"Kad dođete do semafora, mi smo s desne strane. Ne možete promašiti, imamo jedan semafor." Tako nas je otprilike upućivao Miljenko Vučković, načelnik Klinča Sela, općine na staroj Karlovačkoj cesti sa 5500 stanovnika koja je svoju medijsku premijeru imala nedavno, tijekom otvaranja čvora autoceste Zagreb – Rijeka u Donjoj Zdenčini.
No to je otvaranje i vlasti i stanovnicima značilo mnogo više od usputne vijesti. Taj je čvor, naime, jedna u nizu prednosti za investitore milijardu eura vrijednog projekta u općini Klinča Sela. U obližnjem Kupincu, selu sa 200-tinjak kuća i manje od 1000 stanovnika, norveški Verdispar International, naime, na 2,6 milijuna četvornih metara planira gradnju Zelenoga grada.
Ekomaterijali u gradnji
Zemljište su, objašnjava načelnik Vučković, kupili 2008. godine. Od tada je napravljen niz analiza tla, ali i terena jer će se, kako kaže, pri gradnji sačuvati većina postojećeg zelenila. To je i jedan od razloga za naziv "zeleni" jer je, nastavlja Vučković, poanta da se Zeleni grad uklopi u prirodni okoliš. Stoga se i "crta svako drvo" na terenu, a u gradnji će se, kaže Vučković, rabiti ekomaterijali. Međutim, nije riječ o elitističkom projektu, nego se planiraju stambeni kvadrati po komercijalnim uvjetima.
A u zelenom su štihu i građevine. Naime, maksimalna katnost bit će tri etaže. Tolika će, konkretno, biti katnost vila koje će se prostirati na 400 četvornih metara na parceli od 700 do 900 kvadrata. Obiteljske kuće bit će upola manje, a od 200 do 300 četvornih metara imat će kuće u nizu. Nadalje, stambene vile imat će tri etaže s po jednim stanom na svakoj od njih.
Pet tisuća stanovnika, koliko ih može živjeti u ekogradu, na raspolaganju će imati sve sadržaje koji danas tome kraju, kao i mnogima, zapravo nedostaju. Planom su ondje, primjerice, zacrtani škola, vrtić, ali i velika sportska dvorana, sportski tereni, bazen, wellness centar, knjižnica, pustolovni park, biciklističke staze, kino, kazalište, klizalište, liječnička služba... Nacrtima je u naselju predviđeno čak osam trgova. Naselje nije zatvorenog tipa, dakle bez ikakvih je rampa, i bit će normalno ponuđeno na tržištu po uobičajenim cijenama.
Sve to planira se na 1,4 milijuna kvadrata od spomenutih ukupno 2,6 milijuna. Na preostalom dijelu predviđena je gradnja poslovne zone. Bit će to ekološki osviješteni poslovni sadržaji, a nedavno otvorenje spomenutog čvora na autocesti tom je dijelu projekta i te kakav vjetar u leđa. Kako kaže Vučković, Luka Rijeka udaljena je sat vremena vožnje, kamionom tek pola sata više.
– Blizina autoceste, ali i blizina Zagreba, naše su prednosti. Zagreb se više nema kamo širiti, a odavde sada cestovna mreža ide u svim smjerovima – kaže Vučković.
Prve lokacijske dozvole
Do prve lopate u Kupincu, međutim, treba još riješiti prostorni plan županije te urbanistički plan uređenja, na čemu se radi, kao i na dokumentaciji za pripremu izrade infrastrukture. Prema planu, to bi trebalo biti riješeno do kraja ove godine, tako da su iduće godine moguće prve lokacijske dozvole, objašnjava načelnik općine Miljenko Vučković.
07.01.2011. u 13:14h DavorKnele . Htijeli vi priznati ili ne, čovjek je potpuno u pravu, ........ zamislite da vi imate miljardu (nekakvog novca) bi vi uložili u propalu državu kao npr, bugarsku, rumunjsku ili u današnju grčku .......... nebi jel? ....... bolje uložiti na bahame ili tenerife ..... tako to biva sa nama isto .........