XI. Rimski dani u Vinkovcima: Jedinstven prikaz života kako su živjeli stari Cibale

Vinkovci
1/2
20.05.2024.
u 22:49

Ovogodišnjem izdanju tematski je posvećena sportašima čije su vještine i u antičko doba, baš kao i danas, izazivale divljenje navijača i uzdahe ljepšeg spola.

Na današnjoj konferenciji za novinare predstavljeni su XI. Rimski dani koji se u Vinkovcima održavaju od 14. do 16. lipnja pod geslom “Oni za kojima uzdišu djevojke”. Kako je rečeno Rimski dani, kao najveća vinkovačka proljetna manifestacija, u ovogodišnjem izdanju tematski je posvećena sportašima čije su vještine i u antičko doba, baš kao i danas, izazivale divljenje navijača i uzdahe ljepšeg spola.

- I ovoga puta potrudili smo se pripremiti zanimljiv, zabavan i edukativan program za sve dobne uzraste pa će tako svi koje put nanese u Vinkovce od 14. do 16. lipnja, moći doživjeti jedinstven prikaz života starih Cibala, probati ukusne delicije onoga doba, sudjelovati u brojnim radionicama i dječjim igraonicama, mimohodu rimskih legija i uzbuđenju pravih gladijatorskih borbi, a u subotu 15. lipnja u planu je zajedničko gledanje utakmice na velikom ekranu i navijanje za hrvatske nogometne gladijatore protiv njihovih španjolskih protivnika. Stoga, ovim putem pozivamo sve naše sugrađane i posjetitelje iz drugih hrvatskih gradova i općina da nam se pridruže i uživaju u Rimskim danima, manifestaciji kakvom se rijetki gradovi mogu podičiti - rekao je gradonačelnik Vinkovaca Ivan Bosančić.

Ravnatelj Gradskog muzeja Vinkovci Hrvoje Vulić rekao je kako su inicijalno u središtu glavne teme trebali biti gladijatori jer su oni bili sportske zvijezde rimskog doba, ekvivalent suvremenim nogometašima. Međutim, kada su definirali datum i temu nisu bili svjesni da će se odvijati za vrijeme Europskog prvenstva u nogometu pa je došlo do izmjena u programu.

VEZANI ČLANCI:

- I dalje će biti prisutni gladijatori, ali predstavit ćemo i druge rimske sportove s loptom. Moderni nogomet ukorijenjen je u dvije grčko-rimske igre. Epikiros je grčka igra koja se igrala rukom i cilj joj je bio prebaciti loptu preko protivnika u vanjsko polje. Svaka ekipa imala je po 12 ili 14 članova i igra je bila iznimno nasilna, slična ragbiju ili američkom nogometu. Rimska verzija se zvala Harpastum, cilj je bio ne dati protivniku da loptu prenese na svoju polovicu terena, svi zahvati su bili dozvoljeni, a brojni autori tu igru opisuju kao iznimno atraktivnu, ali opasnu i nasilnu – rekao je Vulić.

Govorila je i direktorica vinkovačke Turističke zajednice Martine Matković koja je rekla kako je interes lokalnih i nacionalnih udruga i društva za Rimske dane sve veći kao i da ih se puno želi priključiti i prezentirati svoju ponudu i vještine koje se temelje na antici i poglavito rimskom razdoblju.

- Važno je istaknuti i kako u suradnji s Gradskim muzejom Vinkovci iz godine u godinu nastojimo razvijati edukativni dio ove naše manifestacije pa uz keramičarske radionice, izradu nakita i radionice prilagođene djeci, ove godine uz pomoć Društva Naša djeca Vinkovci organiziramo rimski vrtić u kojemu će se djeca moći igrati s različitim rekvizitima, baš kao u rimsko doba. S nama će i ovoga puta biti HNK Osijek i Gradsko kazalište Joza Ivakić čiji će se članovi pobrinuti za spektakularan večernji program u petak 14. lipnja - najavila je Matković.

>>> FOTO Svečana proslava 20. rođendana Poslovnog dnevnika u hotelu Esplanade

Vinkovci
1/98