besparica

Vlada daje u najam sve autoceste na 30 godina za tri milijarde eura

'28.07.2012., Krapina - Na autocesti Zagreb-Macelj kod izlaza za Krapinu policija je blokirala promet prema GP Macelj kako bi se smanjile guzve na granicnom prijelazu.  Turisti cekaju u kilometarskim
'Matija Topolovec/PIXSELL'
01.08.2012.
u 23:08

Budući koncesionar naknadu će morati platiti odmah, je li zahtjev pretjeran?

Dizanje PDV-a, solidno punjenje državnog proračuna, otvaranje "sezone lova" na porezne dužnike, ukidanje božićnica i regresa državnim činovnicima... mjere su koje očito nisu dovoljne za stabilizaciju javnih financija i otplatu državnog duga pa je Vlada definitivno odlučila da će autoceste dati u koncesiju.

Zapravo, poštenije je reći da je Vlada odlučila prodati sagrađene autoceste jer će ih, ako sve prođe onako kako su zamislili u Banskim dvorima, u koncesiju dati na trideset godina.

Na bubnju sve dionice

Kako doznajemo, Vlada će danas odlučiti o skorom raspisivanju natječaja za izbor savjetnika za monetizaciju hrvatskih autocesta. Odnosno, do rujna trebao bi biti pripremljen tekst međunarodnog natječaja kojim će Vlada tražiti konzultante koji bi trebali napraviti analizu i predložiti optimalno rješenje za naše autoceste.

Osim savjetodavnih usluga Vlada bi, doznajemo, tvrtki koja pobijedi na natječaju ponudila priliku i za dodatnu zaradu.

– Cijena usluge sastojat će se od dva dijela. Fiksnog za konzultantske usluge i varijabilnog koji će biti provizija konzultantskoj kući ako sama pronađe partnera koji je spreman s Vladom potpisati koncesijski ugovor za upravljanje našim autocestama – doznajemo od našeg izvora bliskog Vladi.

Na "bubanj" će u kompletu sve dionice kojima upravljaju državne tvrtke Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) – i nerentabilne dionice na jugu te profitabilni smjer od Zagreba do granice sa Srbijom.

U Vladi procjenjuju da bi se u tom poslu moglo zaraditi otprilike tri milijarde eura. I to odmah!

Naš sugovornik blizak Vladi, naime, objašnjava nam Vladin plan prema kojemu će autoceste dati u koncesiju na trideset godina, ali da će od koncesionara tražiti da jednokratno i odmah uplati cjelokupan iznos tridesetogodišnje koncesijske naknade.

No, problem je što nitko od naših sugovornika izvan Vladinih krugova ne vjeruje da je tako što izvedivo. Jednoglasno tvrde da niti jedan koncesionar ne bi pristao platiti sve odmah i odjednom.

A većina ih se uopće ne slaže sa sadašnjim Vladinim konceptom davanja već sagrađenih autocesta u koncesiju.

Totalna rasprodaja

– Vlada Zorana Milanovića samo hoće zakrpati proračunske rupe. Zato i prodaju Hrvatsku poštansku banku i Croatia osiguranje. To je krivi put. Davanje u koncesiju već sagrađenih objekata je blesavo. Koncesijskim modelom treba graditi nove objekte, neka pelješki most grade koncesijskim modelom – tvrdi Vladimir Ferdelji, bivši pomoćnik ministra prometa.

Ključne riječi

Komentara 202

N7
No.77
07:42 02.08.2012.

S ovom Vladom mi smo svi postali samo jedan "k-plus" proizvod!

Avatar possibilis
possibilis
07:52 02.08.2012.

Pa ti ljudi stvarno nisu normalni. Autocesta je živa lova, i sad 'ajmo to izgubit radi malo veće love. Ako se nekom isplati plaćati koncesiju i održavanje, taj profit je znači direktno novac koji je Vlada propustila zaraditi. Ne kužim ni logiku ni matematiku. Stvarno ne gledaju dalje od nosa.

Avatar Django
Django
23:56 01.08.2012.

Banda lopovska! A i oni koji su ih birali! Naročito oni koji su ih birali!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije