Već od sljedeće školske godine u 12 se osnovnih i srednjih škola s područja posebne državne skrbi kao i područja Zagreba eksperimentalno u nastavni program uvodi novi predmet – građanski odgoj i obrazovanje.
U školama za dvije godine
Novi predmet ima za cilj modernizirati nastavni plan i program, a nakon eksperimentalne faze u svim će osnovnim i srednjim školama, s eventualnim promjenama, zaživjeti za dvije godine. Učenici će tako za cijelog svog školovanja steći znanja o ljudskim, pravnim, političkim, društvenim, kulturološkim, gospodarskim, ekološkim i mnogim drugim znanjima koja će, kako to poručuju brojni ravnatelji, profesori, učitelji samo oplemeniti nastavni program i odgojiti generacije koje su sposobne samostalno i kritički zaključivati.
– Naš je cilj nova škola iz koje će učenici izlaziti ne samo zbog ocjena i napamet naučena gradiva nego sa životnim znanjima – naglasio je ministar Željko Jovanović.
Prvo izboran pa obvezan
Novi predmet bit će za učenike od prvog do 6. razreda osnovne škole integriran u sklopu već postojećih predmeta, dok će u 7. i 8. razredu biti formiran kao zaseban i to izborni predmet koji će se ocjenjivati kao i svi ostali predmeti.
– Profesori su dužni do šestog razreda godišnje organizirati 35 nastavnih sati za teme iz građanskog odgoja i obrazovanja o kojima će poučavati učenike – objasnili su na stručnom skupu profesori. Tek u prvom i drugom razredu srednje škole novi predmet postaje obvezan, neovisno o tome je li riječ o gimnazijama ili strukovnim školama, dok ponovno u trećem i četvrtom razredu srednje škole postaje izborni sadržaj.
– Kroz ovaj predmet razumjet će se poduzetnički duh, bolje shvatiti obveze i zakoni, ali i kako se boriti protiv korupcije. Kad nova generacija izađe iz škola, imat ćemo zdravije društvo bez korupcije – uvjeren je ministar Jovanović.
Učenici će o pravima i odgovornostima najprije učiti od najniže – razredne preko školske, lokalne pa sve do državne i svjetske dimenzije.
– Kroz ovaj predmet potičemo mlade da budu aktivni u društvenim događajima, ali da se znaju nositi s prevrtljivim kriznim vremenima – rekla je Nevenka Lončarić Jelačić.
mislim da bi bolje bilo uvesti u skole zdravu kuhinju tj skolski vrt gde bi djeca ucila odakle potice hrana i kako se sadi i sije a onda bere i uziva u plodovima samostalnog rada ,danasnja djeca neznaju bas nista o tome a pogotovo iz grada