Hrvatski zastupnik u Europskom parlamentu Tonino Picula danas je u svojem govoru u Strasbourgu ponovno upozorio na nedavno objavljeni nacrt Smjernica za državne potpore zračnim lukama i avioprijevoznicima, koje bi trebale stupiti na snagu početkom sljedeće godine.
U njima Europska komisija predlaže znatnu izmjenu dosadašnjeg ulaganja u avioinfrastrukturu. Iako je kvalitetna prometna povezanost strateški cilj svih europskih regija, šalju se signali da investicije u zračnu infrastrukturu u ovom trenutku nisu najpoželjnije. Neke od smjernica su kategorizacija zračnih luka isključivo prema broju putnika koji njima prolaze, čime se zanemaruju specifičnosti vezane uz npr. njihove postojeće prometne veze ili zemljopisnu izoliranost.
U hrvatskom slučaju to se primarno odnosi na zračne luke na otocima ili na zračnu luku Dubrovnik koja povezuje jedini ekstrateritorijalni kopneni dio cijele EU, gdje su okolnosti bitno drugačije od onih u središnjem dijelu kontinenta. Ove smjernice na žalost, otežavaju ostvarenje ključnog cilja ujedinjenja Europe u različitosti kojom se svi ponosimo, te u Europskom parlamentu treba ukazati na ovaj problem kako bi se što prije riješio poštujući stratešku važnost integriranja regija, rekao je Picula.
On je na predložene Smjernice reagirao već prošli mjesec jer Hrvatska kao najnovija članica Europske unije nije imala mogućnost korištenja europskih fondova u svrhu ulaganja u avio-infrastrukturu, za razliku od ostalih zemalja članica.
S obzirom da se na sve zemlje članice EU primjenjuje načelo tzv. jednakog tretmana, Picula je u rujnu pitao Europsku komisiju predviđa li mjere za Hrvatsku u kojima bi se olakšala takva ulaganja, s obzirom da Hrvatska u ovom trenutku priprema operativne programe a dio budućih investicija planira u ovom sektoru.
>>Picula pitao EK o potpori regionalnim zračnim lukama