Dokumentaciju o pomorskoj nesreći i, ono što je najvažnije, radarsku snimku na kojoj se vidi položaj plovila prije, u trenutku i poslije nesreće, koje je preko opunomoćenice, odvjetnice Anamari Laškarin, zatražio Federico Salpietro, sin stradalih supružnika Salpietro – Lučka kapetanija Šibenik neće mu dati.
Telefonska odbijenica
Da će uskratiti zatražene preslike i drugu dokumentaciju riječkoj odvjetnici telefonski je javio Joško Vlašić, član povjerenstva za ispitivanje nesreće.
– U tom mi je razgovoru rečeno da snimku ne možemo dobiti jer je istraga u tijeku, a jučer sam obaviještena da su radarske snimke dostavljene Državnom odvjetništvu – kaže A. Laškarin.
Pokušala ih je, kaže, dobiti i od istražnog suca Branka Ivića, no ni do njega nije uspjela doći jer je na godišnjem odmoru. Tako bi tek 1. rujna, kada se sudac vraća na posao, mogla doći do traženog. Sin stradalih, prenosi odvjetnica, ne može vjerovati da mu se uskraćuje pravo da dozna što je dosad utvrđeno o nesreći. To u njemu budi sumnju da se istraga ne provodi kako treba ili da se Horvatinčića, koji je svojim gliserom pokosio jedrilicu njegovih roditelja, želi zaštititi i umanjiti njegova krivnja.
Kao opunomoćenica talijanske obitelji, riječka odvjetnica uvjerena je da na dokazni materijal koji je prikupila Lučka kapetanija ima pravo, no u Šibeniku očito ne misle tako. U nekim drugim slučajevima pomorskih nesreća, doznajemo, oštećene strane, bilo da je riječ o pojedincima ili tvrtkama, nisu imale problema s kapetanijama na Jadranu, a izvještaji o uzrocima nesreća i dokazni materijal nisu bili obavijeni velom tajne.
U međuvremenu se doznalo i da gliser kojim je Horvatinčić skrivio nesreću uopće nije bio tehnički pregledan. Potvrdili su to jučer iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Horvatinčićev gliser navodno je posljednji put bio registriran još prije tri godine.
Bez valjane svjedodžbe
– Santa Marina upisana je kao jahta za iznajmljivanje i vlasnik je dužan svake godine obaviti tehnički pregled. Utvrđeno je da jahta ne posjeduje valjanu svjedodžbu o osposobljenosti za plovidbu u pogledu obveze obavljanja tehničkih pregleda – naveli su iz Ministarstva, ističući da je kazna za taj prekršaj do 10.000 kuna.
Horvatinčićev odvjetnik Branko Baica na upit hoće li obitelj poginulih Talijana moći dobiti odštetu od osiguranja, budući da gliser nije bio registriran, kazao je kako je polica osiguranja produljivana svake godine, no da treba vidjeti što će se dostaviti Kapetaniji. Na Županijskom sudu u Šibeniku jučer su pak odlučili da Horvatinčić ostaje u pritvoru zbog mogućnosti utjecaja na svjedoke. Izvanraspravno vijeće odbilo je žalbu ŽDO-a, koji se žalio na neodređivanje pritvora zbog opasnosti od ponavljanja djela.
– Nema neposredne opasnosti i okolnosti koje bi upućivale na mogućnost da bi moj klijent ponovno mogao počiniti djelo, a nije ni logično da bi nakon svega išao upravljati plovilom – rekao je Baica.
Već drgui puta u tjedan dana u naslovu članka netko je bijesan,. Kako to novinar procijeni, možda je netko samo ljutit, mene bijes asocira na nekontroiranu emociju ili na bjesnilo.