Napuknuće metalne ploče koja pokriva senzore u stajnom trapu, zbog čega se nisu spustili prednji kotači zrakoplova, službeni je uzrok prisilnog slijetanja na nos zrakoplova Croatije Airlinesa na aerodrom u Zürichu 27. rujna, utvrdio je SAIB – Švicarsko povjerenstvo za istraživanje nesreća u preliminarnom izvješću na službenoj stranici.
Prema izvješću SAIB-a metalna površina koja štiti senzore stajnog trapa od potencijalnih oštećenja napukla je zbog čega nije bilo moguće spustiti prednje kotače. U svom izvješću Švicarci su priložili i fotografije puknute metalne ploče te fotografiju ispravne metalne ploče za usporedbu (fotografije u prilogu).
U zrakoplovu je bilo 60 putnika i četvero članova posade, a nitko nije ozlijeđen. Riječ je o zrakoplovu dash 8-Q400 kapaciteta 76 sjedala koji je u flotu Croatije Airlinesa uključen 2009. godine. Redovito je održavan i nikad nije imao problema takve vrste. Veća nesreća izbjegnuta je zahvaljujući dobro pripremljenoj i obučenoj posadi.
Uspješno slijetanje, nakon što je zakazao prednji kotač, izveli su piloti Zvonko Šitum i Ivan Ivanković. Šitum i Ivanković postali su pravi junaci, a proslavila ih je, osim dobro izvedenog posla, i smirenost tijekom čitave situacije.
U javnosti je objavljena i snimka razgovora pilota s kontrolom leta koja to i dokazuje.
>> Zakazao kotač: Zrakoplov Croatia Airlinesa sletio na nos
>> 'Najviše smo se bojali curenja goriva i požara na zrakoplovu'