Ferdinand Major:

'Pobijedio sam T-HT, a nisam imao ni advokata'

ferdinand major
Slavko Midžor/PIXSELL
04.05.2013.
u 09:00

Presuda: Operatori smiju naplatiti samo usluge koje su pružili, ne i one nakon raskida pretplate bez obzira na ugovor

Ferdinand Major, bivši paraolimpijski reprezentativac u plivanju, sada trener hrvatske reprezentacije plivača s invaliditetom, uspio je na sudu sam, bez pomoći odvjetnika, pravomoćno dobiti spor protiv HT-a, koji je važan ne samo za njega nego i za sve građane. Iz te izuzetno značajne presude zagrebačke sutkinje Jasenke Šojat, a koja je sada postala pravomoćna, proizlazi da telefonski i mobilni operatori smiju građanima naplaćivati samo usluge koje su im pružili, ali nemaju pravo tražiti od građana koji su potpisali ugovor s njima na 12 ili 24 mjeseca da im plate pretplatu dokad je ugovor trebao trajati ako je građanin ili operator u međuvremenu raskinuo pretplatnički odnos.

Samovolja operatora

Ova presuda, u kojoj se sutkinja Šojat pozvala na Zakon o zaštiti potrošača koji građane štiti od nepoštenih odredaba, poruka je operatorima da im sam potpis građana na ugovoru ne jamči da će moći naplatiti baš sve što su naveli u ugovoru ako su ugovorne odredbe nepoštene, pa time i ništetne. Kako ulazimo u Europsku uniju, koja i te kako vodi računa o zaštiti svojih građana potrošača, jasno je da će svi oni koji pružaju usluge građanima, mobilne, kreditne ili neke druge, morati povesti računa jesu li odredbe ugovorene s građanima poštene.

HT je potkraj prosinca 2002. s Majorom sklopio Ugovor o zasnivanju pretplatničkog odnosa za mobitel na godinu dana u tarifi Trend, prema kojoj je Major HT-u trebao plaćati mjesečnu naknadu od 56 kuna. Major je 8. travnja 2004. podnio zahtjev za produljenje pretplatničkog odnosa na još godinu dana. No, račune za svibanj, lipanj i srpanj te godine, koji nisu bili predmet tužbe, nije platio u roku, a ni nakon opomene, pa je HT u skladu s Općim uvjetima poslovanja 19. kolovoza 2004. privremeno isključio sim karticu Majoru. Kako ni u dodatnih mjesec dana Major nije podmirio dug, HT je s njim raskinuo pretplatnički odnos krajem rujna 2004. No, iako je ugovor raskinut, HT je Majoru ispostavio račune za pretplatu i za budućih sedam mjeseci – dokad je jednogodišnji ugovor trebao trajati. U zagrebačkoj Palači pravde HT je podnio ovršni prijedlog protiv Majora “težak” 478 kuna glavnice plus zatezne kamate te je 2005. bilo doneseno i rješenje o ovrsi protiv Majora. No Major je uložio prigovor na ovrhu, pozvao se na Zakon o zaštiti potrošača ističući da HT traži od njega novac za usluge koje mu nije pružio, pa je rješenje o ovrsi stavljeno izvan snage i spor je nastavljen na sudu.

– Nikad mi nije bila namjera da ne platim račun za mobitel, ono što sam potrošio. U to vrijeme sam bio u inozemstvu i kad sam se vratio, otišao sam u HT i molio ih da dug platim na tri rate jer sam tada bio student i radio sam honorarno. Na moju zamolbu u HT-u mi nisu ništa odgovorili, nego su mi poslali prvu, pa drugu opomenu i isključili me iz mreže. Platio sam im dug, koji nikad nisam osporavao, ali nisam im želio plaćati pretplatu za uslugu koju mi više nisu pružali, a nakon što su raskinuli ugovor sa mnom. I ja sam s njima potpisao ugovor i mogli su mi zabraniti odlazne pozive, ali ne i dolazne i nisu imali pravo tražiti da im plaćam pretplatu nakon što sam isključen iz mreže, a po ugovoru koji je bio raskinut – kaže Major.

Trener u klubu A. Sršen

Informirao se dobro o svojim pravima, pozvao se na Zakon o zaštiti potrošača i na sudu se protiv moćnog protivnika uspješno zastupao sam! Major je inače i trener djece s invaliditetom u plivačkom klubu Natator, koji je osnovala uspješna plivačica Ana Sršen.

Sutkinja Šojat je, pozivajući se na Zakon o zaštiti potrošača, odnosno na nepoštene odredbe u potrošačkim ugovorima, obrazložila da je u konkretnom ugovoru između Majora i HT-a nepoštena odredba temeljem koje je HT tražio da mu Major plati za usluge koje uopće nije obavio, i to za razdoblje od sedam mjeseci, dokad bi pretplatnički ugovor trebao trajati da nije bio raskinut.

>> Izigrani! S Tele2 korisnici u roamingu troše i kad to ne znaju

Komentara 3

LB
lela.baborela
12:21 01.05.2015.

Što se tiče T-com ja samo znam da nikad više kod njih neću zbog razloga što sam sa T-com imala problema od prvog dana do danas kad sam potpisala zahtjev za Internet. Donjeli su mi rabljeni, invalidan modem. Što se računa tiče za Internet nisu mi uopće slali uredno račune za Internet, a Internet mi je bio više mjeseci isključen, ali bez obzira na to sve isto sam ga plaćala iako mi nije radio. I nakon 5 godina dižu ovrhu i tuže me zbog 200 i 10 kuna koje ja nisam bila dužna jer Internet mi je bio invalidan. Iako nisam dužna odnjet ću im novaca koliko budu tražili, ali ja kod T-com više nikad neću. Vas građane upozoravam Vas Vi koji planirate uvodit Internet u kuću dobro razmislite kod koga će te jer ja više T-com ne vjerujem.

LB
lela.baborela
12:33 01.05.2015.

Samo sam zaboravila napomenuti u ovom prvom komentaru pošto sam prešla kod Vipneta prije 2,5 godine da kad sam se otarasila T-com-a da je sad sve pod kontrolom što se poslovanja tiče sa Vipnetom. Pametnome dosta.

LB
lela.baborela
13:02 01.05.2015.

I ne samo to što mi je se dogodilo sa T-com,nego su mi i tuđi račun slali.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije