa previše neće promijeniti. To više što je prije nekoliko dana dobio bezrezervnu podršku premijera. Koliko je god Čačić posljednjih mjeseci pokušavao djelovati smireno kad je govorio o nesreći, to mu baš i nije polazilo za rukom. Očito je svjestan da “pleše po rubu”. Vidjelo se to i na prvom ročištu prošle godine kada se preznojavao i vrpoljio, a njegove teze da nije vozio prebrzo i da je za nesreću kriv gust oblak magle u koji je upao demantirali su prometni vještak Zoltan Lovasz, koji je tvrdio da je Čačić vozio od 140 do 150 kilometara na sat, te svjedoci.
Čačić je na posljednja dva ročišta stekao malo bolju poziciju jer je Lovasz rekao da je kod njegova nalaza moguće odstupanje od 10 do 15 posto, što znači da je mogao voziti i 125, ali i 165 km/h. Drugi vještak, Mihaly Rektor, utvrdio je da brzina Čačićeva chryslera nije bila veća od 135 km/h te da je sporno i to što očito, osim vozačice, u škodi nitko nije bio vezan. Čačić je na zadnjem ročištu otkrio da je na dan nesreće u Mađarskoj bio u potrazi za uređajem koji fotografira i zatim izrađuje skulpturu glave u kristalu, no do Zalaegerszega nije stigao. Nakon što se stranačkim chryslerom zabio u škodu kojom je upravljala Katalin Lipták završio je u policijskoj postaji. Isti dan pušten je uz jamčevinu od 1000 eura. Dan poslije u kaposvárskoj bolnici preminuo je György Lipták, a 22. siječnja i majka preživjele Katalin Imréné Antal.
Čačić je hrvatsku javnost o nesreći obavijestio tek 11. siječnja, a noć prije u stožeru Ive Josipovića slavio je njegovu pobjedu na predsjedničkim izborima. Tvrdio je tada da nije znao da je bilo tko preminuo u bolnici. I priopćenje o drugoj žrtvi poslao je s dva dana zakašnjenja, a pitanje je bi li to i učinio da ga Večernjakovi novinari, koji su tu informaciju od izvora u bolnici imali već 24 sata, nisu tražili za komentar.
Do podizanja optužnice prošlo je 15-ak mjeseci, a suđenje je prekinuto i zbog provjere može li Čačića na suđenju štititi diplomatski imunitet. Šef HNS-a uvjeravao je da on provjeru nije zatražio, ali i da jest, odluka je za njega bila negativna jer je u Mađarskoj bio privatno.
Ništa nova
Na zadnjem ročištu ništa se novog nije otkrilo pa sutkinja, koja je izjavila da je ne zanima politika i poslovanje Ine i MOL-a te da će presudu donijeti po vlastitoj savjesti, vjerojatno tjednima ima definiranu odluku. Kakva će ona biti, teško je prognozirati, ali kako je riječ o nepravomoćnoj presudi, očekivati je da će se ili tužiteljstvo ili obrana odmah žaliti na nju, što će postupak još oduljiti.
Čačiću za izazivanje prometne nesreće s dvoje poginulih prijeti i do pet godina zatvora, a zatvorska kazna jedino je što bi zadovoljilo Katalin Lipták, koja najavljuje i privatnu tužbu protiv Čačića, te njezina odvjetnika Zoltána Gála.
"Presuda" ide ovako: Nepravomoćno će biti osuđen, zatim slijedi žalbeni postupak, pa još godinu dana "rastezanja" novo vještačenje, (u pozadini pregovori sa MOL o potpunoj predaji INA-e) i na kraju pravomoćna oslobađajuća presuda........još će kćer ubijenih dobro proći ako nju ne proglase krivom za ometanje čačića u vožnji i izazivanje nesreće sa smrtnim slučajem, jer da se nije vozila tu gdje je, čačić ne bi imao probleme koje ima.....