Sarajevo sve više podsjeća na Atenu ili Grčku u kojima su zbog ekonomske krize izbili nemiri. Naime, nije nikakva tajna da je sarajevska županija odavno u kolapsu, o čemu govori i deficit od 1,4 milijarde KM. Kada je u glavnom gradu ovakva situacija, kako li je tek u ostalim županijama u Federaciji BiH. Podsjećamo, agonija JP GRAS-a traje dugo, a zbog nerješavanja problema najviše trpe građani koji ponekad i više dana ostaju bez javnog prijevoza.
Posljednji šok doživjeli su početkom ovog tjedna kada je EP BiH zbog ogromnog duga isključila struju GRAS-u. Nakon što je izvršena uplata dogovorenog iznosa dijela duga za električnu energiju na račun EP BiH, GRAS-u je puštena električna energija, no građani su kasnili na poslove, a početak nastave odgođen je više od sat vremena.
Nedavno je EP isključio struju i JP Vodovodu zbog dugova, a cijenu struje plaćaju građani jer im je voda poskupjela više od 20 posto. Zahladnjenje je bilo najvjerojatniji povod BH Gasu koji je zavrnuo ventile na glavnoj postaji u Butilama, čime je sarajevska županija ostala bez plina. Podsjetimo, Sarajlije plaćaju najskuplji plin u regiji. Cijena plina u Srbiji 50 posto je jeftinija nego u Sarajevu, a u Hrvatskoj nešto više od 20 posto. Dakle, očito je da svatko svakom duguje, ali probleme koji se prelamaju preko leđa građana nitko ne rješava.
Podsjećamo da je dug javnih poduzeća u Sarajevu ogroman, a postoje razmišljanja da neka od njih proglase stečaj kao što se to pokušava učiniti s JP GRAS-om. I dok traju međustranačka prepucavanja o tome tko će sjediti u upravnim odborima tih javnih kompanija, dotle u gradu štrajkaju radnici nekadašnjeg građevinskog giganta Hidrogradnje, ne samo u BiH nego i u regiji. Predsjednik Sindikalne podružnice Hidrogradnje Redžep Tufekčić kaže da radnici traže posao, plaću i doprinose, da je u štrajku 75 posto radnika, odnosno njih oko 500 te da se radnicima po različitim osnovama duguje oko 45 milijuna KM.
Također, nekoliko desetaka radnika Poljoprivrednog dobra Butmir već nekoliko dana okuplja se zbog novih zapošljavanja neproizvodnog kadra, a što u konačnici opterećuje proračun poduzeća. Sve u svemu, sumorna jesen u glavnom gradu BiH i Federacije.
>>Sarajevo ostaje bez javnog gradskog prijevoza