Kišilo je nad Mikulićima, a u Lučkom je puhao vjetar. Laki i krhki avion CA-10 Penkala, konstruktora Antona Cvjetkovića, koji je izgradio Marijan Ivanček, mogao je na travnatu stazu, ali nije smio. Drvenu letjelicu tešku samo 300 kilograma bi vjetar otpuhao. Cijelo je poslijepodne puhalo i u očaj tjeralo ekipu u hangaru.
Replika Penkalina aviona kakvim je Dragutin Novak prvi put poletio prije sto godina u utorak je prvi put izvučena iz hangara na svježi zrak. Plan je bio upaliti motor i malo se njime prošetati po travnatoj stazi. Prvi korak u kompliciranoj proceduri nimalo beznačajnih formalnosti koje traži Uprava za civilno zrakoplovstvo kako bi Penkalina replika uopće smjela pred gledatelje u subotu, 28. kolovoza!
Predvečer je vjetar utihnuo, a avion je izvučen iz hangara. Marijan Ivanček, njegov pomagač pri gradnji Ivan Ivanović i električar Vlado Obajdin provjerili su sklopove, pa je motor upaljen. Ivanček ga je dvaput provezao travnatom pistom. Jednom i malo brže, kad je avion poskočio pedesetak centimetara. Nije poletio jer još nije smio...
Za pravi pokusni let moraju biti zadovoljeni mnogi uvjeti, a bez ovjerene dozvole u subotu neće smjeti biti izveden javni let. Preostalih nekoliko dana bit će vrlo užurbano, ne samo u hangaru gdje se za let priprema kopija Penkalina zrakoplova.
Veterani Aerokluba Zagreb koji su u godinu dana smislili kako da replikom Penkalina aviona obilježe stoljeće motornoga letenja u Hrvatskoj dokazali su da nisu još za otpis. I da razumiju s kojim su se problemima mučili naši prvi letači, samo šest godina poslije prvog leta braće Wright. Bit će to velik doživljaj u subotu na spektaklu Zagreb Air Show.
BRAVO MANC ! Sve najbolje na mitingu u subotu!