Za promociju u idućoj godini Hrvatska turistička zajednica raspolagat će sa 32,7 milijuna eura, s oko 350 milijuna manje nego ove godine, ali svi članovi Turističkog vijeća vjeruju da će oba cilja, više gostiju izvan sezone te u unutrašnjosti zemlje, biti dosegnuta. Operativni marketing plan domaćeg turizma za 2013., završen ranije nego ijedne godine dosad i prvi put s autorskim potpisom kuća Horwath Consulting i španjolskog THR-a umjesto Glavnog ureda HTZ-a, jučer je na sjednici Turističkog vijeća pohvaljen kao iskorak od uhodanog i tradicionalnog prema novom i modernom. Ubuduće će tako biti manje klasičnih turističkih brošura, oglašavanja i nastupa na sajmovima, a neusporedivo više online promocije. Dogodine se, među ostalim, namjerava angažirati i neke od svjetski poznatih blogera koji pišu o turizmu, a u planu je i viralna marketing kampanja (riječ je o neformalnoj komunikaciji na online mjestima masovnog okupljanja korisnika).
Što raditi u siječnju
– Osim rasta investicija u online marketing, povećanja budžeta za udruženo oglašavanje i edukaciju, snažan naglasak dajemo i na razvoj turističkih proizvoda kao motiva dolaska. Budimo realni, što danas gost bilo gdje na našoj obali može raditi 15. studenog ili 20. siječnja? – pita se ministar turizma Veljko Ostojić. – Ovo je tranzicijski plan, dok se ne usvoji strategija razvoja turizma, a onda i strateški marketinški plan za dulje razdoblje. Njegove ćemo efekte mjeriti da bismo vidjeli treba li i što mijenjati.
Povećanje iznosa za internetsko oglašavanje zasigurno je među stavkama s kojima se ne može pogriješiti. Predviđeni izdaci se, pritom, praktički udvostručuju i rastu na 2,5 milijuna eura. Za spomenutu viralnu kampanju izdvojit će se 600.000, a za blogere 200.000 eura. Puno šire ruke dogodine će se biti i prema manifestacijama u izvansezoni, za koje se potpore također udvostručuju i penju na 400.000 eura, a s ovogodišnje 33.000 na 300.000 u 2013. rastu i potpore za razvoj destinacijskih menadžment organizacija.
Putujući direktori
Oko 1,5 milijuna eura više namijenjeno je i udruženom oglašavanju, a više novca potrošit će se i na odnose s javnošću. Istovremeno, maksimalno će se štedjeti na HTZ-ovim uredima u svijetu. Racionalizaciji time neće biti kraj. Razmišlja se u budućnosti i o svojevrsnim 'putujućim direktorima' koji bi bili zaduženi za pojedina inozemna tržišta, ali ne bi imali urede i bili stacionirani u jednoj zemlji kao sada.
Dogodine će se, pak, dvjestotinjak tisuća eura uštedjeti i 'outsourcingom' skladištenja promidžbenih materijala. Iznosi za klasično oglašavanje prepolovljuju se, a brošure sa šestotinjak tisuća eura padaju na samo 150.000. Režu se i troškovi za ured kulturnog turizma sa 376.000 na 150.000 te za suvenire s 213.000 na 50.000 eura. Na sjednici na kojoj je direktor Glavnog ureda HTZ-a Bulić predstavio operativni marketing plan za 2013., raspisan je i natječaj za – njegova nasljednika. A tko će to biti, znat će se za mjesec dana.
...bolje bi bilo da tim novcem platite stručnjake da vode državu umjesto vas.....