Budući da je radna knjižica ulaskom Hrvatske u Europsku uniju otišla u povijest te će se svi podaci iz nje sada voditi elektronički, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava objavilo je koje su obveze poslodavca.
Do najkasnije 30. rujna poslodavac vam je dužan vratiti radnu knjižicu, a prije toga mora precrtati sve njene nepopunjene rubrike, uz pečat i potpis.
Iz ministarstva poručuju kako se prije vraćanja knjižice radni odnos ne zaključuje s 30. lipnja 2013. jer on s navedenim danom ne prestaje.
Ako vam je ugovor o radu istekao prije vraćanja radne knjižice, poslodavac u nju ne upisuje prestanak rada jer ona više nije javna isprava te vama, kao i ostalim radnicima koji nastavljaju radni odnos, samo precrtava prazne rubrike i upisuje napomenu u rubrici “Bilješke”.
Ako poslodavac iz bilo kojeg razloga nekom radniku ne može vratiti njegovu radnu knjižicu, dužan ju je dostaviti nadležnoj područnoj ustrojstvenoj jedinici Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.
Obvezu vraćanja radne knjižice do najkasnije 30. rujna 2013. imaju i poslodavci koji su primili osobu na stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa.
Od 1. srpnja 2013. podatke relevantne za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja kao i nekih drugih prava osigurat će Zavod u obliku elektroničkog zapisa, a nova stručna znanja i stečeno obrazovanje također će se elektronički evidentirati.
Radnom knjižicom moći ćete se i dalje koristiti u svrhu dokazivanja u postupcima utvrđivanja prava iz mirovinskog i/ili zdravstvenog osiguranja, kao i osiguranja u slučaju nezaposlenosti.
>>Provjerite staž prije nego što vam poslodavci vrate staru knjižicu!