Predan je zahtjev za izdavanje građevinske dozvole za gradnju novog terminala Zračne luke Zagreb. Institut IGH sa svojim je partnerima dovršio glavni projekt i čim administracija izda građevinsku dozvolu radovi mogu početi. I dok se čeka zabijanje prve lopate na Plesu, koncesionar ZAIC traži izvođače radova.
Kako neslužbeno doznajemo, naše tvrtke vode veliku bitku sa stranim i privilegiranim građevinarima.
Izbor izvođača na jesen
Za početak, projekt trojca Kincl – Neidhardt – Radić, koji je svojedobno na natječaju pobijedio mnoge ugledne arhitektonske biroe pa i ured kralja arhitekture Normana Fostera, investitori iz ZAIC-a pokušali su revidirati kako bi investicija bila jeftinija od predviđenih 236 milijuna eura. Prema informacijama koje imamo, projektanti nisu odustali od originalnog projekta, iako se među građevinarima širi priča da će ukupna vrijednost radova ipak biti manja od najavljene investicije.
– Ovo je jedan od rijetkih projekata koji je spreman za realizaciju i kao takav je iznimno važan.
Očekujemo da će građevinska dozvola biti izdana u roku od 30 dana, što znači da bi izbor izvođača radova i sama gradnja mogli početi u rujnu – kazao je Jure Radić, predsjednik uprave IGH.
Projekt će financirati Europska investicijska banka kreditom od 120 milijuna eura, te Zagrebačka banka i Erste banka, od kojih će svaka dati kredit ZAIC-u u iznosu od 65 milijuna eura. I dok su financijeri sigurni, nije do kraja poznato tko će aerodrom graditi. Postojao je preliminarni dogovor s Viaduktom, Zagreb-Montažom i Zagorje Tehnobetonom, ali što se vrijeme početka radova bliži, to intenzivnije francuski ulagači pokušavaju u igru ubaciti strane građevinare. Saznajemo tako da će čeličnu konstrukciju raditi Turci, a fasadu zgrade Belgijci.
To je posao Zagreb-Montaže, koja ostaje nositelj projekta, ali će lavovski dio posla ipak podijeliti sa stranim tvrtkama.
Viadukt zadržao posao
Turski Uskon izrađivat će dio konstrukcije, a ne tvrtka Metaling iz Siska, jer su Turci bili jeftiniji.
Zagreb-Montaža radit će cijelu montažu konstrukcije i teže dijelove konstrukcije, ali morat će dijeliti novac s Turcima, kao i izradu fasade s Belgijcima. Francuzi su izabrali belgijski Kytech za projektiranje glavnog dizajna fasade, a Zagreb-Montaža ostat će nositelj radova.
O radovima na krovu zgrade još se pregovara, a pregovori će, očito, biti vrlo intenzivni, kao i dosadašnji. Viadukt je kao dio konzorcija ZAIC, u kojem drži pet posto, zadržao posao koji je i preliminarno ugovarao. Radit će zemljane radove i ima najveći ugovor koji bi mu trebao donijeti oko 60 milijuna eura prihoda, a čini se da je Zagorje Tehnobeton ostalo bez angažmana. Naime, prema informacijama koje je potvrdilo više izvora, Francuzi za gradnju betonskih dijelova zgrada traže novog partnera, jer nisu sigurni da je Zagorje Tehnobeton pravi izbor.
>>Francuzi probili rok: Još nisu preuzeli Pleso