Jutros oko 8 sati počelo je odsukavanje Jadrolinijina broda Marko Polo koji se sa 105 osoba i 18 vozila u subotu oko 2 sata nasukao na otočić Sit između Žuta i Pašmana u šibenskom akvatoriju.
Tri remorkera jutros su pokušavali grdosiju koja se dužinom od oko 15 metara pramcem "popela" na otočić i zaustavila na manje od 50 metara od prve kuće. Na Situ smo zatekli i Joška Nikolića, ravnatelja Uprave za sigurnost plovidbe i zaštitu mora iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, gdje je zajedno s djelatnicima Jadrolinije pratio odsukavanje broda koje bi, kako je rekao, moglo potrajati danima.
- Akcija odsukavanja započela je jutros, a kako ga remorkeri pokušavaju odsukati sajlom, dolazi do naginjanja broda nekih 30 centimetara lijevo i desno. Pokušava se napraviti posteljica kojom će ga se na neki način pokušati vratiti u more.
- Čuje se buka i brod se naginje pa će odsukavanje sigurno potrajati dulje, možda i danima, a bit će potrebni i jači tegljači. Koje će se metode dalje primijeniti, tehnička je stvar voditelja odsukavanja Jadranskoga pomorskog servisa - kazao je Joško Nikolić.
Kako kažu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture "postupak odsukavanja broda provodi brodar Jadrolinija koja je angažirala tri tegljača Jadranskoga pomorskog servisa, a u pripravnosti se na mjestu nesreće nalazi i tegljač Brodospasa kojeg je angažiralo Ministarstvo".
Četiri broda tegljača: Delta, Lukas, Gea i Mak, uz pomoć brodskih motora nasukanog Marka Pola, pokušavaju odgurati brod od obale, nedaleko od kuća u kojoj živi obitelj Kovačev, no za sada odsukavanje još nije okončano. Naime, usporedo s odsukavanjem nastojat će se brzo popuniti rupa u trupu broda, nastala kada se trajekt "susreo" s oštrim stijenama.
- Odsukavanje nadgledaju djelatnici Ministarstva, a na poziciji su još uvijek plovila lučkih kapetanija Zadar i Šibenik i pomorske policije. Prema informacijama iz Jadrolinije, s obzirom na složenost postupka i veličinu broda, odsukavanje bi moglo potrajati dulje vrijeme. Naime, vodi se računa da se brod još više ne ošteti s obzirom da se pramčanim dijelom u dužini od oko 15 metara nasukao na obalu otoka. Također, Povjerenstvo koje je osnovao ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta nastavlja s radom kako bi se utvrdili uzroci ove pomorske nesreće - ističe Marina Halužan, glasnogovornica Ministarstva.
Napominje i kako će nakon završene istrage Ministarstvo izvijestiti javnost, čim od nadležnog Povjerenstva dobije cjelovito izvješće.
Jučer se pojavila i neslužbena informacija da je posada Marka Pola priznala da su zaboravili promijeniti kurs na autopilotu, no takvu informaciju Nikolić je nazvao špekulacijama.
Boris i Boško Kovačev iz Murtera koji imaju kuću neposredno pored mjesta nasukavanja svjedoče kako od trenutka nasukavanja teško spavaju.
- Prestrašio sam se, to je grdosija koja nam se skoro zabila u kuću, i prava je sreća što nitko nije stradao - kaže Boško Kovačev i dodaje kako je on sam kalafat i razumije se u brodove te kako će ovako veliki brod koji je nasjeo na kamen teško moći brzo odsukati.
Boris Kovačev pak dodaje kako brod nije išao velikom brzinom kako se priča.
- Nije vozio niti sedam milja, a pogotovo ne 17 kako neki govore. Kada je prova došla do otoka, brod je pokušao svom snagom krenuti unazad, ali nije uspio, kaže Boris i dodaje kako se već treću noć budi oko dva, ali i da još uvijek ima osjećaj kako je sve to samo sanjao.
Diletanti iz Jadrolinije su uzeli JPS (ruka ruku mije) i igraju se odsukavanja. Prva i osnovna stvar je napravit plan odsukavanja. Ronioci idu i naprave konfiguraciju dna i smjer odsukavanja. Zatim treba izracunati tzv pooling power. Nakon toga treba odreditii sta i koliko ti treba za odsukat a ne probaj sa dva, pa sa tri ili cetri remorkera. Pa onda talenti pokusavaju malo sa strane -malo po krmi a niko nije izracunao kolika sila je potrebna da odsuka brod i da li je remorkeri imaju.