Turistički e-marketing interaktivan je, fleksibilniji, brži i jeftiniji od klasičnog, ali od prvog klika do kupnje odmora ipak je jako dug put, složili su sudionici okruglog stola e-Turizam magazina Banka. Od svih koji ‘doklikaju’ na stranice Valamara, recimo, u konačnici odmor rezervira svega njih jedan-dva posto.
- Svi radimo na tome, ali rijetki su oni kojima uspijeva doseći veće brojke. U Valamaru puno u to ulažemo, stalno uspoređujemo, analiziramo naše online sadržaje i aktivnosti, revidiramo ih jednom mjesečno, ali u suštini i dalje ne znamo što je presudno za taj posljednji klik, odnosno za odluku da gost izravno, baš na našoj stranici bukira svoj odmor. Zasada, inače, od prodaje preko interneta ostvarujemo oko 25 posto prihoda - kaže Iva Kutle, direktorica marketinga u Valamaru.
Prosječni turista danas prije odluke kuda će putovati posjeti 22 web stranice, a svaki treći nakon putovanja svoje dojmove podijeli na društvenim mrežama, ističe Ivana Mikleuš Stojnić iz Hrvatske turističke zajednice.
- Danas se putovanje sastoji od pet faza. Prva je sanjarenju, maštanmje kuda će se ići, druga je planiranje, treća rezerviranje, četvrta dolazak na odredište, a peta - dijeljenje sadržaja, odnosno dojmova - ističe i. Mikleuš Stojnić.
Što se, pak, tičeturista koji dolaze u hrvatsku, internet je glavni izvor informacija za njih 27 posto.
- Danas bi svaka turistička kompanija morala imati svoju strategiju e-marketinga. Prednosti su velike, e-marketing, među ostalim, omogućuju i malim i srednjim poduzećima da se ravnopravno natječu na globalnom tržištu - kaže Damir Krešić iz Instituta za turizam.
>>Za hrvatski je turizam ulazak u EU najbolja propaganda