sudar divova

Kinezi i Amerikanci u bitki za TŽV Gredelj – moguća cijena 200 mil. €

'03.10.2012., Zagreb - Prototipovi elektromotornog i dizel-elektricnog motornog vlaka Koncar-Gredelj. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL'
'Sanjin Strukic/PIXSELL'
24.11.2012.
u 11:12

Hrkaću je dokaz da Kinezi misle ozbiljno i to što su nakon obilaska tvorničkih hala u zagrebačkom Vukomercu na odlasku mu rekli: Vidimo se!

China National Corporation For Overseas Economic Coopoeration – CCOEC – želi ulagati u daljnji razvoj Tvornice željezničkih vozila Gredelj, investirati u nove tehnologije, ali preko Gredelja planira sudjelovati i u modernizaciji željeznice u Hrvatskoj. To su razlozi zbog koji je ta kineska nacionalna korporacija pokazala zanimanje za Gredelj u stečaju, a koje nam je prenio njegov stečajni upravitelj Pero Hrkać.

Preozbiljna korporacija

On za CCOEC kaže da je preozbiljna svjetska korporacija s ozbiljnim potencijalima koja ima velike projekte u željezničkoj infrastrukturi, proizvodnji lokomotiva, energetici, kemijskoj industriji...

– Njihove sam predstavnike, na čelu s predsjednikom Ma Zhivuom, primio u srijedu, predstavio sam im mogućnosti Gredelja, zajedno smo obišli proizvodne hale, a Kinezi su iskazali veliko zanimanje za kupnju Gredelja – kaže Hrkać. Dodao je da to nije bio prvi kontakt Kineza i njihovih poslovnih partnera iz Estonije s Gredeljem jer su oni pokazali interes za tu posrnulu tvornicu i na početku stečaja o čemu su vodili razgovore, a nakon toga uputili i pismo namjere da kupe tvornicu.

Hrkaću je dokaz da Kinezi misle ozbiljno i to što su nakon obilaska tvorničkih hala u zagrebačkom Vukomercu na odlasku mu rekli: Vidimo se!

Kinezi bi, potvrdio nam je Hrkać, kupili cijeli Gredelj u kojem trenutačno radi otprilike 1000 ljudi. Kako se očekuje da će dio te tvrtke koji se bavi održavanjem vagona kupiti HŽ Putnički prijevoz, u Gredelju bi, ako ga preuzme CCOEC, ostalo raditi 800 ljudi. No Kinezi nisu jedini zainteresirani za Gredelj. U igri su i dvije američke tvrtke koje su također iskazale interes za kupnju, ali samo dijela pogona te tvornice.

Tako National Railway Equipment Company (NREC) želi kupiti samo pogon Lokomotiva u kojem bi radilo otprilike 300 radnika. NREC je dugogodišnji poslovni partner Gredelja s kojim trenutačno ima ugovore za obnovu 20 okvira za lokomotive, ukupno vrijedne 20 milijuna dolara, a što znači posao za 300 Gredeljevih radnika do kraja 2013. godine. Gredelj želi kupiti i američki Electro-Motive Diesel (EMD) koji je u vlasništvu tvrtke Progress Rail Manufactoring Corporation, a koji također ima trenutačno s tom tvornicom ugovoren posao proizvodnje 104 okvira postolja za lokomotive. Vrijednost je tog posla je milijuna kuna. EMD također želi kupiti samo dio Gredelja – pogon Lokomotiva. Tako će se za tvrtku koja je doživjela slom i u kojoj je samo u jednom danu podijeljeno 480 otkaza, dok je 970 radnika dobilo ugovore o radu na samo mjesec dana, boriti tvrtke iz Kine i SAD-a, zemalja koje se bore za prevlast u svjetskoj ekonomiji. Iako je kineska ponuda primamljivija s obzirom na to da bi CCOEC preuzeo cijeli Gredelj i zadržao više radnika od Amerikanaca, tko će dobiti prednost pri kupnji tek će odlučiti skupština vjerovnika Gredelja zakazana za 12. prosinca.

Odluka na vjerovnicima

Hrkać kaže da će vjerovnicima predložiti modalitet unovčenja Gredelja, a to znači hoće li se ići na prodaju cjeline ili dijelova. Konačnu odluku donijet će vjerovnici, a među njima je najveći vjerovnik Zagrebačka banka. Hrkać procjenjuje da bi se od prodaje cijelog Gredelja moglo dobiti otprilike 200 milijuna eura. Dodaje i da Gredelj duguje oko 170 milijuna eura. Moguća razlika od prodajne cijene i dugova od trideset milijuna eura pripala bi vlasniku tvornice, a to je HŽ Putnički prijevoz.

>>Kraj agonije: Kinezi žele kupiti Gredelj

Ključne riječi

Komentara 9

Avatar blackula9
blackula9
12:13 24.11.2012.

rasprodaja, sve u pola cijene, još malo pa nestalo!

GO
google385
15:06 24.11.2012.

sjecam se pere legende i njegove brade i crnog kaputa i njegovog osmjeha iz njegovih studenskih dana.skroman tih i posten. pero legendo kinezima nikako a za amere dobro razmisli nedo bog nikome da radi za kineze jer se nitko nijee usrecio dok je radio za njih bolje korica kruha nego saka rize

SE
sestrićna
11:57 24.11.2012.

a koliko u padže ide onima ko ih prodaje?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije