Kukuriku koalicija "mete" HDZ, Zoran Milanović premijer je koji u Saboru ima većinu komfornu kao HDZ u vrijeme Franje Tuđmana. Tako bi bilo da su izbori održani ovog vikenda i ako su točni rezultati istraživanja javnog mnijenja koje je agencija Hendal radila za HTV.
Sumnjivi i neodlučni
Podsjetimo, u nedjelju su u Dnevniku HTV-a objavljeni rezultati prema kojima bi za Kukuriku koaliciju glasalo 33,4 posto ispitanika, a za HDZ samo 10 posto. Čak je 40,2 posto ispitanika neodlučno. Tako veliko nepovjerenje birača u političke stranke te potpuna dominacija Kukuriku koalicije nad HDZ-om i pravi potop HSS-a (0,9 posto) mogu značiti samo dvije stvari – ili se dramatično promijenilo raspoloženje birača, ili je Hendalova metodologija bila potpuno pogrešna jer rezultati spomenutog istraživanja za neke stranke odudaraju i do 300 posto od istraživanja drugih agencija. U traljavo odrađen posao vjeruju svi naši sugovornici iz najrelevantnijih agencija za ispitivanje raspoloženja birača koje smo zamolili da nam komentiraju Hendalove rezultate.
– Same rezultate istraživanja neću analizirati ni komentirati. Ne mogu to učiniti jer su oni vlasništvo HTV-a, koji je od nas naručio istraživanje. Što se metodologije tiče, istraživanje je rađeno vrlo profesionalno. Tisuću ispitanika telefonski smo anketirali na reprezentativnom uzorku. Dakle, pazili smo na spolnu i dobnu strukturu, na proporcionalnu zastupljenost po regijama i veličini naselja i gradova. Pazili smo i na stupanj obrazovanja i ostale parametre. Mogu vam još reći i to da je rezultat od 40,2 posto neodlučnih autentičan te da u to nisu ušli oni koji neće izaći na izbore. Njih nismo uzimali u obzir – objasnila nam je Irena Starman Frančić iz agencije Hendal. Dok za katastrofalan rezultat HDZ-a naši sugovornici još i mogu naći opravdanje jer je istraživanje provođeno u prvih nekoliko dana prošlog tjedna, baš kada su naslovne teme novina bila otkrića o crnim fondovima HDZ-a, ostali rezultati nisu im jasni.
To je neočekivano
– Hendalovo je istraživanje skandalozno, a njegovo objavljivanje na nacionalnoj televiziji sramota. Sigurno nema 40 posto neodlučnih, a potpuno je nemoguće da HSS ima samo 0,9 posto. Pa to se od svih relevantnih istraživanja razlikuje za tri do četiri puta. Ljudi moji, pa to je fulanac od 300 do 400 posto – rekla nam je osoba iz tog biznisa koja je željela ostati anonimna.
– Ne želim komentirati rezultate konkurentskih agencija. To bi bilo neprofesionalno, iako se slažem da su rezultati drukčiji od svih naših anketa – rekao je Dragan Bagić iz Ipsos Pulsa, agencije koja svaki mjesec radi anketu za Novu TV. Tamara Kraus iz agencije GfK, koje provodi slična istraživanja za RTL, kaže da se 40 posto neodlučnih donekle uklapa i u njihove rezultate, a za ostale kaže da su potpuno neočekivani.
Ddh, pa zar nisu Hrvati izabrali \"crvenog\" Josipovića za svog predsjednika?