Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 111
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
'Šokirani smo'

Sindikat o tragediji u Italiji: 'Koliko košta jedan ljudski život?'

autobus
05.05.2014.
u 11:49

Autobus prijevozničke tvrtke Darko Tours, koji je završio u jarku pored ceste, vozio je desetnik Hrvatske vojske Ante Božić Jokić koji za to nije imao dozvolu HV-a te je posao obavljao "u fušu".

Na tragediju u Italiji, u kojoj je u slijetanju autobusa s ceste poginuo putnik Matijas Grbavac, reagirao je priopćenjem predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak.

Podsjetimo, autobus prijevozničke tvrtke Darko Tours, koji je završio u jarku pored ceste, vozio je desetnik Hrvatske vojske Ante Božić Jokić koji za to nije imao dozvolu HV-a te je posao obavljao "u fušu". U priopćenju naslovljenom "Koliko košta jedan ljudski život", Lisičak ističe da su šokirani "epilogom opće klime neprofesionalizma koja je na kraju uzela najveću moguću žrtvu, jedan mladi život".

"Stimulirajte profesionalizam"

Priopćenje predsjednika Sindikata prometa i veza prenosimo u cijelosti:

"Ne samo kao organizacija koja profesionalno zastupa profesionalni razvoj i primjereno vrednovanje cijene rada profesionalnih vozača autobusa, već i kao ljudi, šokirani smo epilogom opće klime neprofesionalizma koja je na kraju uzela najveću moguću žrtvu, jedan mladi život, već smo se svi još jedanput uzbunili i osvijestili što je sve zakazalo da se jedan autobus nađe u rukama nekoga tko nije iskustvom i specifičnim znanjem obučen za istu vožnju, ili poduzeća koje nije investiralo u sustavnu kvalitetu sigurnoga prijevoza ljudi.

Sindikat prometa i veza Hrvatske poziva sve nadležne inspekcije da hitno postupe sukladno zakonu i angažiraju se na sustavnoj prevenciji takvih nesreća. Pozivamo i sve aktere u društvu i političkome životu da utječu na primjenu propisa i praksu državnih tijela, a u pogledu ugovaranja usluga organiziranoga prijevoza ne propisuju i ne stimuliraju obvezu ugovaranja najjeftnije ponude pod svaku cijenu i uz ugrozu života, već propišu i stimuliraju ugovaranje ekonomski najpovoljnije ponude, što jest i mogućnost propisa u sferi javne nabave. Na taj bi se način, osim cijene, uzimali i parametri koji se tiču kvalitete usluge prijevoza, koja se u konačnici odnosi na sigurnost prijevoza i života putnika.

Na taj bi se način destimuliralo ugovaranje usluga organiziranog prijevoza u poduzećima koja ne pridaju značajnu važnost sigurnosti putnika i kvaliteti vozača i koja sustavno ne ulažu u njihovu profesionalizaciju, kako bi se izbjegle tragedije poput ove u kojoj je, podsjećamo, stradao jedan mladi život, gdje su brojni putnici teško ozlijeđeni, a svi podjednako traumatizirani. Jer kada sjednete u autobus očekujete da će svi rizici mogućih nesreća u maksimalnoj mjeri biti uklonjeni, da je autobus ispravan, da je oprema, uključivši i gume, adekvatna zahvatima puta, i da je vozač, obučen, formalno, praksom te psihofizički u mogućnosti odvesti planiranu rutu od početne do zadnje točke.

Ako stimuliramo profesionalizam, primjerice u operacijskoj sali ili u sudnici i zakonom strogo zabranjujemo svaki oblik amaterizma s fatalnim posljedicama, vrijeme je da iste standarde ponovno uspostavimo za sve druge profesije u Hrvatskoj, a u ovom slučaju profesije u sferi prijevoza. Naravno da cijena bilo koje usluge, pa tako i one prijevozničke, mora biti usklađena sa uvjetima kupovne moći u zemlji, no mora odražavati minimalne profesionalne standarde kao i standarde sigurnosti. Zbog 'žmirenja' na sve veću pojavu rada na crno i 'poduzetništva na privremeno i povremeno' uz bilo koju cijenu, mi sve više 'žmirimo' na ostale vrijednosti koje barem deklarativno krase naše društvo, vrijednosti profesionalizma, vrijednosti pružanja kvalitete za plaćeni novac, uvažavanja zdravlja ljudi i u konačnici ljudskih života. Isključivi govor o najnižoj cijeni uzima danak najviše na polju profesionalizma, kvalitete pružanja usluga i sigurnosti. Da nema europskih direktiva o maksimalnom trajanju vožnje vozača i tahografa, pitanje je koliko bi tek onda vozači vozili i u kakvom stanju."

>>Vozač autobusa je aktivni vojnik, uzeo je slobodan dan da bi neovlašteno radio u fušu

>>Hrvatski autobus prevrnuo se u Italiji, preminuo mladić koji je putovao s djevojkom

>>'U glavi nam je poginuli mladić. Da nije te užasne tragedije, bilo bi nam lakše'

Komentara 8

Avatar anton.filic
anton.filic
12:37 05.05.2014.

Nije ovdje kriv ni sindikat ni HV, nego grabežljivi Darko Tours i ovaj vojnik koji bi odmah trebao dobiti nečasni otpust. A najveći su krivac inspekcije koje ne rade svoj posao i dokazuju da Hrvatska nije uređena država. Zamislite ovakavv slučaj u Njemačkoj? Nema šanse. Tj. i tamo se može napraviti svašta, ali jednom i - nikad više!

DA
Dalmatian
13:02 05.05.2014.

Ajde Lisičak čačkaj malo koliko voze Čazmazransovi vozači,ali tamo nećeš,a i zna se zašto.

DU
Deleted user
14:46 05.05.2014.

A što je s vozačima Taxi Camea čiji je vlasnik Linićev miljenik Minovski ? Vozači rade po 12 i više sati dnevno, šest dana u tjednu. Sve to znaju mjerodavne inspekcije i nitko ništa ne poduzima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije