poginuli

Prijatelju je iz aviona pokazivao vikendicu, a onda je krenulo po zlu

avion
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
1/4
03.09.2013.
u 08:39

Siniša Pačić, iskusni instruktor, dobro je znao da može ostati bez pilotske dozvole ako nenajavljeno počne izvoditi akrobacije

– Nema šanse da je Siniša izvodio bilo kakve akrobacije avionom, pa on je bio iskusan pilot i instruktor koji je godišnje provodio po petsto sati u zraku, a leti već desetak godina. Gradio je karijeru koju sigurno ne bi ugrozio zbog toga da ispadne nekakav frajer pred prijateljem ili bilo kim drugim – rekao nam je Tomislav Ivir, prijatelj i kolega Siniše Pačića koji je u nedjelju u 15.10 sati poginuo u medulinskom zaljevu kada se akrobatski avion Zlin 242L kojim je upravljao iz još uvijek nepoznatog razloga srušio u more.

Vozio na desetke aviona

S Pačićem je u avionu bio i njegov prijatelj Goran Dobrić, inače menadžer u Kauflandu, koji je pri udaru aviona u more također na mjestu poginuo.

– Bio je to običan panoramski let, Siniša je prijatelju pokazivao svoju vikendicu iz zraka. Znam da nije izvodio nikakve akrobacije iz barem dva razloga: jer se to nikada ne radi na visini manjoj od jednog kilometra, a usto se takvi manevri uvijek moraju najaviti kontroli leta koja ih onda odobrava ili ne odobrava. Ako to ide raditi na svoju ruku, riskira gubitak dozvole na šest mjeseci, a kao što sam već rekao, on je gradio karijeru i takvo nešto mu ne treba. Imao je položene sve moguće certifikate, vozio je na desetke različitih aviona po cijeloj Europi i Americi. Da se dogodio nekakav kvar na avionu, on bi padao okomito pa mislim da na avionu nije ništa zakazalo – završio je Ivir napominjući da su iskazi očevidaca koji su tvrdili da su vidjeli da je na avionu nešto eksplodiralo netočni.

Što je dovelo do pada aviona kojim je upravljao pilot s više od pet tisuća sati leta iskustva, pokušat će odgonetnuti ekipa istražitelja za zrakoplovne nesreće na čelu s glavnim istražiteljem Dinkom Vodanovićem, koja je u ponedjeljak stigla u Pulu kako bi nastavila očevid. Rano poslijepodne istražitelji su se uputili brodicom na mjesto nesreće kako bi nadgledali vađenje olupine s dubine od sedam metara.

Nema crne kutije

– Zrakoplov Zlin 242L bio je uredno registriran u Hrvatskoj i imao je sve potrebne certifikate, a pilot koji je njime upravljao imao je urednu dozvolu. O uzroku nesreće zasad je prerano govoriti. Ovakav tip zrakoplova nema crnu kutiju, no moguće je da ima GPS pa, ako ga ima, izvadit ćemo ga i uz pomoć računala potpuno rekonstruirati tijek leta – kazao je Vodanović dodajući da će se nakon vađenja iz mora olupina zrakoplova i svi njegovi dijelovi prebaciti u hangar u Zadru gdje će biti obavljeno vještačenje.

– S vještačenjem ćemo najvjerojatnije početi idući tjedan, a priključit će nam se i stručnjaci iz Češke budući da je zrakoplov njihove proizvodnje – rekao je glavni istražitelj ističući da bi hrvatski istražitelji mogli sami obaviti vještačenje, no da smatra kako će s kolegama iz Češke biti timski jači.

>>Poginuo iskusan pilot i instruktor letenja Siniša Pačić

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije